dålig gång när den är kall. GPZ 600 R = justering av ventiler
Den går kasst då den är kall.. får den stå på choke närmare 5 min så går den ganska bra tills man gett sig iväg.. efter man har rullat några hundra meter går den som den ska..
när den är kall så svarar den konstigt på gasen.. den varvar inte upp.. och den baktänder med lågor som följd ut ur avgasröret..
den "smattrar" när man vrider på gasen med... (tror att det lät nåt liknande då den bara tände på 3 cylidrar.. gnistan tog en annan väg genom tändkabeln..)
sen när jag motorbromsar med mycket varv.. ca 4000.. så puffar det med.. men det kanske det gör på alla cyklar ?
kan det vara så att tändstiften börjar bli trötta ? och att det är dags att byta kabeln och hattarna till tändstiften ? ..
kan man köpa kabel på lösmeter ? .. och montera dit hattar och sånt själv ?
Mvh Markus
Den går kasst då den är kall.. får den stå på choke närmare 5 min så går den ganska bra tills man gett sig iväg.. efter man har rullat några hundra meter går den som den ska..
när den är kall så svarar den konstigt på gasen.. den varvar inte upp.. och den baktänder med lågor som följd ut ur avgasröret..
den "smattrar" när man vrider på gasen med... (tror att det lät nåt liknande då den bara tände på 3 cylidrar.. gnistan tog en annan väg genom tändkabeln..)
sen när jag motorbromsar med mycket varv.. ca 4000.. så puffar det med.. men det kanske det gör på alla cyklar ?
kan det vara så att tändstiften börjar bli trötta ? och att det är dags att byta kabeln och hattarna till tändstiften ? ..
kan man köpa kabel på lösmeter ? .. och montera dit hattar och sånt själv ?
Mvh Markus
Last edited: