Då var jag riktigt sjuk...

Mark

FÖRrBANNAD
Gick med
30 May 2003
Hoj
KTM 990 SMR
I dessa tider då folk är sjuka och virus löper marathon i skolor och på arbetsplatser kan vi som är såpass friska att man kan sitta här, passa på att berätta om hur det är att vara riktigt sjuk.

Vinterkräksjukan har jag aldrig haft. Hoppas på riktiga godbitar från den sjukdomen :tungan

På den tiden då jag jobbade ihop med Pinky i porrbutiken var jag en gång ganska sjuk.

Jag kände att jag inte mådde så bra och ringde därför och hörde med chefen hur det var med sjukersättning (hade hört om en annan kollega som inte hade fått några pengar). Jag skulle dock få nån form av ersättning.
-Men du är väl inte sjuk? frågade chefen i samma samtal.
-Nej nej, jag bara undrade, svarde jag då.
Sen blev jag sjuk som fan. Hade blåsor i munnen stora som en 50-öring och dom gjorde djävulskt ont. Så fort jag åt nåt kändes det som om jag sög av Clas Olsson´s största motorsåg.
Febern steg och som tur var hade jag ingen termometer. Då hade jag nog tyckt mer synd om mig själv. Jag mådde röv på riktigt och hade ändå för mkt stolthet kvar för att ringa chefen. Har för mig att Pinky hade nåt annat på gång dom dagarna så han hade inte heller kunnat rycka in. Vi fick ju annars ersätta varandra när någon blev sjuk eller inte kunde jobba.
Jobbade mina 3 dagar i streck. Varje pass var på 12h och när jag inte jobbade låg jag och svettades ner hela sängen. Jag frös som en hund och fick ha mössa på mig inomhus. Det räckte inte med dubbla hoods.
Efter tredje passet kände jag mig mycket bättre. Dock var blåsorna kvar så jag gick till doktorn. Min feber som jag nu trodde skulle vara i det närmaste borta var visst inte det. Visade sig att jag hade över 39 grader. Förmodligen hade jag haft 40 grader i nån dag eller två och ändå jobbat.
Som tur var så var jobbet i sig inte att jämföra med en stensättare, dock, hade man ju hellre varit hemma.

Seså, nu vill jag höra om hur du spydde i badkaret och sket på dig samtidigt. Eller om när du fick en telefonstolpe genom bröstet och jordens snyggaste tjej kom förbi och undrade hur det var med dig.

Eller, haha, han som här på sh berättade om hur han hade legat skadad efter en mc-olycka på sjukhuset. En doktor hade kommit fram till honom, sett hans Bike-tidning och frågat om han körde hoj. Han blev jätteglad och trodde att han nu minsann äntligen hade träffat nån som inte skulle dissa motorcyklar. -"Ja, ja visst gör jag det" sa han och tänkte väl i nästa fråga höra vad han hade för hoj. Tillbaka fick han visst bara ett -"det är farligt att köra motorcykel". Haha, snopet sa räven...

Män blir inte sjuka. Vi dör.

Migränen är ju riktigt förjävlig :( men den har jag piller emot nu :) så jag tror faan att dom värsta bakfyllorna som jag har haft toppar allt annat :sjuk

Gick till husläkaren med ont i kroppen... feber

läkaren ville ge mig pencelin, men eftersom jag sällan uppsöker läkare för småsaker, så propsade jag på att dom iaf skulle ta blodtrycket/blodprov för att vara på säkra sidan

Det slutade med en remiss till akuten, kom in.. fick en säng omgående

sedan låg jag med dropp.. 41,4 graders feber som mest, med kylpåsar för att få ner kroppstempen. avskärmad från andra på infektionskliniken i karantän i 1 vecka, då min infektion inte ville ge sig

fick inget mer än dropp, då dom inte visste vad det var. det togs även ett ryggmärgsprov för att kolla efter hjärnhinneinflammation, men det var inte det heller. efter ca en veckas tid, så gav sig febern till slut, men något svar på vad jag hade kom läkarna aldrig på.

detta var 14 år sedan, har inte haft feber så ofta efter detta.
men har jag det, är den ofta jävligt hög

Kände att jag hade ont i magen när jag tränade. Åkte till vårdcentralen..Skickades till sjukhuset... Svimmade och vaknade på intensiven.

