Dålig frambroms på KTM 660 04

mada

Medlem
Gick med
15 Jan 2004
Hoj
KTM 690 Duke R 11, 950 SE 06
Jag tycker frambromsen på min 660 04 tar dåligt och är okänslig, när man ska göra stoppies så vet man alldrig om den kommer lyfta eller ej (ja, jag tar i ordentligt). Tycker känsla och bromskraft var bättre på min gamla 525, den är iofs lättare men på den hade jag orginalbromsen (2-kolvs ok) med 320 skivan, nu har jag ju 4-kolvs ok och trodde givtvis det skulle bli bättre. Har provat att lufta den + rengöra skivan ordentlugt men det hjälper inte. Nån som har några ideer? Är ni andra nöjda med frambromsen? Kanske blir bättre med hårdare fjädrar (har orginal 4.4 men väger 86kg utan utrustning)?

Jag har inga problemmed min frambroms, tycker den funkar kanon. Bra känsla och det är inga problem att göra stoppies.

Är det känslan i bromsgreppet som är kass eller är det bromsverkan ? (både ock ?) Rätt utförd luftning av systemet och rengöring av skiva, samt att rugga upp beläggen lite (mot garagegolvet t.ex.), brukar hjälpa för att få stil på grejerna.

mada skrev:
Jag tycker frambromsen på min 660 04 tar dåligt och är okänslig, när man ska göra stoppies så vet man alldrig om den kommer lyfta eller ej (ja, jag tar i ordentligt). Tycker känsla och bromskraft var bättre på min gamla 525, den är iofs lättare men på den hade jag orginalbromsen (2-kolvs ok) med 320 skivan, nu har jag ju 4-kolvs ok och trodde givtvis det skulle bli bättre. Har provat att lufta den + rengöra skivan ordentlugt men det hjälper inte. Nån som har några ideer? Är ni andra nöjda med frambromsen? Kanske blir bättre med hårdare fjädrar (har orginal 4.4 men väger 86kg utan utrustning)?

Med Carbone Lorraines C42/C43 belägg lovar jag dig grymt bett!!!
(men de tar fort slut.....)
:tummenupp

Nyheter
Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...

120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla

Screenshot Den 16–17 aug...

En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey