dålig privatmarknad av mc?

Felix skrev:
Jag har en prima till salu, får se hur det går.
Annonsen sattes ut för 10 min och jag har inga svar än!!!

/F
Jag vill ha men har inte så mycket:(

Zadix skrev:
Har funderat på det, men anser att om någon är intresserad så har de för avsikt att pruta iaf, och vid 49k -ca 2k så är den nere i vad jag får i inbyte hos handlare.

Att tänka på är att om du kommer utan inbyte till handlaren med 49/47tkr så kan du pressa priset på handlarns hoj. Att jämföra om du kommer med inbyte, då brukar de inte vara lika prutvilliga.

Min erfarenhet iaf, lycka till! :tummenupp

Att tänka på är att om du kommer utan inbyte till handlaren med 49/47tkr så kan du pressa priset på handlarns hoj. Att jämföra om du kommer med inbyte, då brukar de inte vara lika prutvilliga.

Jo, jag vet, det är surt... :gnissla

du måste göra fel.. hojar blir sålda hela tiden nu ju..

Jo, så kan det säkert vara. Därför jag vill ha tips på vad som kan göra saken annorlunda. Tror mer det beror på hojen än på min kunskap om att formulera annonser. För skulle jag köpa en hoj, så skulle jag kolla upp de som finns till salu, oavsett hur annonsen är formulerad.
Men kom hemskt gärna me tips på vad u tycker jag skall ändra på alt. tips!

Vet inte riktigt vad jag skrev i min blocketannons när jag skulle sälja bilen, men de tog ungefär 45 minuter innan den var såld :)

Så, blocket funkar med rätt upplägg och pris...

Jag satte ut min R6:a i Tisdags. Fick sålt den igår. Räknade visserligen inte alla samtal men fick sammanlagt 23 mail och säkert över 30 samtal!!! Hade jag fattat det det var sådant sug efter den hade jag begärt mer :D

Förra sommaren sålde jag en hoj, under april hade jag den ute på blocket, gulan och ett par annonser i DN jag begärde enligt bikes begprislista.
5 pers ringde 7 mailade och en kom och tittade, ingen köpte alla ville pruta.
I maj annonserade jag ut den igen fast med ett pris som låg 15% under,
Hojen såldes dagen efter utan prut.
Så visst går det att sälja men köparna är inte lika lättfintade som förr.

Konstigt att det kan skilja så, men visst finns det olika sug efter olika mc. Tycker bara att mer borde gå på försäkringsklass med alla dyra premier..och då tycker jag hojar som r6 mm borde vara svårsålda.. :va
Jaja, inget att hänga läpp över, det e bara o se vad som händer..!

Zadix skrev:
Konstigt att det kan skilja så, men visst finns det olika sug efter olika mc. Tycker bara att mer borde gå på försäkringsklass med alla dyra premier..och då tycker jag hojar som r6 mm borde vara svårsålda.. :va
Jaja, inget att hänga läpp över, det e bara o se vad som händer..!

De som är ute efter en Fazer -02 ringer nog på denna hoj i första hand( http://www.blocket.se/view/4717555.htm?caller=shl_s&l=0&c=1&city=0 ) . Denna har gått hälften så långt som din och priset är 48.000 kr. Min erfarenhet är att det är bättre att ha ett "fast" lågt pris än ett högt prutbart pris, det fasta priset fungerar ju oxå som ett lockpris som får potentiella köpare att komma och titta på hojen.

Zadix skrev:
Visst kan man vänta längre in på våren, men det känns som att det inte skulle göra någon jätteskillnad. Många verkar, som någon sa, prioriterar att betala mer men att då få den av en handlare.

Och att strarta en trå om hojen vore kanske inte så dumt... :banana :hihi

http://www.blocket.se/view/4603906.htm?caller=gbl_s&l=0&c=1&city=0

Fin hoj men 52000 tror jag också är i högsta laget. Du har såvitt jag kan se inget extra på den. Jag har sett -02.or hos handlare för runt 50 000, så runt 45 tror jag är mer rimligt. Modellen är ju inte direkt ovanlig, välförtjänst iofs, men att utbudet är stort påverkar ju priset. Sen kanske inte gul är den färgen som attraherar flest köpare men det är ju en högst personligenreflexion...

