Alltså....jag har fått min beskärda del av skit av denna typ själv. Både här hemma i Skövde samt i sommarhuset i Borstahusen, Landskrona. Förra året stal tom ngt pucko mina kromade BBS ventilhattar från bilen när den stod parkerad i carporten i sommarhuset.
Nu i sommar hade jag som vanligt tänkt att ta hojen ner till Skåne, men efter att ha läst WonderWizards trådar om all skit som pågick därnere så tog jag bilen.
Vad jag inte begriper, är att ni som bor permanent där nere ens vågar vika en cm från era fordon utan uppsikt. Jag skulle ha magsår dygnet runt typ.
Chansa inte, lås med styrlås, skivbromslås, samt ABUS Extreme Granit kätting eller blocklås, gårna i ngt fast föremål, typ en stridvagn eller så. Samt förvara i låst garage.
Ni som endast låser med styrlås & skivbromlås kan lika gärna ge bort hojen till första bästa. Skivbromslåset är skräp. På min R6:a sågade de ut en bit ur bromsskivan med låset i. Vips så var det problemet ur världen för tjuvkräken. Som tur var höll styrlåset pall.
/X-up