Då var det min tur.. MC'n borta!

flipm0de

Radical Riders
Gick med
30 Apr 2004
Hoj
.
Polisen ringde hem o sa precis att dom hade hittat min hoj i Landskrona :huvet :huvet :huvet

Jag hade ingen aning om att den var borta....

FAAAAAAAAAN.... MEN TUR ATT DOM HITTA DEN IAF :huvet :huvet

Shit, jag måste ner till garaget och kolla flip. Du bor ju svinigt nära mig!
Det vi kan hoppas är ju att inget är förstört på den.

Snackade med grannarna precis. Inbrott i 2 lägenheter inatt på mitt område. Kofot i dörren och bräckt upp.

Shit nu måste man verkligen gå upp kl 03 varje natt och vandra

Last edited:
flipm0de skrev:
Polisen ringde hem o sa precis att dom hade hittat min hoj i Landskrona :huvet :huvet :huvet

Jag hade ingen aning om att den var borta....

FAAAAAAAAAN.... MEN TUR ATT DOM HITTA DEN IAF :huvet :huvet
Vilken slump att det var just i Landskrona.... :rolleyes:
Var inte du med o gazzade igår förresten?

Zee skrev:
Va faän?! Skakar inte dom galler än?

Inte adnan iallafall,han skriver ibland på exet(senast idag),och han är känd för vad han gjort där också.Så han är inte så populär där heller.

så.. nu har jag hämtat den...

det var en massa saker som var sönder.. och styret e konstigt.. det går knappt att svänga.. känns trög som fan..

tändlås osv e helt sabbat...

motorn ser ut att ha fått jobba hårt.. olja som läckte lite överallt osv ... :huvet :mad:
bakdäcket som var nästan nytt är ganska slut också

får lämna in den på verkstad o se vad dom säger... känns som att det kommer bli dyrt.. som det ser ut nu så kommer jag få ta det på försäkringen.... men där är självrisken en 3000 kr oxå :huvet

för övrigt så sa polisen att dom visste att gäng har varit i farten lite överallt från landskrona...

men dom hade tydligen tagit ett litet fjun på bar gärning.. men han hade varit inne o vänt hos socialen o sen rakt ut igen... så dom var själva lite uppgivna :rolleyes:

det värsta av allt också är att hojtjuven hade låst cyklen, och polisen kunde inte klippa det.... så vi fick bära hojen och sen fick vi dra upp den på släp... :död

och den stod parkerad på ett cykelställ utanför ett betongblock i landskronas ghetto.. :(

Men ok om ni vet att det var den här Adnan som gjorde det, varför åker ni inte till honom för att "prata lite". Ok seriöst vet folk att han är tjuv så kan han väl inte känna sig så säker.

ape skrev:
Men ok om ni vet att det var den här Adnan som gjorde det, varför åker ni inte till honom för att "prata lite". Ok seriöst vet folk att han är tjuv så kan han väl inte känna sig så säker.

och sen har jag 27 kusiner efter mig :död

flipm0de skrev:
för övrigt så sa polisen att dom visste att gäng har varit i farten lite överallt från landskrona...

men dom hade tydligen tagit ett litet fjun på bar gärning.. men han hade varit inne o vänt hos socialen o sen rakt ut igen... så dom var själva lite uppgivna :rolleyes:

det värsta av allt också är att hojtjuven hade låst cyklen, och polisen kunde inte klippa det.... så vi fick bära hojen och sen fick vi dra upp den på släp... :död

och den stod parkerad på ett cykelställ utanför ett betongblock i landskronas ghetto.. :(

Varför satte dom inte span på den??

När vår ruttna 740 stals och hittades satte dom ett antal man på span i ett dygn!

Maverick_ou812 skrev:
Vilken slump att det var just i Landskrona.... :rolleyes:
Var inte du med o gazzade igår förresten?

ja precis.. vilken slump... oväntat :rolleyes:

nej jag var inte med igår... hade en massa annat o fixa.. o hann inte med det..

Ljunghusen skrev:
Varför satte dom inte span på den??

När vår ruttna 740 stals och hittades satte dom ett antal man på span i ett dygn!

men hallå ?? :kocko

det regnade ju :fatta! inte kan dom väl få sina tassar blöta för en stulen hoj? det är ju varmt i fint på fikarummet :7peta

flipm0de skrev:
och sen har jag 27 kusiner efter mig :död
Hur ska dom få reda på att det var du som lattjade med han?
det är ju rätt många som vill "prata" med han...

Alltså....jag har fått min beskärda del av skit av denna typ själv. Både här hemma i Skövde samt i sommarhuset i Borstahusen, Landskrona. Förra året stal tom ngt pucko mina kromade BBS ventilhattar från bilen när den stod parkerad i carporten i sommarhuset.

Nu i sommar hade jag som vanligt tänkt att ta hojen ner till Skåne, men efter att ha läst WonderWizards trådar om all skit som pågick därnere så tog jag bilen.

Vad jag inte begriper, är att ni som bor permanent där nere ens vågar vika en cm från era fordon utan uppsikt. Jag skulle ha magsår dygnet runt typ.

Chansa inte, lås med styrlås, skivbromslås, samt ABUS Extreme Granit kätting eller blocklås, gårna i ngt fast föremål, typ en stridvagn eller så. Samt förvara i låst garage.

Ni som endast låser med styrlås & skivbromlås kan lika gärna ge bort hojen till första bästa. Skivbromslåset är skräp. På min R6:a sågade de ut en bit ur bromsskivan med låset i. Vips så var det problemet ur världen för tjuvkräken. Som tur var höll styrlåset pall.

/X-up

Nyheter
Anpassad service för Ducati Desmo 450 MX

Ducati lanserar serviceinte...

Oro för batteriet

Batteriet oroar mest – men ...

Video: Ducati Hypermotard

Bikes Rikard Ploj åker ner ...

Video: Ducati Hypermotard

Bikes Rikard Ploj åker ner ...

Bike-Dagarna har öppnat!

Vinn en airbagväst från Dai...