ryman
HONUNG!
Hej. Har haft krångel med hojen hela sommaren nu, den svarar dåligt på gaspådrag bland annat, upptäckte då en vakuumslang som satt dåligt. Men problemet kvarstår dock inte lika grovt. Man märker och hör en liten fördröjning när man gasar/varvar,vet inte om det beror på lite soppa eller lite luft eller något helt annat.
Nu senast körde jag en sträcka mellan Västerhaninge och Trångsund utan problem när jag senare vände hemmåt kände man att den gick orent och inte gav respons på gas i hastigheter runt 70 uppåt. På motorvägen kände man det verkligen och då jag kopplade dog den helt, detta hände två ggr på väg hem. Kan inte starta direkt efter utan tar ~2 till 5 min innan det funkar.
Var tidigare inne i förgasaren och tog ur jet och pilot munstyckerna för att kolla om de kloggat. Kan de ha påverkat det jag känner av? hur är lättaste sättet att kolla om hojen får för mkt resp. för lite soppa?
Hoppas ni orkar läsa
(btw en kawa zx6r -97)
// Filip
Nu senast körde jag en sträcka mellan Västerhaninge och Trångsund utan problem när jag senare vände hemmåt kände man att den gick orent och inte gav respons på gas i hastigheter runt 70 uppåt. På motorvägen kände man det verkligen och då jag kopplade dog den helt, detta hände två ggr på väg hem. Kan inte starta direkt efter utan tar ~2 till 5 min innan det funkar.
Var tidigare inne i förgasaren och tog ur jet och pilot munstyckerna för att kolla om de kloggat. Kan de ha påverkat det jag känner av? hur är lättaste sättet att kolla om hojen får för mkt resp. för lite soppa?
Hoppas ni orkar läsa
(btw en kawa zx6r -97)
// Filip