Dålig service lelles mc?

cyprox

Medlem
Gick med
26 Feb 2010
Hoj
KTM 690 Duke -17
Service Lelles mc?

Hade tänkt lämna in hojen på 1000 mil service och ringde då först till lelles i Uppsala och kollade pris och vilka tider som fanns.

Ringde sen till ktm center i Stockholm för att kolla pris och tider hos dom, när jag sen i slutet av samtalet säger att jag nog ska fundera lite på vilket som blir smidigast för mig, då jag bor i Uppsala men jobbar i Stockholm säger killen på verkstan att han inte rekomenderar lelles. Eftersom det är stor skillnad på kvalite på jobbet och att de kanske är billigare men det finns det en anledning till osv...

Så nu vet jag inte hur jag ska göra, är smidigare för mig att lämna på lelles men vill ju inte ha kass service. Nån som har dålig erfarenhet från lelles verkstad eller snackar ktm center bara skit för de vill ha kunder?:va

Antar de byter samma grejer eftersom det är en helt vanlig service, inget som är trasigt.

Last edited:
Frågade du vad Lelles tyckte? Rekommender de sin konkurrent? :)

En verkstad som snackar ner en annan LOL

Jadu, jag har ingen erfarenhet av vare sig Lelles eller KTM-Center men
varför skulle du lita på killen från KTM-Center? Om du sedan ringer Lelles igen och dom säger att KTM-Center är inget att lita på:
Vem ska du då tro på?

Bara det att han snackar ner en konkurrent kan ju tyda på att dom
till varje pris måste få in mer jobb för att det går dåligt för dom?(Teori)

Fult gjort av KTM-snubben iallafall.

En polare lämnade in sin Superduke till Lelles för första servicen för nån vecka sen. Han har då inget att klaga på.

Kan vara som det är på dom flesta firmor, det beror på vilken person på verkstaden som gör servicen om det blir bra eller dåligt.

Nej litar inte på KTM-Center snubben därav tråden, men tänkte om nån har erfarenhet av båda ställena.
Klart ktm-center inte säger lämna in den hos lelles de är bäst i världen och mycket billigare än oss, men tycker inte de är så vanligt att de snackar skit om andra helt utan anledning

Last edited:
tycker inte de är så vanligt att de snackar skit om andra helt utan anledning

Det är ju inte utan anledning; de vill att du ska serva hojen hos dem så att de kan tjäna pengar och inte deras konkurrent. Hur professionellt tillvägagångssättet är kan väl förvisso diskuteras.

Byta olja och kolla ventilspel på en encylindrig KTM borde dom flesta mc-mekar ha svårt att misslyckas med så det spelar nog ingen större roll var du lämnar in den.

Det är ju inte utan anledning; de vill att du ska serva hojen hos dem så att de kan tjäna pengar och inte deras konkurrent. Hur professionellt tillvägagångssättet är kan väl förvisso diskuteras.
Jo visst men en jävligt dålig anledning tycker jag, om man gör det utan att ha en aning om vad man snackar om bara för man vill försöka få nån att lämna hos dom istället

Last edited:
Om jag inte kommer ihåg fel så startades KTM center i Stockholm upp av den f.d. ansvarige av KTM på Lelles.. Därav skitsnacket.

Jo visst men en jävligt dålig anledning tycker jag, om man gör det utan att ha en aning om vad man snackar om bara för man vill försöka få nån att lämna hos dom istället

Ja, ingen har väl påstått att anledningen är god..

Om jag inte kommer ihåg fel så startades KTM center i Stockholm upp av den f.d. ansvarige av KTM på Lelles.. Därav skitsnacket.

Vore ju märkligt att hugga sin f.d arbetsgivare i ryggen, tror dock inte det är "han" som ligger bakom, utan någon annan på verkstaden som inte vaktar tungan....

Gissar också att det är nån annan än Ragnar som inte kunde hålla tungan i rätt mun.

Dock ligger det eventuellt en viss grad av sanning i det gällande just KTM eftersom ragnar var ensam på Lelles som kunde KTM och nu är han KTM-center istället... Vad har Lelles då???

Däremot håller jag nog med ovan talare. Vilkemn hojmeck kör fast på ett oljebyte och ventilspelskoll? :va

Gissar också att det är nån annan än Ragnar som inte kunde hålla tungan i rätt mun.

Dock ligger det eventuellt en viss grad av sanning i det gällande just KTM eftersom ragnar var ensam på Lelles som kunde KTM och nu är han KTM-center istället... Vad har Lelles då???

Däremot håller jag nog med ovan talare. Vilkemn hojmeck kör fast på ett oljebyte och ventilspelskoll? :va

En av deras bästa meckar norpade ju Funbike i Västerås prexis...unge herr Almgren här på forat'. :yoparty

Ragnar som var ansvarig på ktm's avdelning hos lelles mc startade upp ktm center i sollentuna för ett tag sen, och där jobbar också en mek som tidigare jobbade på lelles han med. Kan ha varit han du pratade med. Jag har erfarenhet av Ragnar och tycker han är kanon att ha att göra med, bara man får tag i honom. Vet inte vem som sköter ktm hos lelles nu.
Lycka till.

Oavsett om det är företag eller vad det än är så anser jag att en människa som försöker vinna personliga poänger genom att snacka skit om andra brukar generellt sett inte ha särkillt mycket fördelar att framhäva hos sig själva heller.

Men ibland så kan dom ju ha rätt.

Jag tycker att det här har blåsts lite ur proportion. Det är väl ruskigt lätt att ge någon en "känga" sådär i förbigående. Du kanske ska passa dig för att serva din hoj på någon av verkstäderna nu, iom tråden :D

Nyheter
A ride for our child, Tyra

MC-kortegen ”A ride for our...

Mälaren Runt #40 – 16 augusti

Lördagen den 16 augusti kör...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP

För att fira den trefaldige...

Dragracing-EM på Tierp Arena 7-10 augusti

Den 7–10 augusti 2025 förva...

Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...

120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla