Affe_R1
Sporthojsnörd
Ja det hände ju mycket med dom planerna

Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: This feature may not be available in some browsers.
Som jag sagt tidigare borde det vara varje individs rättighet att ha en bana att köra på när andan faller på och man har tid över.
Men nu har du kommit ner på en rätt låg nivå där du sätter dig själv som en laglig förebild och alla andra är dumma mot dig.
Prova nästa gång med "Jag funderar på att..." så kanske det får en liten gnutta trovärdighet.
Förstår vad du menar.. Jag har verkligen inte förespråkat mig själv för att vara laglig, iaf inte meningen så. Men jag har åkt med hundratals pers under åren, somliga döda, andra invalido, andra skadade flera gånger om, och många gånger ser man deras riskbeteende in action, med slutsats, att somliga inte borde fått ta hojkort så enkelt som de gjort..
Inför psyktest som för stridspiloter för att ta hojkort, somliga tycks ju uppenbarligen inte kunna hantera ansvaret.... Eller gör det omöjligt att köpa hoj utan körkort, för alltför många här drar runt utan körkort mm! Och många enskilda, inga namn nämda - pers som hänger här, gör att stora klungan får pröjsa högre premier, pga bedrägerier, tramsigt beteende vid träffar, bus på fel platser, och ett öppet "badboy wannabe beteende" mot poliser.
Vilket bara är pinsamt och inget annat.
Psyktest, inte mig emot!
Men isåfall borde väl alla som överhuvudtaget ska vistas i trafiken genomgå ett sånt test, för det är total kaos på vägarna eftersom alla kör med mentaliteten "jag är ensam i trafiken". Senast igår såg vi en hoj som körde ut mitt framför en bil i en rondell, han såg bilen mn körde ändå. Han hade garanterat körkort och var inte nån sporthojsåkare, men likförbannat så bryter han mot väjningsplikten och det är något som händer alltför ofta.
Att poliserna bemöts med badboyattityd har dom till stor del sig själva att skylla. Jag har inget emot poliser som sköter sitt jobb på ett proffesionellt sätt. Men när det går ner på nivåer att trakassera enskilda personer, har sett det med egna ögon, försvinner all respekt för deras yrkesutförande. Riktiga poliser vet vad som är viktigt att bekämpa och gör ett grymt bra jobb, precis som i alla grupper finns det sen vissa som ger dom övriga dåligt rykte.
Det är trist att du lämnar gatorna men jag hoppas du når framgång o lycka på banan. Men lägg ner bitterheten, för den är det ändå bara du som mår dåligt av.
Fast det var nog inte riktigt den saken jag åsyftade med mitt inlägg. Snarare de facto
jag är fool around i många avseenden, men funderingar kring köp av taxi eller starta åkeri - har inget att göra med de facto att ett fåtal sabbar för alla hojåkare som pröjar för deras beteende. Man ska väl för tusan kunna vara "normal" för att köra hoj, inte förknippas med en massa skit för att 1% av hojåkarna står för allt trams som sabbar för andra....
visst kör man som ett svin ibland, men utsätter bara sig självför fara, utan att någon är i närheten av att kunna dras med på kuppen. man ser för mkt folk som lajjar på fel ställen, som inte kan bedömma risker...oavsett erfarenhet, alla är inte lämpade, alls.
1. nej jag kommer aldrig köpa ngt annat än hoj, bil eller båt...
Inom en snar framtid kan vi säkert få se att nu ska du minsann köpa motard, quad eller något annat.
Självklart ska man ha drömmar, jag har ett par stycken feta själv men som man förstår är det fler än mig du tappat något i trovärdighet till genom diverse "Jag-ska"-trådar.
Hoppas verkligen du nu hittar din banhoj och får till lite körningar så man i framtiden får läsa lite här om när du tampats med dom andra forumgrabbarna och tjejerna!![]()
Psyktest, inte mig emot!
Men isåfall borde väl alla som överhuvudtaget ska vistas i trafiken genomgå ett sånt test
Ja självfallet borde alla utbildningar förfinas eller kompletteras med ett personlighetstest, men framförallt för mc-åkare...
Det är en oändlighet i skillnad på vad som krävs av en person som framför K7a jämfört med volvo V50 1,6..
Tyvärr ser myndigheterna blint på sina traditioner "högsta tillåtna hastighet är 110 i sverige, det är ingen vidare skillnad på att framföra hoj eller bil i den farten..." -men dom måste tänka utöver lagen, att folk med t ex hoj, inte förväntas hålla hastigheten.
Men dom förväntar sig att alla håller regler, och man kan inte fatta beslut genom att anta att hojåkare överträder dessa. Så är det![]()
Det vette fan om jag kan hålla med om det på gotland ring.3088073Jupp jag tycker också att det är en rättighet att köra bana, tur att man pluggar i visby då och kan köra bana när som hälst nästan då. Körde 36 timmar bana föra veckan tex och innan året är slut så har man nog kört minst 500mil på ringen i år
![]()
Ironmike:Kom ner till gotland o kör, det är bara att sova på båten i 3 timmar sen är man här. Sen kan man gasa satan utan att behöva dö om man går omkull.![]()
Ha det
Det vette fan om jag kan hålla med om det på gotland ring.
Sämre avåkningszoner har jag aldrig skådat..![]()
Jämfört med gata så är det sant, men jämför med vilken annan bana som helst så är det inte bra alls. Gruset är alledels för stort samt blivit stenhårt packat, det är kalken som rinner ner när det regnar och sedan torkar.3092487Om man jämför med inga avåkningszoner alls som finns på våra vägar så är gr zoner i gp-standard. Man överlever att krascha där och riskerar inte att klyvas av något träd som står intill dikeskanten på gata.
Alltså, jag tror inte du vill förstå vad jag menar. Klart man ska ha drömmar, det säger jag absolut inte emot men du verkar ibland skriva innan du tänker, eller så skriver du bara...Massa text. (Swedie säger: Citera inte långa inlägg.)
![]() |
Fat Boy Gray Ghost – 35 år efter Terminator 2
2025-års Fat Boy Gray Ghost... |
![]() |
European Bike Week: 2-7 september 2025
Under veckan den 2 – ... |
Michael Schumachers Honda Fireblade såld på auktion
Michael Schumachers Honda F... |
|
![]() |
Dags för Mälaren runt 2025 – 16 augusti
Lördagen den 16 augusti 202... |