Då var det min tur att råka ut....

Fan vad trist! Du kraschade ju nästan hemma hos mig... Den korsningen suger, hoppas dom får till den nu i och med ombyggnaden som gjör att trafikljuset är avstängt. Antar att du fortfarande inte hade kraschpuckar på? Bra med helförsäkring i alla fall. Hoppas du kan skutta runt utan att ha ont inom kort.

Krya på sig!

/ Jonas

Krashpuckarna hade nog inte gjort så stor nytta i det här fallet :P
Ja den korsningen är ganska dum att ha trafiklysena avslagna på :näsblod
Kommer du på Barkan?

-Hon "nämen asså han måste kommit i minst 200 blås på slangen, jävlar va fort det gick jag han aldrig se han det bara smällde"
-Sonen "aaaah Asså MIINST 200 blås gick det han kom på bakan och sladdade igenom kurvan fanns inget vi kunde gjort"

-Du " sad face :( "

/ironi off

Hoppas det går bra, förmodligen täcker försäkringsbolaget allting .. kärringar alltså varför kan dem inte hålla huvet på vägen ? - "JAG VET.. det kommer en MC från vänster, jag låtsas jag ska stanna sen gasar jag och tittar åt ANDRA hållet så försvinner han säkert och allt går bra !"

-Hon "nämen asså han måste kommit i minst 200 blås på slangen, jävlar va fort det gick jag han aldrig se han det bara smällde"
-Sonen "aaaah Asså MIINST 200 blås gick det han kom på bakan och sladdade igenom kurvan fanns inget vi kunde gjort"

-Du " sad face :( "

/ironi off

Hoppas det går bra, förmodligen täcker försäkringsbolaget allting .. kärringar alltså varför kan dem inte hålla huvet på vägen ? - "JAG VET.. det kommer en MC från vänster, jag låtsas jag ska stanna sen gasar jag och tittar åt ANDRA hållet så försvinner han säkert och allt går bra !"

Ingen fara jag har pratat med henne idag, hon berömde mig för att jag varit så lugn och sagt " Ingen fara jag lever" :)
Fick också veta att hennes gubbe kör hoj så jag kunde nog inte drabbat samman med någon bättre person, alla är inte rötägg även om det finns många av dom :tummenupp

Skönt att veta att det faktiskt finns folk som tar ansvar i trafiken, tur att det gick bra för dig! :tummenupp

Lite bilder....

Har varit till läkaren idag, även om inte jag kände att det behövdes, men alla tjatade på mig, så nu är det gjort :rolleyes:
Läkaren sa att det inte verkade som någon fara i alla fall :)

Bifogat

• Bild 1.jpg
    Bild 1.jpg
    83 KB · Visningar: 70
  • Bild 2.jpg
    Bild 2.jpg
    143.7 KB · Visningar: 65
  • Bild 3.jpg
    Bild 3.jpg
    139.7 KB · Visningar: 58
  • Bild 4.jpg
    Bild 4.jpg
    145.1 KB · Visningar: 77
  • Bild 5.jpg
    Bild 5.jpg
    70.7 KB · Visningar: 51
Nu är det två från majasträffen som krachat, hoppas det inte är nån förbanelse eller nått...
Ni verkar ju klarat er bra båda två i alla fall.
Tur det.

Din hoj var ju grymnt snygg, hoppas den går att återställa.

Krashpuckarna hade nog inte gjort så stor nytta i det här fallet :P
Ja den korsningen är ganska dum att ha trafiklysena avslagna på :näsblod
Kommer du på Barkan?

Tyvärr lyckades jag inte komma loss eller lura med mig familjen så jag fick stanna hemma :(

Spännande skador du fick på hojen! Den ser ju körbar ut -- vad är det som behöver fixas innan du kan köra den (förrutom knät)?

Bra att gå till doktorn - själv jobbade jag med brutet ben en dag då jag trodde att jag bara sträckt en muskel lite... provade tiger balsam till och med...

EDIT: Ser att bromsgreppet är av och en backspegel saknas, men det borde ju vara typ en halvtimma att skruva dit nya grejor. Lacken kan dom ju få jobba med i vinter!

Tur att du klarade dig så pass bra:tummenupp Lämna in hojen till vintern i stället, och kör med den nu ett tag till!

Tyvärr lyckades jag inte komma loss eller lura med mig familjen så jag fick stanna hemma :(

Spännande skador du fick på hojen! Den ser ju körbar ut -- vad är det som behöver fixas innan du kan köra den (förrutom knät)?

Bra att gå till doktorn - själv jobbade jag med brutet ben en dag då jag trodde att jag bara sträckt en muskel lite... provade tiger balsam till och med...

EDIT: Ser att bromsgreppet är av och en backspegel saknas, men det borde ju vara typ en halvtimma att skruva dit nya grejor. Lacken kan dom ju få jobba med i vinter!

Tur att du klarade dig så pass bra:tummenupp Lämna in hojen till vintern i stället, och kör med den nu ett tag till!

Jo jag var inne på de banorna med, men eftersom knät värkte så tänkte jag att jag kunde lämna in den. Var till läkaren dagen efter och det verkade inte vara någon fara mer än att jag skulle vila.

Tigerbalsam, hehe. Fatta om det hjälpt, rena dunder kuren :D
Men jag håller med dig man skall åka och kolla upp sig, åtminstone så finns det dokumenterat ifall det blir några komplikationer längre fram.

Lite uppdatering
Hojen är inlämnad och reparationen skulle inte bli billig tydligen, tur att man är försäkrad :tungan
Åkte förbi korsningen i veckan för att få lite mer info och upptäckte att hon hade Stop plikt, så nu är det inget snack om saken. Skall ringa och komplettera till Folksam på Måndag. Knät känns bättre men det ömmar fortfarande när man belastar det, känner att det är på väg åt rätt håll i af :tummenupp

Bad shit dude...vad gör man...

Du, vadå "rekond" finns det rekond för hojar ??

Bad shit dude...vad gör man...

Du, vadå "rekond" finns det rekond för hojar ??

Japp, det gör det. Eftersom hojen var ny så gjorde jag en lackförsegling. Den hade inget lackskydd alls när fick den. ytrepor syns ju jävligt tydligt på svart lack tyvärr. Kostar runt 1500 att göra.

Fast som ni kan se så var det ingen vidare kvalité på lackskyddet, hjälpte ju inte ett dugg jue :D

*/ ?>
Nyheter
Yamaha Ténéré 700 World Raid provkörd och klar!

Just nu återhämtar vi oss p...

Provkörning pågår, Ténéré 700 World Raid!

Just nu är vi mitt i provkö...

Världslansering, Yamaha Ténéré 700 World Raid!

Just nu är Bike på plats på...

Scenic – navigering för dig som prioriterar vägen framför destinationen

Screenshot I samband med...

CTEK visar upp ny laddare och ”booster”

CTEK NXT 5 Nu börjar sol...

Vi provkör nya H-D-modeller

Allt om MC åkte till Malaga...

IDM tar klivet upp – EURO MOTO lanseras

EURO MOTO ersätter inte IDM...

Galfer skärper greppet om racing

Pressrelease från Galfer: ...

Vi provkör Indian Chief Vintage