Dålig gnista.

Matte_Aprilia

Ny medlem
Gick med
5 Apr 2004
Hoj
Aprilia RS125 -98
Hejsan.

Jag kör en Aprilia Rs125 som inte går någotvidare och tror de har med gnistan att göra eftersom den är riktigt usel men hittar inte vad felet kan bara. Har bytt cdi-box, tändspole, tändhatt, tändkabel och kollat så att jorden är som den ska men utan resultat.

Någon som har någon aning om vad de kan vara för fel?

//Matte

Har du bytt allt och testat alla olika kombinationer så skall där kanske inte vara bättre gnista.
Annars kolla pulsgivaren på svänghjulet så att den ger rätt värden samt att den inte är ojixerad. En annan sak som är vanlig är att folk dänger och slänger med sitt magnetiska svänghul vilket gör att permanentmagneterna i det tar skada och minskar sin magnetism.

Borsiin JR skrev:
Har du bytt allt och testat alla olika kombinationer så skall där kanske inte vara bättre gnista.
Annars kolla pulsgivaren på svänghjulet så att den ger rätt värden samt att den inte är ojixerad. En annan sak som är vanlig är att folk dänger och slänger med sitt magnetiska svänghul vilket gör att permanentmagneterna i det tar skada och minskar sin magnetism.

Alla kombinationer är testade och de ska vara bättre gnista, har kollar med en polare. Hans är blå och stark, min är gul och klen. Ang givaren på svänghjulet så ska jag slänga ett öga på den. Har aldrig haft borta svänghjulet så kan jag då utesluta de med magneterna?

EDIT: Har nu kollat givaren och den verkar vara fullt frisk och sitta på rätt avstånd.

//Matte

Last edited:
Nyheter
Steve McQueens Scott Squirrel till salu

Detta Scott Flying Squirrel...

Dags för Strängnäs Bike Show!

Sista lördagen i augusti är...

Bikeweekend på Kjula denna helg

Den 22-23 augusti är det da...

Motorcycle Inferno #8

Den 5 september blir Laxhol...

Tiotusentals körde Mälaren Runt