Dålig frambroms på KTM 660 04

mada

Medlem
Gick med
15 Jan 2004
Hoj
KTM 690 Duke R 11, 950 SE 06
Jag tycker frambromsen på min 660 04 tar dåligt och är okänslig, när man ska göra stoppies så vet man alldrig om den kommer lyfta eller ej (ja, jag tar i ordentligt). Tycker känsla och bromskraft var bättre på min gamla 525, den är iofs lättare men på den hade jag orginalbromsen (2-kolvs ok) med 320 skivan, nu har jag ju 4-kolvs ok och trodde givtvis det skulle bli bättre. Har provat att lufta den + rengöra skivan ordentlugt men det hjälper inte. Nån som har några ideer? Är ni andra nöjda med frambromsen? Kanske blir bättre med hårdare fjädrar (har orginal 4.4 men väger 86kg utan utrustning)?

Jag har inga problemmed min frambroms, tycker den funkar kanon. Bra känsla och det är inga problem att göra stoppies.

Är det känslan i bromsgreppet som är kass eller är det bromsverkan ? (både ock ?) Rätt utförd luftning av systemet och rengöring av skiva, samt att rugga upp beläggen lite (mot garagegolvet t.ex.), brukar hjälpa för att få stil på grejerna.

mada skrev:
Jag tycker frambromsen på min 660 04 tar dåligt och är okänslig, när man ska göra stoppies så vet man alldrig om den kommer lyfta eller ej (ja, jag tar i ordentligt). Tycker känsla och bromskraft var bättre på min gamla 525, den är iofs lättare men på den hade jag orginalbromsen (2-kolvs ok) med 320 skivan, nu har jag ju 4-kolvs ok och trodde givtvis det skulle bli bättre. Har provat att lufta den + rengöra skivan ordentlugt men det hjälper inte. Nån som har några ideer? Är ni andra nöjda med frambromsen? Kanske blir bättre med hårdare fjädrar (har orginal 4.4 men väger 86kg utan utrustning)?

Med Carbone Lorraines C42/C43 belägg lovar jag dig grymt bett!!!
(men de tar fort slut.....)
:tummenupp

*/ ?>
Nyheter
Sista dagarna för ”Early Bird”, Gotland Ring Bike Week!

Boka senast lördag 31/1 för...

Gotland Ring GPE Circuit i konkurs, verksamheten räddad!

Bolaget bakom den dagliga d...

Besöksstorm till MC-mässan på Elmia

Den svenska mc-mässan har v...

MC-mässan startar idag

Med start idag, den 23 janu...

Fullt drag på mc-mässan i Jönköping!

Bikes monter full till bred...

Nya Indian Chief Vintage

I kölvattnet av att ha spar...

MotoGP 2026: kalender och förare

MotoGP-kalendern och förarn...

Benavides till dramatisk Dakar-seger

Luciano Benavides, som gick...

Gotland Ring Bike Week 2026 – rabatt på färjan klar!

Alldeles nyss fick vi klart...

Michelin lanserar Anakee Adventure 2 – nytt adventuredäck med fokus på väg, men redo för grus!

Michelin breddar sitt adven...

Back