Då var hojen såld..

Geronimo79

Ny medlem
Gick med
28 May 2005
Hoj
KTM 150 SX 2012
Blev sista turen me hojen ikväll, såldes nu ikväll men man vill ju bara ha en ny direkt. Har kollat på ktm 625/660, 525 och husa 650. Skulle vilja ha endurohjul på nu när det är höst o vinter men då är kanske de förstnämnda alternativen inte så attraktiva utan det lutar väl mer mot 525 eller husan. Vill ha -04 eller nyare.. Är dessa jämförliga eller är det nån stor skillnad dem emellan (förutom cc då)?

Skillnaden på en 525 och husa 650 är otroligt stor. Husan är dubbelt så stor men har mer motor, mer vrid osv. Visst vikten är nästan samma men sätt dig på båda hojarna så förstår du vad jag menar.
En 525:a är en tävlingsenduro och en 650 är en grusmaskin (eller motard såklart) Sedan vad som passar dig är ju helt individuellt.

Skruvningen är väll ungefär densamma på båda hojarna.
Vill du åka mycket och skruva lite så är nog en 625:a rätt hoj. Stor, ok motor men jäkla hållbar.

Beror på hur "seriös" enduro du skall köra.

Tycker det går väldigt bra med min KTM 625 SXC att köra enduro. Allt beror på vilken nivå du vill lägga dig i. Jag kör ungefär lika fort med SXC:n som jag gjorde med min Husa 550. Självklart får man brottas mer med en tung hoj men man får se det som extra träning:)

Geronimo79 skrev:
2460815 Blev sista turen me hojen ikväll, såldes nu ikväll men man vill ju bara ha en ny direkt. Har kollat på ktm 625/660, 525 och husa 650. Skulle vilja ha endurohjul på nu när det är höst o vinter men då är kanske de förstnämnda alternativen inte så attraktiva utan det lutar väl mer mot 525 eller husan. Vill ha -04 eller nyare.. Är dessa jämförliga eller är det nån stor skillnad dem emellan (förutom cc då)?
köp min :tungan

*/ ?>
Back