Då var det näääära igen.

Dangerous Dave

Radical Quad-Riders
Gick med
14 Jan 2004
Hoj
Honda VTR1000F
Som alla hojåkare vet så måste vi tyvärr tänka för bilisterna med, för dom :kocko klarar ju inte det själv eftersom vi oftast kör MOPED!
Kommer vid centralstationen i Malmö nu ikväll i lugnt och sakta mak och glider bakom två bilar. Lite längre fram kommer det en mindre vändzon med lämna-företräde markeringar (för dom som ska ut på körbanan som undertecknad ligger i så klart). En bil står och väntar på att få köra ut och bil 1 framför mig kör förbi, likaså bil 2... Men vad händer när jag kommer då??? - Nu är ni spända va? - Joooo, idiot bruden som sitter i kärran kör ut MITT framför mig. Eftersom jag håller ungefär 30 km/h blir det inte något kasta-undan-hojen-för-att-inte-bli-mosad, men jag får likväl gå ut för att inte köra in i förardörren. Arg som jag blir (dock utan att bli rasande) så hänger jag mig snällt på tutan och tittar på tjejen i bilen som givetvis har blicken IFRÅN mig (hon har alltså inte ens brytt sig om att kolla om det mot förmodan skulle komma något lite mindre än en bil, cykel/moped/mc) och när hon väl uppfattar att det kanske finns en trafikant som vill göra henne uppmärksam på att hon kanske har gjort nåt olämpligt, då kommer min chock... DEN DUMMA KOSSAN TITTAR PÅ MIG OCH VINKAR GLATT SOM OM JAG TUTADE FÖR ATT JAG KÄNDE HENNE!!!!! :huvet :huvet
Det ironiska var att jag med ens tappa all ilska och började skratta istället.
KAN en människa vara så urbota korkad??
För att slå detta skulle det nog krävas... Ja... Jag kan inte ens komma på nåt dummare. Detta blir svårt att slå.

I vanlig ordning får man tänka åt de där galningarna i järnburarna. Höll på att bli tillplattad av en rolig jävel nyss som satt o lekte med sin stereo och beslöt sig för att utnyttja tre filer på en gång.

t-rex skrev:
och beslöt sig för att utnyttja tre filer på en gång.

Absolut ingen kul händelse men när man sitter trött på jobbet så kan man få lite roliga inre syner. Hur bred var bilen sa du?

aci skrev:
Absolut ingen kul händelse men när man sitter trött på jobbet så kan man få lite roliga inre syner. Hur bred var bilen sa du?
Skratta dig trött, du får :tummenupp
*Peppar peppar* Hojen var nyvaxad sedan 30 minuter tillbaka, hade varit lite smått inte-kul att lägga den :tungan

Dangerous_Dave skrev:
Skratta dig trött, du får :tummenupp
*Peppar peppar* Hojen var nyvaxad sedan 30 minuter tillbaka, hade varit lite smått inte-kul att lägga den :tungan

Nu var det till Trex jag svarade men det är helt ok om du tar åt dig ;)
Har själv råkat ut för synskadade? som bara svänger ut, det gäller att ha ögonen med sig. Körde hem från Norrköping igår, låg nog i blinda vinkeln för en gubbe när jag kom på motorvägen, han höll på att prejja mig av vägen. Nu såg jag han hela tiden och låg kvar lite extra för att se om han såg mig men det gjorde han inte förren jag vred på rullen och körde om lite snabbare. Du tutar han på mig för jag "körde som en tok" eller liknande

Last edited:
aci skrev:
Nu var det till Trex jag svarade men det är helt ok om du tar åt dig ;)
Har själv råkat ut för synskadade? som bara svänger ut, det gäller att ha ögonen med sig. Körde hem från Norrköping igår, låg nog i blinda vinkeln för en gubbe när jag kom på motorvägen, han höll på att prejja mig av vägen. Nu såg jag han hela tiden och låg kvar lite extra för att se om han såg mig men det gjorde han inte förren jag vred på rullen och körde om lite snabbare. Du tutar han på mig för jag "körde som en tok" eller liknande
Aha, såg det nu...
Glömde stjärnkikaren när jag svarade :)

aci skrev:

Fan vet. Jag kunde spegla mig i hans dörrhandtag. Det var lite jobbigt.

Jo, man blir redigt sur på folk när dom inte ens kollar åt båda hållen!

Nyheter
Michael Schumachers Honda Fireblade såld på auktion

Michael Schumachers Honda F...

Dags för Mälaren runt 2025 – 16 augusti

Lördagen den 16 augusti 202...

Retrohoj från Honda presenterad på Suzuka

Under 46:e Coca Cola 8-timm...

Sandvikens franskaste Triumph

I Norrtälje kunde vi se hur...

Hydet Dirt Drag #2 – Helt enkelt skitkul

Den 2 augusti körde Hydet M...

A ride for our child, Tyra