Dålig information om B-race 21/9

Nyteknik

Bannad
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Skeppshult damcykel
Söker information som åskådare av B-tävlingarna i Linköping den 21/9. På LMS hemsida finns egentligen ingen information som är användbar för andra än de som ska tävla. Varför är inte hemsidan ordentligt uppdaterad med tydlig information på startsidan? Jag som trodde de låga åskådarsiffrorna berodde på allmänhetens svala intresse.

Det är dåligt även för oss tro mig.....

titta på roadracing.se och se om du hittar ett tids schema. sen är det bara att åka dit.

Det är en publikfri b-tävling. Givetvis är alla som känner för det välkommna att komma och titta men vi får inte ta något inträde och lägger inte ner något arbete på att få dit publik. Ett rookierace som detta är i första hand till för förarna. Förare som kanske aldrig kört en tävling förut och som under lite mer avslappnade former vill göra sin debut. Ju mindre publik desto mindre nervöst blir det.
Tider, regler och förarlistor har funnits på www.lms.se under tävlingar en längre tid så det har allt funnits. Inbjudan och tilläggsregler med preliminära tider har funnits på www.lms.se, bikeproject, sporthoj.com och säkert något mer ställe ända sedan dom fastställdes för drygt någon månad sedan.

Mvh.

Hannes

HW skrev:
Det är en publikfri b-tävling. Givetvis är alla som känner för det välkommna att komma och titta men vi får inte ta något inträde och lägger inte ner något arbete på att få dit publik. Ett rookierace som detta är i första hand till för förarna. Förare som kanske aldrig kört en tävling förut och som under lite mer avslappnade former vill göra sin debut. Ju mindre publik desto mindre nervöst blir det.
Tider, regler och förarlistor har funnits på www.lms.se under tävlingar en längre tid så det har allt funnits. Inbjudan och tilläggsregler med preliminära tider har funnits på www.lms.se, bikeproject, sporthoj.com och säkert något mer ställe ända sedan dom fastställdes för drygt någon månad sedan.

Mvh.

Hannes

Japp! Dessutom mer publik än någon räknat med i vicket fall va?

Vill tacka alla inblandade för en skitkul dag. Dessutom blev dett nytt personbästa för mig! :tummenupp Verkade som om dyrgaffeln gjorde sitt..

OffkeFF kom på pallen förresten! det hördes en suck av lättnad från de församlade samt ett spontant "äntligen" vid prisutdelningen.. OffkeFF såg dock lite stel och ovan ut..

/B

Trots kort varsel kring b-racet har det varit fullgott med tilläggsregler, info här, lms hemsida, med stor fet text osv.
B-tävlingar annonseras kanske inte riktigt ut i lokalpressen, men jag måste väl ändå säga att just denna b-tävling varit den jag läst mest info om någonsin på flest ställen ändå..

Jo, det var lite stelt på pallen, var inte riktigt nöjd med min insats, då jag inte orkade åka lika fort/fortare i racet än på kvalen, och dessutom fick pisk av en 250-sp..
Men, är ändå rätt nöjd, fått min första officiella tid under minuten på sviestad, vilket är jäkligt skönt, 58.6, och framgaffeln, ja den gjorde verkligen susen :tummenupp

Om man skall vara riktigt petig så tror jag, obersvera tror jag att man som arrangör inte ens FÅR göra publikreklam för en b-tävling eller enklare tävling. Det finns mycket regler, bla. får vi inte ha något som kallas "program". Startlista är ok men inte ett programhäfte. Regler, regler. Dom är till för att följas, eller brytas.

/HW

Jag nämnde B-rejset ungefär sex gånger i chatten på sbracing.info under GP:t på lördagen, vilket ledde till att det nämndes i TV. Dessvärre nämnde de KM-et på Knudan och Wemi-körningen på Gelleråsen också. Riktigt race™ borde ha ensamrätt.

Vilken tur då att jag koncentrerade hemsidan på att få tag i funktionärer som ALLTID är ett helvete! Nu gick det men i tisdags hade vi fyra (4) st funkisar enligt Rotharn... :skrämd
Sen stämmer det bra att man inte får göra reklam för enklare tävlingar, fan vet varför det ska vara så petigt? Outgrundliga äro Svemos vägar (ibland)...

Torkel skrev:
Vilken tur då att jag koncentrerade hemsidan på att få tag i funktionärer som ALLTID är ett helvete! Nu gick det men i tisdags hade vi fyra (4) st funkisar enligt Rotharn... :skrämd
Sen stämmer det bra att man inte får göra reklam för enklare tävlingar, fan vet varför det ska vara så petigt? Outgrundliga äro Svemos vägar (ibland)...

Japp, ett par kompisar från Ducceklubben åkte ner från Stockholm på Söndagmorgonen, visade sig att dom egentligen inte behövdes men dom var glada ändå å ställde sig i Torparn :tummenupp

Tack till allahopa som ställde upp och gjorde detta möjligt!

/B

Det är väl kanske just det som är tanken... att ge alla samma villkor, utan att någon kommer med 100 sponsorer som betalar allt. Tänk på att det är nybörjar-rookie-racing vi snackar om, där vill man begränsa komersialiteten.

Jag tycker det är skitbra.

/HW

Nyheter
Racing på Kjula Dragway till helgen

Den kommande helgen (23-24 ...

Harley-Davidson och MotoGP lanserar Harley-Davidson Bagger World Cup

Harley-Davidson och MotoGP ...

BMW Motorrad International GS Trophy 2026 körs i Rumänien

Platsen för BMW Motorrad In...

Strängnäs Bike Show den 30/8

Sista lördagen i augusti är...

Mälaren Runt – Tillbaka till rötterna