Last edited:
Skulle sälja min VFR800 under hösten för 63"hur många tror ni ringde under en månad
just de inte en käft så jag gick ner 59" den såldes pruttat å klart till en farbror
SÅ nog blir den såld de e bara och vänta eller sänka priset.
Prbl tror jag är att ny priserna på aldre modeller sjunker enormt.Tex
Nya sporthojar är en färskvara! säljes för 125 (för att 2 år senare lika nya säljas för 99 )killen som försöker sälja sin pärla efter 2 år för 90 samtidigt får den inte såld måste då gå ner till 80 så är är förluste 40% PÅ 2 ÅR :gnissla

Nu har min dragit ut på blocket, skall bli intressant och se om man får någon respons.
Alla verkar klaga på att det är svårsålt, skall bli intressant och se.

Sedan beror det väl på vilken hoj det är också, min Aprilia var nästan helt omöjlig att sälja. Min R-1000 gick på två dagar.

/Felix

Biturbo skrev:
Jag satte ut min annons straxt innan påsk och är den billigaste triple -03 på hela blocket.. 1 mailförfrågan är allt jag fått... Lite förvånad faktiskt..

Kanske för att sprillans nya 04:or säljs för 79k hos handlarna?
Med den lilla prisskillnaden är det nog så att dom flesta föredrar att köpa nytt.

craze skrev:
Kanske för att sprillans nya 04:or säljs för 79k hos handlarna?
Med den lilla prisskillnaden är det nog så att dom flesta föredrar att köpa nytt.

Förvisso.. Men det finns inga kvar så det kan bli svårt att köpa en då...

Biturbo skrev:
Förvisso.. Men det finns inga kvar så det kan bli svårt att köpa en då...

Jovisst men rätt pris på en beggad 04 bör då rimligen ligga på 70k, ny modell har kommit till i år med (som jag för övrigt var ute och körde på lunchen)

Triumph dumpade ju priset ganska ordentligt på de kvarvarande och de som känner till det är inte så sugna på att betala överpris.

Ni skulle bara veta hur kul det är att sälja en snöskoter i dessa tider :huvet
Även om man ligger 10-15 k under vad skotern kommer att vara värd i höst/vinter så är det inte ens nån som mailar... :4skrika

bebbe skrev:
Jag satte ut min R6:a i Tisdags. Fick sålt den igår. Räknade visserligen inte alla samtal men fick sammanlagt 23 mail och säkert över 30 samtal!!! Hade jag fattat det det var sådant sug efter den hade jag begärt mer :D
Vilken årsmodell och hur mycket fick du för den?

2ono skrev:
Skulle sälja min VFR800 under hösten för 63"hur många tror ni ringde under en månad
just de inte en käft så jag gick ner 59" den såldes pruttat å klart till en farbror

Det där är klurigt. Vilket är bäst? POK eller ett pris med marginaler? Vad är era erfarenheter?

<--- (PM:a om någon är intresserad av en hornet 600)

Rundningsmärke skrev:
Köpte du inte den i höstas? :va

/A
Japp, skall till USA nu. Blir till att köpa båge där, en nya R6 05:a kostar ca 55-60k :D

"FUBAR"; Det var en 99:a som jag fick 41 för. Skall kanske tillägga att den var INTE! snygg :D Men den var ju ok i övrigt :)

Last edited:
Nyheter
KTM säkrar investerare och gasar vidare

KTM har meddelat en viktig ...

Motorcykelbranschen presenterar ”Safe Ride to the Future 3.0”

Genom att bygga vidare på f...

Bara en månad kvar till Gotland Ring Bike Week!

Nu är det bara en månad til...

En månad kvar till Gotland Ring Bike Week!

Nu börjar det dra ihop sig ...

Vinnn en CTEK CT5 Powersport!

Svara på några enkla frågor...

Försvarsmakten väljer Yamaha XT250 som ny ordonnansmc

Yamaha Motor har vunnit en ...

Vinnarhjälmen utlämnad

Robin Axelsson lämnar över ...

Yamaha XT250 ny ordonnansmotorcykel för Försvarsmakten

Yamaha Motor Europa NV fil ...

Distinguished Gentleman’s Ride -25

Under söndagen den 18 maj d...

Dags att boka in Gotland Ring!