Hade tydligen spräckt mjälten och lyckades gå ner från 95kg till 68kg på tio dagar. Då mådde jag sådär!

Fast det var nog fan ändå värre sist när jag var bakis och skulle checka ut från hotellet i Sthlm.. Bakfyllor suger.

Källarfest i Tumba. På pendeltåget in mot staden får jag fyllesjuka. Spyan rumlar runt i magen och avföringen fräter på ringmuskeln. Det är de längsta tjugo minuterna i mitt liv. Människor kommer fram och frågar om de ska ringa efter en ambulans. Ger mig vatten. Jag kan inte prata. Jag kallsvettas, har feber och tuppar av lite då och då. Kommer fram till Centralen. Ramlar av tåget, nu gråtandes och övertygad om att jag skall dö. Blir eskorterad till toaletterna. Sätter mig ner och låter helvetet bryta loss. Spya, rännskita, spya, rännskita, spya, rännskita. Så håller det på i uppåt en halvtimme. Sen åker jag hem. Botad.

Bröt benet. På väg hem efter sjukhusvistelsen så åkte jag inom apoteket för att hämta ut värktabletter dock så hade de inte den sorten som var skrivet på receptet men de hade en annan sort som var exakt samma fast tom. billigare. Nåja fick ju ta dem då, eftersom de var exakt likadana så var det ju inga bekymmer... Trodde jag. Fick hög feber och spydde som en stucken gris.

Så jag hade att välja på att ha djävulusiskt ont i benet eller att ha mindre ont i benet men istället ha feber och kräkas.
Jag valde att ha überont i benet. :näsblod Var så i tre dagar innan jag fick rätt piller igen.
Inget jag gärna upplever igen!

Som ni ser finns det en gemensam trend hos alla som blivit Riktigt Sjuka. De har gått till ett sjukhus! Det är så det börjar. Undvik alltid sjukhus.

Hade haft sönder ett finger en gång och det var inga problem. Kunde bara inte hålla handen under axeln för då dunkade det så överjävligt. Min dåvarande tvingade mig att gå in på ett sjukhus, mot bättre vetande. Det tog dem bara femton minuter att få ett vanliugt skadat finger att bli på gränsen till en blodförgiftning som skulle paketeras enligt alla konstens konstiga regler och behandlas med penicillin och all möjlig skit.

Varför tror ni det heter SJUKhus och inte FRISKhus?!

(Penicillinet fick mig dessutom att bli kanoners uppe i Falun och missa hela valborgsbrasan. Dock hittade jag några raggare som hade den goda smaken att anordna Clash-allsång i bakluckan utanför medan de slogs med varandra inne på Sibylla, så det var inte helt misslyckat.)

När jag var ungefär tio år så hostade jag tills jag spydde i ungefär ett år. Ingen vet vad det var frågan om.

Jag har nog aldrig varit sådär riktigt sjuk så man helst vill bli använd som bojsänke i Östersjön-style.

En obehaglig sak är dock när magen har lämnat in protestansökan med omedelbar verkan.
Man sitter där på toaletten och vill egentligen släppa på trycket, men samtidigt vet man att om man gör detta så kommer man nästan bli gråtfärdig av smärtan som omedelbart kommer infinna sig i de bakre regionerna.
Som löken på laxen känner man sig riktigt kissnödig också, men det går fan inte att slå en sjua när magen är i det skicket. Usch!

fick körtelfeber för massa år sen , gick till läkarn , som bara sa att den var influensa :mad: jobbade nån vecka låg hemma 1 dag osv , jobbade igen ,
gick igen till läkarn och då fick jag en annan läkare , och blev sjukskriven
med en gång i 2.5 månad då jävla var jag dålig , gick ner 15 kilo vilket
va välldigt mycket på min kropp. sängliggandes 1 månad sen började det sakta bli lite bättre.

Nyheter
Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...

120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla

Screenshot Den 16–17 aug...

En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT