Dålig info i Mc annonser

Frick

I´m spartacus
Gick med
31 May 2005
Hoj
GSX 1400
funderar på en till hoj för längre touring nästa år
och kollade litte på blackbird annonser på forumet

blir litte förvånad över att en dell har så svårt att få med
enligt mej grunläggande informationen om hojen

årmodell
antal mil
färg

en skrev långmilare 2 gånger i annonsen utan att nämna milantalet :kocko

Det är väl inte värre än att du hör av dig till säljaren och frågar...!?

Frick skrev:

årmodell
antal mil
färg

Orkar du skriva här och gnälla, så orkar du nog också skriva till säljaren och fråga.

Jag håller med. Jag skriver med så mycket jag bara kan i annonsen så att jag skall slippa svara på 10 mail om dagen.

NoPinky skrev:
Orkar du skriva här och gnälla, så orkar du nog också skriva till säljaren och fråga.
bissmark skrev:
Det är väl inte värre än att du hör av dig till säljaren och frågar...!?
Två personer som uppenbarligen inte har fattat att själva poängen är just att slippa göra det.

Frick skrev:

årmodell
antal mil
färg

det är ännu värre de som säljer utan att bofoga bild! :huvet Man vill ju gärna kunnase en bild, framför allt om andra säljare har gjort det!

Dregen skrev:
det är ännu värre de som säljer utan att bofoga bild! :huvet Man vill ju gärna kunnase en bild, framför allt om andra säljare har gjort det!
Det är det bästa ur köparens synvinkel. De utan bilder är det ingen som klickar på så dessa kan man pruta mest på :)

Står det t.ex. Blå R1 med slipon så behöver man ju knappast någon bild om det nu inte är några skador etc.

Äh, många annonser som är ute på internet innehåller ju bara blaj. Folk som genast tar till en arrogant och "kom inte utan pengar för helvete", "snackare kan dö"- snacket ger jag inte många spänn för.

Likaså om annonsen är slarvig och helt obegriplig. Nä, jag köper gärna inte av folk som har svårt att uttrycka sig i annonsen.

Lika bra att köra en trevlig köpare/säljare-stämning med en gång, så får man nog sålt skiten bra mycket smidigare. Likaså att ha "rätt" pris direkt. Så otroligt många som övervärderar sina gamla skrothögar.

Värsta är dom som inte ens skrivar ett pris :huvet
Inte "kom med ett bud", prisidé eller någonting - och dom är säkert samma som blir forvånade när dom får skambud.

http://www.blocket.se/view/6031438.htm?caller=mo_s&l=0&c=1&city=0
http://www.blocket.se/view/6095910.htm?caller=mo_s&l=0&c=1&city=0
http://www.blocket.se/view/6024140.htm?caller=mo_s&l=0&c=1&city=0

OM DU VILL SÄLJA NÅGOT MÅSTE DU SKRIVA VAD DET KOSTAR!
Sådärja, det var inte så svårt, va?

Samma med Billigare Vid Snabb Affär - blir hojen dyrare om du inte kan sälja den till det här priset?

När jag tittar på annonser vill jag snabbt få en blick av om det är intressant. Är inte intresserad av att snacka med någon som inte sätter ut uppgifter om färg, antal mil, årsmodell och pris.

hbo69 skrev:
Två personer som uppenbarligen inte har fattat att själva poängen är just att slippa göra det.
Jo då, jag fattar.
Dock kan jag inte sluta att förundras över att folk orkar lägga ner tid och energi på att klaga, men inte på att göra någonting konstruktivt åt saken.

Det tar ju lika lång tid att skriva ett inlägg här för att klaga som att skriva till säljaren och fråga.

Alternativet är ju att helt och hållet strunta i puckade annonser.

Utan att någon klagar, kommer den generella massan att fortsätta vara icke informella i sina annonser. Och är det verkligen bra att låta annonserna bli tomma med info som gör att det endast ställs en massa extra frågor? Saken är ju förstås den att säljaren får ju själv välja vilken info som ska läggas ut, och vilken info som kan tas över telefon.

Skall uppdatera annons-sidan lite med påminnelse om att vara så utförlig som möjligt i sina beskrivningar.

Det konstruktiva är ju att skriva en sån här tråd, så förhoppningsvis fler ser vad man vill läsa i annonsen, ganska enkla saker faktist. Att ringa en säljare löser ju bara ett problem med en annons...

Kan man inte skriva en ordentlig annons kan man troligtvis inte sköta om en hoj heller.

NoPinky skrev:
Jo då, jag fattar.
Dock kan jag inte sluta att förundras över att folk orkar lägga ner tid och energi på att klaga, men inte på att göra någonting konstruktivt åt saken.

Va fan det är ju precis det han gör. Ska han skicka ut flygblad till alla Sveriges registrerade motorcykelägare för att få kalla det han gör "konstruktivt"?

sandstream skrev:
Kan man inte skriva en ordentlig annons kan man troligtvis inte sköta om en hoj heller.
Kan man inte dra en vettig slutsats är man oftast ganska dum i huvudet?

Nyheter
Mälaren Runt fyller 40 år

Nu på lördagen den 15 augus...

Steve Holcombe klar för GGN!

Pressmeddelande 2026-08-10 ...

Nya Chief Vintage Sturgis

I samband med 86:e Sturgis ...

Missa inte Bikes sommarnummer!

Innehåll Bike powered by...

Missa inte Bikes sommarnummer!

Innehåll Bike powered by...

Shelby Turner, klar för GGN