Då var det min tur att råka ut....

Bl@ck

Medlem
Gick med
12 Aug 2006
Hoj
Honda CB1000RA -16
Måste få skriva av mig lite...:gnissla

Blev tvingad att göra en ofrivillig stoppie idag pga. av en billist som körde ut på huvudleden jag åkte på (trafiklysen var ur funktion), hon stannade och jag började åka men sen så började hon köra iaf. Hon upplevde det som att jag skulle stanna när jag saktade ner!?

Hon stannar alltså först och jag uppfattar som att det är lugnt att passera korsningen så jag börjar åka över. Sen ser jag att hon rullar sakta men jag uppfattar det som att hon håller på att ta sats, så hon kan åka över korsningen efter jag passerat. Istället börjar hon rulla lite snabbare, inte mkt men tillräckligt för att jag känner att hon inte kommer att stanna. Fr.o.m. nu går allt jättefort. Jag bromsar som fan hojen slår kullerbytta jag trillar framåt och får hojen över knävecket typ, och eftersom jag ligger på mage efter fallet så kan jag inte vrida mig om när hojen ligger där över benet för att lyfta bort den. Började känna värmen från avgasröret på vaden, hett som fan och känner paniken... Ropar till hennes son som precis öppnat passagerare dörren att han skall lyfta upp hojen. Han reagerade snabbt. Det gick bra med mig, lite mör runt knät bara, känns som ett blåmärke typ… Så nu ligger jag här i soffan med knät bandagerat, well well... :näsblod

Hade precis hämtat hojen från rekond, skit fin som fan och skulle köra den till garaget och nu kommer min skylthållare som jag beställt. Det är ironi :rolleyes:

Buckla på tanken, passagerare sadeln spräckt, bromshandtaget av, höger backspegel av, samt diverse lackskador. och kanske mer som jag inte upptäckt. Förhoppningsvis går det på hennes bolag, är lite osäker efter som vi aldrig kolliderade med varann, men det var ju hon som orsakade olyckan, hade jag gasat på hade hon kört in i sidan på mig…

Hon Erkände att hon gjort fel och att hon missuppfattat mig och gjorde felet att kolla höger medan hon började rulla fram. Hon var mer skärrad än vad jag var, alltså hon var rädd att det gått värre med mig än vad det gick. Allt gick jättebra efteråt, hon och vittnet var jätte hjälpsamma. Hoppas det inte blir några kruseduller med föräkringsbolagen nu bara

Tveksam om det blir något mer hojåka för mig i år, tror inte min hoj hinner bli klar innan det börjar bli för kallt, lär väl ta 1 till 1½ månad innan den blir klar, med väntan på vad försäkringsbolagen skall besluta :(

Last edited:
Tur i oturen! Hade du fått bilen i sidan så hade du förmodligen legat i gips nu!
Krya på dig!!

Tråkigt värre, tur att det är sånt pissväder då i alla fall!
Hoppas hennes FB pröjsar bara.

Tur i oturen! Hade du fått bilen i sidan så hade du förmodligen legat i gips nu!
Krya på dig!!

Jo så känner jag med, hellre hojen än jag...

Det får man ju hålla med om...
Gips är inte kul alls, sitter med ett runtfoten i 6 veckor till :gnissla
Hoppas du hinner få några mil till i år. :pannkyss

/R

6 veckor till, fan vad trist... :pannkyss

Du får som sagt vara glad att du hann bromsa, hojar går ju att laga ändå.

Om jag inte minns fel gick vi samma intensivkurs för körkortet i Västerås? Du hjälpte mig få till inbromsningarna klockrent, du såg att jag stämplade för mycket med foten.

Du får som sagt vara glad att du hann bromsa, hojar går ju att laga ändå.

Om jag inte minns fel gick vi samma intensivkurs för körkortet i Västerås? Du hjälpte mig få till inbromsningarna klockrent, du såg att jag stämplade för mycket med foten.

Ja, det minns jag :)
Har allting gått bra för dig nu då? :tummenupp

Ja, det minns jag :)
Har allting gått bra för dig nu då? :tummenupp

Jodå, det knallar och går. Köpte Ktmen ifjol och är nöjd med den. Lyckades dock klanta mig lite när jag ställde ifrån mig den på Rörken så den är lite tilltufsad på ena sidan (ska fixas i höst). Bromsningarna satt klockrent på uppkörningen iaf :tummenupp

Jodå, det knallar och går. Köpte Ktmen ifjol och är nöjd med den. Lyckades dock klanta mig lite när jag ställde ifrån mig den på Rörken så den är lite tilltufsad på ena sidan (ska fixas i höst). Bromsningarna satt klockrent på uppkörningen iaf :tummenupp

Har också sneglat lite på ktm, de verkar kul :)

Du får PM:a om du är i sthlmtrakterna någongång :tummenupp

Inge kul. men efter en krash äre "skönt" att ligga i soffan med ett ömt knä och inte inne på sjukan!

