Då var handpenningen lagd!

• Thread starter Thread starter Kay
  • Start date Start date

Kay

#15 - O'Kay racing!
Gick med
21 Apr 2003
Hoj
Firestorm
Så! Nu är det gjort... Handpenningen lagd på en *drumroll* FZR 600 '93a! Den har gått 3500 mil och är i gott skick.
Jag hämtar den i slutet på nästa månad (november) i tyskland så nu sitter jag bara och rullar tummarna :fakta

Kan jag köra på den när jag kör upp för tung MC? Tillräcklig cc, kw och vikt för det?

Anyways, av alla de kandidater det stod emellan kom jag fram till FZRn då den såg modernast ut, hade skönst sittställning och var rätt lättkörd har jag fått höra.
Jag vill passa på att tacka för alla snabba svar och goda råd man fått här, gillar verkligen er :slicka :D

Det första som åker av på hojen när jag tar in den är gay-dekalerna :zpy
Håll bilden till godo! Nästa sommar kör jag YAMAHA! :crash
fzr01.jpg

Silwer skrev:
är inte det 750 som gäller för tung?

Möjligt. Trodde det hade med KWen att göra. Men men, inte hela världen. jag kan köra körskolans kawa lite till. :squid

Den är för liten för uppkörningen, men det verkar ju inte vara några problem för din del ju :)

Fin hoj du skaffat iallafall. Skadar inte att slita loss de groteska parabolliknande backspeglarna också. Har tänkt göra det på min hoj sen jag köpte den i April, men det har inte blitt av än..:/

jag tycker det är surt tat köra utan speglarna, iaf på R1an, man kan inte se bakåt utan tat sätta sig upp först. Men ni kanske har riktiga periskophalsar:-)

Silwer skrev:
jag tycker det är surt tat köra utan speglarna, iaf på R1an, man kan inte se bakåt utan tat sätta sig upp först. Men ni kanske har riktiga periskophalsar:-)

Närå...jag är smidig som en silo, men däremot ser jag inte ett dyft i speglarna...eller..jag ser armbågarna, men det är allt. Blir att slänga på några bättre speglar i vinter tänkte jag.

Detta måste uppfyllas av motorcykeln beroende på för vilken körkortstyp du kör upp för:

Följande krav gäller på provfordonet när du kör upp på motorcykel:
När du kör upp för Behörighet A
- motorns slagvolym får inte understiga 700 cm3
- motorns effekt får inte understiga 35 kW
När du kör upp för Behörighet A, begränsad
- motorns slagvolym får inte understiga 375 cm3
- motorns effekt får inte överstiga 25 kW
- förhållandet effekt/tjänstevikt får inte överstiga 0,16 kW/kg
När du kör upp för Behörighet A1
- lätt motorcykel vars slagvolym inte får understiga 120 cm3
- motorns effekt får inte överstiga 11 kW

Vid körprov för motorcykel ska du kunna visa det senaste utfärdade registreringsbeviset för provfordonet.

Alla dessa frågor som du har och ställer finns det svar på, om du går in på http://www.vv.se

Silwer skrev:
ok då förstår jag problemet, jag ser halva armbågarna ungefär i dem, men sen ser jag vägen bakom iaf:-)

Provkörde Mavericks R1 och blev väldigt förvånad över att man såg så bra i de speglarna. Jag är ju ändå drygt 15cm längre än honom och jag såg perfekt...ett gott argument för att byta hoj kanske.. :rolleyes:

bara för speglarna?:-)

tror dock kåpan är sämre än på din hoj, den skyddar i princip ingenting utom med hjälmen på tanken, men det märkte du väl.

Har man bara råd med den ibland skräckhöga försäkringen så är det en ok hoj.

Silwer skrev:
bara för speglarna?:-)

tror dock kåpan är sämre än på din hoj, den skyddar i princip ingenting utom med hjälmen på tanken, men det märkte du väl.

Har man bara råd med den ibland skräckhöga försäkringen så är det en ok hoj.

Var väl inte helt allvarlig där..:)

Självklart skulle jag hellre ha en R1, men med tanke på att jag nu betalar 3114:- hel/hel (om året alltså) och jag får nog inte en R1 för mindre än 2000:- i månaden så behåller jag nog min. Den räcker för mig :)

haha ja den premien får du inte på en R1 ens om du är 90 år och aldrig tagit ut en spänn på nån försäkrig:-)
jag kör själv med halvförsäkring annars går det inte ens att fundera på att ha skiten.

Ahhh, den kikade jag med på på mobile.de

Fin som tusan.... *vill med ha en sådan*

Fasen va gött för dej!!! Grattis!!!

:hej

Tackar tackar! Aja, får somsagt köra upp på skolans hoj, men jag kan ju öva garagevändning och manövrering på den ändå... Klarar man garagevända med plasträcer så är det nog lättare med strafikskolans kawa där man sitter som på en skolstol.

Lite pirrig och trevlig känsla iaf med att snart vara MC-ägare :)

Hållundan: Ellerhur, chyst pris och allt :cool:

Grattis! Du kommer nog bli helnöjd.

...hur mycket ska du ge för den totalt? (exkl. frakt, reg-bes, etc)

Det vill jag inte skriva, för sen kommer bara folk reffa till priset när man säljer den... "Men du gav ju bara..." etc. Vart med om det innan när det gäller bil.

Nyheter
Bike kör Stark Varg EX!

Under hösten kommer Bike gö...

Customhoj Bike Show 2026

Den 23 till 25 januari körs...

Racing på Kjula Dragway till helgen

Den kommande helgen (23-24 ...

Harley-Davidson och MotoGP lanserar Harley-Davidson Bagger World Cup

Harley-Davidson och MotoGP ...

BMW Motorrad International GS Trophy 2026 körs i Rumänien

Platsen för BMW Motorrad In...

Strängnäs Bike Show den 30/8