Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: This feature may not be available in some browsers.
Mina kunskaper om mc-service är minimala, typ det enda jag kan är att smörja kedjan. Brukar sköta den biten eftersom jag åker i ur och skur. Sen känner jag att jag behöver lära mig mera om service så jag ska sätta mig ini det så jag kan serva det mesta själv.
Jag tycker att smörjning borde ingå, ska kolla i serviceprotokollet om det också gör det. Att ringa är inte så lätt, det är i princip stört omöjligt att komma fram på telefon till verkstan under mc-säsongen. För min del känns det som rena tombolan att komma fram via telefon till mcfirmorna här i Stockholm under sommaren, lättare att vinna på lotto.
Nu är kedjan i allafall smord och ser ut att må bra![]()
Mina kunskaper om mc-service är minimala, typ det enda jag kan är att smörja kedjan. Brukar sköta den biten eftersom jag åker i ur och skur. Sen känner jag att jag behöver lära mig mera om service så jag ska sätta mig ini det så jag kan serva det mesta själv.
Jag tycker att smörjning borde ingå, ska kolla i serviceprotokollet om det också gör det. Att ringa är inte så lätt, det är i princip stört omöjligt att komma fram på telefon till verkstan under mc-säsongen. För min del känns det som rena tombolan att komma fram via telefon till mcfirmorna här i Stockholm under sommaren, lättare att vinna på lotto.
Nu är kedjan i allafall smord och ser ut att må bra![]()
Höll själv på att bli portad från min första SMC bankörning för jag smort kedjan Med Biltema Racing Kedje- (och hela bakre delen av hojen ner-) smörjning vid macken några km före banan.
Så numera medförs en rulle toapapper och jag torkar rent området runt och under främre kedjedrevet från kedjeolja innan hoj besiktningen.
Jag hade samma problem med oljekladd när jag använde en billig kedjespray. Dom påpeka det på verkstaden när dom fixade några recall på min Ktm 1190 då dom trodde den läckte olja. Sen blev jag rekommenderad deras spray dom använde, en svart burk med märket Motul.
Jag köpte en för att testa om det stämde som dom sa. Den oljan var mycket bättre! Samt den klenade knappt något efter en körning. Kostade 170kr för en burk, men väldigt mycket bättre. Klart värt det![]()
Vad är det för beteckning på Motuls kedjespray som du använder när övriga sorter som sagt var har en tendens att klibba ner onödigt på andra ställen.
Den heter nåt med "Road" etc, kommer inte ihåg exakt. Men den är iaf mycket bättre än vad jag hade innanFinns det bättre så får du gärna dela med dig av den infon?
![]()
Tänkte bara återkoppla och ser att i serviceprotokollet står det "kedja" och den är avbockad. Så jag antar att de borde kollat kedjan också och smort den tycker jag. Men ingen stor sak, jag har fixat det själv. Gör mig dock lite skeptisk till värdet av hela servicen när jag hittar en sån sak.
![]() |
Fat Boy Gray Ghost – 35 år efter Terminator 2
2025-års Fat Boy Gray Ghost... |
![]() |
European Bike Week: 2-7 september 2025
Under veckan den 2 – ... |
Michael Schumachers Honda Fireblade såld på auktion
Michael Schumachers Honda F... |
|
![]() |
Dags för Mälaren runt 2025 – 16 augusti
Lördagen den 16 augusti 202... |