Då var det min tur.. MC'n borta!

flipm0de skrev:
Polisen ringde hem o sa precis att dom hade hittat min hoj i Landskrona :huvet :huvet :huvet

Jag hade ingen aning om att den var borta....

FAAAAAAAAAN.... MEN TUR ATT DOM HITTA DEN IAF :huvet :huvet

Det var den första på ett tag som jag har hört om i alla fall, trodde det hade lugnat sig lite... Just när jag skaffat hoj... :död

Skönt trots allt att du fick tillbaka den...

vågar man ta ut hojen o köra med en över huvud taget? verkar som dom sitter i varje korsning o spanar effter nått o sno numera.

chukabowa skrev:
vågar man ta ut hojen o köra med en över huvud taget? verkar som dom sitter i varje korsning o spanar effter nått o sno numera.

Nä man gör ju inte det, visserligen har jag inte en dyr hoj men man sitter ju i princip och bara väntar på att skriva ett inlägg "Nu var det min tur, hojen är borta". Väldigt frustrerande för polisen också, att inte kunna göra så mycket mer och pojkarna släpps.

X-up skrev:
Alltså....jag har fått min beskärda del av skit av denna typ själv. Både här hemma i Skövde samt i sommarhuset i Borstahusen, Landskrona. Förra året stal tom ngt pucko mina kromade BBS ventilhattar från bilen när den stod parkerad i carporten i sommarhuset.

Nu i sommar hade jag som vanligt tänkt att ta hojen ner till Skåne, men efter att ha läst WonderWizards trådar om all skit som pågick därnere så tog jag bilen.

Vad jag inte begriper, är att ni som bor permanent där nere ens vågar vika en cm från era fordon utan uppsikt. Jag skulle ha magsår dygnet runt typ.

Chansa inte, lås med styrlås, skivbromslås, samt ABUS Extreme Granit kätting eller blocklås, gårna i ngt fast föremål, typ en stridvagn eller så. Samt förvara i låst garage.

Ni som endast låser med styrlås & skivbromlås kan lika gärna ge bort hojen till första bästa. Skivbromslåset är skräp. På min R6:a sågade de ut en bit ur bromsskivan med låset i. Vips så var det problemet ur världen för tjuvkräken. Som tur var höll styrlåset pall.

/X-up

well... jag hade den i låst garage med styrlås och abus kätting med abus lås... alltså dyra hårda saker.. men det hjälper inte

låset låg på golvet.. avklippt... eller avsågat.. jag vet inte

flipm0de skrev:
well... jag hade den i låst garage med styrlås och abus kätting med abus lås... alltså dyra hårda saker.. men det hjälper inte

låset låg på golvet.. avklippt... eller avsågat.. jag vet inte

ni verkar ha ett rent helvete där nere med alla dessa stölder.... :(

dags å skapa ett medborgargarde för polisen kan ju ändå inget göra förutom att smiska dom på fingrarna å säga ajabaja....

Om någon hade snott min hoj så hade jag verkligen inte blivit glad om jag fick tillbacka den och fick lov att fortsätta köra med den istället för att få en ny. Tänk er själva hur jävla hårt dom antaligen har kört med sakerna. man har ju inte en aning vad dom kan ha gjort :(

flexbert skrev:
Om någon hade snott min hoj så hade jag verkligen inte blivit glad om jag fick tillbacka den och fick lov att fortsätta köra med den istället för att få en ny. Tänk er själva hur jävla hårt dom antaligen har kört med sakerna. man har ju inte en aning vad dom kan ha gjort :(

och på 2 dagar kan man plåga en hoj ganska rejält... och som det ser ut så har dom väl gjort det.. med tanke på att det knappt finns något bakdäck kvar.. :tummenner

men försäkringsbolag ger inte ut ersättning för slitage.. så om hojtjuven åker 1000 mil med den så får du inget..

dom ersätter bara saker som har gått sönder.. :död

fan vad jag stör mig på att dom kan göra vad dom vill utan att åka fast där... inga lagar gäller för dom.. och dom gör det för att dom vet att det inte händer något :huvet

Last edited:
flipm0de skrev:
dom har kört ungefär 50 mil med den... :rolleyes:

dom måste alltså legat o kört med den hela tiden nu i 2 dagar antagligen..

och på 2 dagar kan man plåga en hoj ganska rejält... och som det ser ut så har dom väl gjort det.. med tanke på att det knappt finns något bakdäck kvar.. :tummenner

men försäkringsbolag ger inte ut ersättning för slitage.. så om hojtjuven åker 1000 mil med den så får du inget..
:huvet

Det är förjävligt :3freak

flipm0de skrev:
dom har kört ungefär 50 mil med den... :rolleyes:

dom måste alltså legat o kört med den hela tiden nu i 2 dagar antagligen..

:huvet

Det är förjävligt :3freak

Fast vem fan vill sno en nsf? ;D

[QUOTE

Shit nu måste man verkligen gå upp kl 03 varje natt och vandra[/QUOTE]
:D Ähh, skaffa rottis :tummenupp ,

Stöldförsäkring

chukabowa skrev:

Själv kör jag utan "läsbar" skylt. Kostar lite böter då och då men man får kanske ha hojjen ifred :va

Tråkigt att höra. Samma sak händer här:( många stölder under sommaren....

Fixa ett larm vetjag, som låter HÖGT.
Inte kul o såga lås med ont i öronen :3freak

Chaval skrev:
Tråkigt att höra. Samma sak händer här:( många stölder under sommaren....

Fixa ett larm vetjag, som låter HÖGT.
Inte kul o såga lås med ont i öronen :3freak

jo men jag är ändå skeptisk till dom här MC larmen...

det e ju bara att klippa sönder sladdarna... och en motard har ju inte så många ställen där man kan gömma ett MC larm... allt är ju ganska öppet, så det väl max 5 sec att få tyst på den

Nyheter
Anpassad service för Ducati Desmo 450 MX

Ducati lanserar serviceinte...

Oro för batteriet

Batteriet oroar mest – men ...

Video: Ducati Hypermotard

Bikes Rikard Ploj åker ner ...

Video: Ducati Hypermotard

Bikes Rikard Ploj åker ner ...

Bike-Dagarna har öppnat!

Vinn en airbagväst från Dai...

H-D Pan America 1250 Limited provkörd