Det tog 52,3mil för min Ducati att visa karaktär och vilja, härligt! 
Den har under de senaste 2 rundorna, då den varit ordentligt varmkörd efter kort stopp, vägrat att starta. Det har funnits nog med kraft att tända instrumenten och köra soppapumpen, men när jag tryckt på startknappen har det bara klickat om relät. Rulla igång den har inte varit ett problem och den har heller inte gått illa.
Idag mätte jag (och assistent Mattias) över batteriet, det var då så trött som beskrivs ovan - 11,3V
På tomgång - 11,5V
5000rpm - ~12,5V
Regulatorn ser ut som nedan, och har beteckningen "SH579B-11", snett under står det "0.1".
Dessvärre gjorde vi mätningarna innan jag hann med att störa en garagekompis med mina frågor. Där fick jag tipset att mäta direkt på de gula kablarna från generatorn. Jag har läst att det ska ligga på 50-70V, men inte kunnat bekräfta detta någonstans.
Min åtgärdslista, utöver problemet, ser ut som följer:
*byta ut strömkablarna, dessa är stenhårda och anslutningarna ser inte så kul ut
*troligen nytt lättviktsbatteri
Eftersom min kunskap inom el är begränsad men jag inte känner någon oro att riva i det skulle jag behöva lite stöd.
-Är det någon som vet hur mkt kräm det borde finnas mellan de gula kablarna från generatorn på tomgång?
-Jag har förstått att laddregulatorn är en känslig och felande del på denna modell, finns det något alternativ och bättre fungerande regulator? Från senare modell kanske?
-Kan jag på något tillförlitlig sätt mäta om mitt batteri är friskt?
-Finns det ett komplett åtgärdsrecept är jag såklart ivrig att få detta
Dessa frågor har säkert ställts men jag hittade dessvärre inte de trådarna, länka gärna dit om så är fallet.

Den har under de senaste 2 rundorna, då den varit ordentligt varmkörd efter kort stopp, vägrat att starta. Det har funnits nog med kraft att tända instrumenten och köra soppapumpen, men när jag tryckt på startknappen har det bara klickat om relät. Rulla igång den har inte varit ett problem och den har heller inte gått illa.
Idag mätte jag (och assistent Mattias) över batteriet, det var då så trött som beskrivs ovan - 11,3V
På tomgång - 11,5V
5000rpm - ~12,5V
Regulatorn ser ut som nedan, och har beteckningen "SH579B-11", snett under står det "0.1".
Dessvärre gjorde vi mätningarna innan jag hann med att störa en garagekompis med mina frågor. Där fick jag tipset att mäta direkt på de gula kablarna från generatorn. Jag har läst att det ska ligga på 50-70V, men inte kunnat bekräfta detta någonstans.
Min åtgärdslista, utöver problemet, ser ut som följer:
*byta ut strömkablarna, dessa är stenhårda och anslutningarna ser inte så kul ut
*troligen nytt lättviktsbatteri
Eftersom min kunskap inom el är begränsad men jag inte känner någon oro att riva i det skulle jag behöva lite stöd.
-Är det någon som vet hur mkt kräm det borde finnas mellan de gula kablarna från generatorn på tomgång?
-Jag har förstått att laddregulatorn är en känslig och felande del på denna modell, finns det något alternativ och bättre fungerande regulator? Från senare modell kanske?
-Kan jag på något tillförlitlig sätt mäta om mitt batteri är friskt?
-Finns det ett komplett åtgärdsrecept är jag såklart ivrig att få detta
Dessa frågor har säkert ställts men jag hittade dessvärre inte de trådarna, länka gärna dit om så är fallet.