Dålig gasrespons med 190cc

Dennix123

Ny medlem
Gick med
2 May 2010
Hoj
Honda Nsr 125 -01
Hejsan!
Jag har en honda nsr 125 -01 som jag har ett Gianelli trim rör till, och när jag hade 125cc cylinder på så gick den bra.
Men jag har precis skaffat en 190cc och satt på och nu går den sämre än innan, den har lite bättre vrid men det händer absolut inget när man kommer upp i varv lite. Men det är ju inte heller så att den blöddrar så den verkar ju inte få för lite bensin, eller måste jag stycka om förgasaren ? har ni några tips på vad jag ska göra?

Last edited:
Nej jag har inte gjort det, men har läst att man inte ska behöva det, men det kanske man måste? :O

Jag va precis ute och kollade hur stort munstycket var, det stod 38 på det, vilket jag tycker låter väldigt lite :O och storleken på förgasaren är 28 :P
Men går det bra att använda orginal luftfilter eller borde jag köpa sportluftfilter? :)

Last edited:
Jag va precis ute och kollade hur stort munstycket var, det stod 38 på det, vilket jag tycker låter väldigt lite :O och storleken på förgasaren är 28 :P
Men går det bra att använda orginal luftfilter eller borde jag köpa sportluftfilter? :)

du behöver definitft större förgasare för att få ut effekten.. och om det är38 måste du kollat på lågfartsmunstyckte, munstycket ska sitta i mitten av förgasarn,

de e bara att köpa en sats med munstycken och experimentera

för att få tillräckligt luft för att "fylla ut" förgasarn kan du köpa sportluft, men luftburken ska räcka

Försök hitta nån begagnad förgasare 34mm, det tror jag skulle lira bra.

Du kommer precis som du säger ha bra vrid och kanske mellanregister med din 28mm när du ställt in rätt. Men du kommer aldrig få till bra toppeffekt.

Trots att det bara är 6mm diameterskillnad så blir areaskillnaden ganska stor!

28mm : 617mm2

34mm : 908mm2

okej, tack för alla bra svaren! får väl testa att stycka om den, om det inte fungerar får jag väl helt enkelt köpa en ny förgasare då :) sen har jag nog en större förgasare på min 125cc cross som jag kanske kan testa, hehe

Nyheter
Sandvikens franskaste Triumph

I Norrtälje kunde vi se hur...

Hydet Dirt Drag #2 – Helt enkelt skitkul

Den 2 augusti körde Hydet M...

A ride for our child, Tyra

MC-kortegen ”A ride for our...

Mälaren Runt #40 – 16 augusti

Lördagen den 16 augusti kör...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP

För att fira den trefaldige...

Dragracing-EM på Tierp Arena 7-10 augusti