Dålig erfarenhet av RG Brakes

Status
Ej öppen för fler svar.
Följande citat angående ersättning till mig kan läsas i mitt första inlägg:

"...Det gör totalt 112 Euro x dagens kurs 9,68 vilket gör 1084 Sek.
Att Du genom okunskap “brännt” ytterligare 800 Sek är inte mitt problem utan Ditt.
resterande pengar kommer att överföras till Ditt konto och efter det ser jag det hela som
avslutat."


Idag ramlade det in lite pengar men bara 1017 kr, inte 1084 kr som han skrev att han skulle sätta in. Av ren nyfikenhet frågade jag varför och fick följande till svar:

"...vad jag skulle betala Dig var 112 Euro och dagskursen var när jag betalade 9,08 Sek
112 Euro x 9,08 sek blir 1017 kronor. Tydligen har växelkursen gått ner, där av differensen."


Ska man skratta eller gråta?
 
Undrar om han fattar hur mycket dålig publicitet kostar istället för att komma överens med dig från första början. Som företagare hålla denna sandlådenivå på sitt kundbemötande.
Jag fattar att han tycker sig ha helt rätt, men som företagare så får man ibland tänka lite längre än vad näsan räcker


Följande citat angående ersättning till mig kan läsas i mitt första inlägg:

"...Det gör totalt 112 Euro x dagens kurs 9,68 vilket gör 1084 Sek.
Att Du genom okunskap “brännt” ytterligare 800 Sek är inte mitt problem utan Ditt.
resterande pengar kommer att överföras till Ditt konto och efter det ser jag det hela som
avslutat."


Idag ramlade det in lite pengar men bara 1017 kr, inte 1084 kr som han skrev att han skulle sätta in. Av ren nyfikenhet frågade jag varför och fick följande till svar:

"...vad jag skulle betala Dig var 112 Euro och dagskursen var när jag betalade 9,08 Sek
112 Euro x 9,08 sek blir 1017 kronor. Tydligen har växelkursen gått ner, där av differensen."


Ska man skratta eller gråta?
 
Förutom att jag fick lägga på ett www så...ska den verkligen vara på "japanska"?
Om så kan du endera japanska eller så har jag missat ngt som gör att den går att få till engelska?

www <-- varsågod.

Bor i Japan, handlar i Japan, kan tillräckligt med japanska. Sen finns alltid Google chrome...

Att de sedan är tillverkade i Italien, kom med tyska manualer, såldes i Japan och installerades av en svensk är inte helt oroligt.
 
:va Jaha, är det därför jag har fått problem med anliggande bromsar. Trots att jag renoverat oken till nyskick.
 
Testade också RG brakes för ett par år sedan med lika uselt resultat och utan ersättning. Har hjälpt många vänner med bromsproblem och alltid när RG dykt upp i diskussioner sett till att den tanken snabbt raderas som en möjlighet!
 
Jag skulle dra mig för att skicka något så viktigt som bromsdetaljer till ett företag som omsätter under 50000 kr per år. Verkar ju vara ett rent hobbyprojekt...

http://www.allabolag.se/480213OPLC/RG_Brakes

Hmm, det där håller jag verkligen inte med om som generell regel. Vet många extremt skickliga små enmansföretag som jag haft kanonbra erfarenheter av.

Är ju inte alla som vill omsätta mycket pengar. Men RG verkar vara nono på alla plan. Har själv hört det från andra med.
 
Följande citat angående ersättning till mig kan läsas i mitt första inlägg:

"...Det gör totalt 112 Euro x dagens kurs 9,68 vilket gör 1084 Sek.
Att Du genom okunskap “brännt” ytterligare 800 Sek är inte mitt problem utan Ditt.
resterande pengar kommer att överföras till Ditt konto och efter det ser jag det hela som
avslutat."


Idag ramlade det in lite pengar men bara 1017 kr, inte 1084 kr som han skrev att han skulle sätta in. Av ren nyfikenhet frågade jag varför och fick följande till svar:

"...vad jag skulle betala Dig var 112 Euro och dagskursen var när jag betalade 9,08 Sek
112 Euro x 9,08 sek blir 1017 kronor. Tydligen har växelkursen gått ner, där av differensen."


Ska man skratta eller gråta?

Vilken barnrumpa!
 
Där gjorde han bort sig riktigt rejält, kommer aldrig att lämna in nåt där.

För övrigt, riktigt bra skrivet av TS vad gäller händelseförlopp, saklighet, mejlkonversation osv :tummenupp
 
Vad fan är det för fel på folk, egentligen? Har man ett företag som i någon procent av tiden har med kunder och kundbemötande att göra, så borde man begripa vikten av "nöjd kund".

