Då var man påväg

hockeyliran

Ny medlem
Gick med
11 May 2008
Hoj
Daytona 675 -07
Då var man påväg mot A körkortet... Har bokat 4 lektioner om en månad, men då sa hon att jag måste ha körkorts tillstånd innan dess, och de tänkte jag inte på . men iaf jag bokade.. Så nu är frågan, jag ringde körkortsenheten idag och lyssnade på någon jobbig röst.. beställde körkortstillstånd, måste jag betala 220 kr innan dom ens funderar på att skicka ut dom, eller hur går de till?

Mvh

Jimmy

Japp nån ny regel. Jag fick betala innan jag skickade in papprena. Tydligen så tittar de inte ens på dem om du inte betalt :P

En kompis till mig har väntar fortfarande på sitt körkortstillstånd.Han har väntat i 12 veckor och det e skåne regionen jävligt kasst ut av Länsstyrelsen!

Jag skrev ut dom från körkortsportalen nu, anöskan om körkortstillstånd och hälsodeklartion, är de bara syn test och 220 kr som fattas? sen får jag hem skickat om jag är godkänd nu då?

sen får jag hem skickat om jag är godkänd nu då?

Ja, OM du blir godkänd. De är ganska hårda i sin bedömning nuförtiden. De intervjuar bl.a. tidigare arbetsgivare och din lågstadielärarinna för att se o du är lämplig. Har du t.ex kastat sudd på tjejerna i klassen kommer du nog att få avslag och har du dessutom underkänt i både gymnastik och hemkunskap kommer du få spärrtid i ytterligare två år innan du kan göra en ny ansökan.

Nyheter
Strängnäs Bike Show den 30/8

Sista lördagen i augusti är...

Mälaren Runt – Tillbaka till rötterna

Under lördagen kördes Mälar...

Fat Boy Gray Ghost – 35 år efter Terminator 2

2025-års Fat Boy Gray Ghost...

European Bike Week: 2-7 september 2025

Under veckan den 2 – ...

Michael Schumachers Honda Fireblade såld på auktion

Michael Schumachers Honda F...

Dags för Mälaren runt 2025 – 16 augusti