(Med det så menar jag inte att man måste gå med på alla kunders krav, för i vissa fall, ej detta, så kommer nog kunden med ganska orimliga krav, men man kan neka kraven på ett bra och seriöst sätt, med sakliga och välgrundade argument. Inte bara dumförklara och trycka ner kunden i skosulorna)

Slår vad om att RG Brakes kommer att kursa inom en snar framtid, och ägaren kommer säkert att undra varför... :dumfan
 
Last edited:
:va Jaha, är det därför jag har fått problem med anliggande bromsar. Trots att jag renoverat oken till nyskick.

Kolla om de går väldigt nära bromsoken. Kan stå i manualen hur mycket marginal det ska finnas. Är det för tight kan de nog ligga an.
 
Kapar tråden lite, Boris du verkar ju kunna allt, hur rengör man nitar på enklaste sättet? Mina sitter stenhård på min ninja och jag har lite konstiga vibrationer i styret vid broms på vissa hastigheter, tänkte testa det enkla först. Tips mottages på bästa sätt att själv rekonda sina nitar...

Dra runt och vicka på nitarna. Dra fast en bult/mutter genom niten så är det lätt. Du kan även använda en skruvdragare. Tanken är att få bort det damm som gärna packar sig mellan skiva/centrumfäste och nitarna. Niten ska alltså inte sitta stenhårt utan tillåta lite flex.
 
Vilka jävla sopor.... Jag hoppas du meddelat dem att du tänker skriva om dina erfarenheter av deras företag på varenda internetforum du kan uppkomma, publicera deras nedvärderande ord om dig som kund och hur du blivit behandlad av dem..

Skrattar bäst som skrattar sist...
 
Kolla om de går väldigt nära bromsoken. Kan stå i manualen hur mycket marginal det ska finnas. Är det för tight kan de nog ligga an.
Jag kollade manualen 0.7mm mellan skiva och bromsokshållaren.
Satte en bricka på vardera bult som håller bromsoket.
Ja nu vilken skillnad det blev, nu rullar det finfint och nyper som det ska, utan några vibrationer :banana
Bränsleförbrukningen sjönk också, trots mer inspirerande körning.
Det kunde väll gubben ha sagt något om att offseten kunde variera.:dummer
 
Vilka jävla sopor.... Jag hoppas du meddelat dem att du tänker skriva om dina erfarenheter av deras företag på varenda internetforum du kan uppkomma, publicera deras nedvärderande ord om dig som kund och hur du blivit behandlad av dem..

Skrattar bäst som skrattar sist...

Jodå, det sa jag till honom innan jag skrev här så att han kanske skulle komma på andra tankar. Svaret blev detta:

Lycka till med din polisanmälan och AR.
Det jag hänvisar till är original fast lite bättre.
Snacka Du skit på nätet så kommer Du bara att bli utskrattad.
Vi har gjort fel men försök inte att blåsa mig utan bli som alla andra kunder, de
är ärliga och det går att föra en normal dialog med dem. pengarna är på väg
och mer får Du inte. Kan Du bevisa att Dina belägg över huvud taget var original????
Fortsättningsvis är Du inte en för oss seriös kund och vi vill inte se Dig som kund hos RG BRAKES


EDIT: Detta skrev han alltså efter att han hade hittat "original fast bättre" belägg för 30 pund.
 
Last edited:
Jag kollade manualen 0.7mm mellan skiva och bromsokshållaren.
Satte en bricka på vardera bult som håller bromsoket.
Ja nu vilken skillnad det blev, nu rullar det finfint och nyper som det ska, utan några vibrationer :banana
Bränsleförbrukningen sjönk också, trots mer inspirerande körning.
Det kunde väll gubben ha sagt något om att offseten kunde variera.:dummer

Grattis, tur att du hade axiellt monterade bromsok då! :)

Jo, jag tycker att det är självklart att informera om det innan man gör en beställning men det tycker tydligen inte han.
 
Status
Ej öppen för fler svar.
Nyheter
En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT

I Allt om MC nummer 8 som k...

Ducati 996 SPS – fabriksny 99:a – såld för rekordsumma

När en hojfirma i Tombolo i...

Äldre än en gentleman

Vi har fotograferat en 100 ...

MV Agusta återgår till 100% eget ägande

MV Agusta Motor S.p.A. till...

MV Agusta åter självständigt

MV Agusta Motor S.p.A. till...

Kurviger – Appen som hittar vägarna du inte visste att du ville köra

Att köra motorcykel handlar...

Richa blickar framåt mot 70 år i branschen

Bike var på plats på Richa ...

Back
Top