Hojjen löser sej alltid!

Du skrev att du körde på en huvudled. Det var inga skyltar vid korsningen som gäller när trafikljusen är ur funktion? Tänkte mest på försäkringsfrågan. Att hon erkänner att det var hennes fel på plats betyder inte ett jota senare.

Skönt att du inte skadade dig värre i alla fall.

hoppas ni skrev papper på plats där hon tog på sig ansvaret kan ju lätt bli eftersnack att du höll för hög fart eller inte anpassat farten efter rådande omständigheter alltså inte kunde stanna i tid just eftersom ni inte krockade med varandra

hoppas att det ordnar sig smidigt

Inge kul. men efter en krash äre "skönt" att ligga i soffan med ett ömt knä och inte inne på sjukan!

Hojjen löser sej alltid!

Har lite svårt att säga emot där ;)

fan va trist vännen!!! beklagar!!!

tur att du är hel o fin!!!! resten löser sej!!! *krama om*

Ta gullet, du får komma över och pyssla om mig nu :pannkyss

Du skrev att du körde på en huvudled. Det var inga skyltar vid korsningen som gäller när trafikljusen är ur funktion? Tänkte mest på försäkringsfrågan. Att hon erkänner att det var hennes fel på plats betyder inte ett jota senare.

Skönt att du inte skadade dig värre i alla fall.

Ja det är en stor huvudled (Bergslagsvägen) jag kom på, så det finns massor av skyltar på huvudled och väjningsplikt från hennes håll mm. Plus att jag har ett vittne som kom från mötande håll, som också såg att hon gjorde fel. Förhoppningsvis skall nog inte bli några problem. Jag är helförsäkrad, det löser sig på ett eller annat sätt :)

hoppas ni skrev papper på plats där hon tog på sig ansvaret kan ju lätt bli eftersnack att du höll för hög fart eller inte anpassat farten efter rådande omständigheter alltså inte kunde stanna i tid just eftersom ni inte krockade med varandra

hoppas att det ordnar sig smidigt

Tyvärr hade ingen av oss skadeanmälningsblanketten till godo, men vi bytte Personuppgifter, telefon och regnummer. Samt telefon nummer till vittnet. Har pratat med folksam och de skall skicka en blankett till mig som jag får fylla i och skicka tillbaka. Förstår hur du menar, tur var att det inte var en mc-hatare man stötte på, det hade bara blivit jobbigt.

Bifogat

• Bergslagsvägen.JPG
    Bergslagsvägen.JPG
    159.5 KB · Visningar: 161
Last edited:
Erkänner hon bara att hon stannade för att släppa förbi dig först så åker hon på det. Men, som med allt annat så kan hon totalneka när hon kommer på att det kostar och att hennes premie kan höjas..

Få ett erkännade fort som fan... På papper med signatur...

Det är de som tvekar i trafiken som är farligast, typ som hon.
Bra att du klarade dig hyffsat i alla fall.

Det är de som tvekar i trafiken som är farligast, typ som hon.
Bra att du klarade dig hyffsat i alla fall.

Tvekare är ju obra, men farligast vetefan. :va
Farligast tycker jag är tvärsäkra världsmästare som inte tvekar alls, inte inför omkörningar över krön, inte inför omkörningar i skymda kurvor. De som äger vägen.

Fan vad trist! Du kraschade ju nästan hemma hos mig... Den korsningen suger, hoppas dom får till den nu i och med ombyggnaden som gjör att trafikljuset är avstängt. Antar att du fortfarande inte hade kraschpuckar på? Bra med helförsäkring i alla fall. Hoppas du kan skutta runt utan att ha ont inom kort.

Krya på sig!

/ Jonas

*/ ?>
Nyheter
Yamaha Ténéré 700 World Raid provkörd och klar!

Just nu återhämtar vi oss p...

Provkörning pågår, Ténéré 700 World Raid!

Just nu är vi mitt i provkö...

Världslansering, Yamaha Ténéré 700 World Raid!

Just nu är Bike på plats på...

Scenic – navigering för dig som prioriterar vägen framför destinationen

Screenshot I samband med...

CTEK visar upp ny laddare och ”booster”

CTEK NXT 5 Nu börjar sol...

Vi provkör nya H-D-modeller

Allt om MC åkte till Malaga...

IDM tar klivet upp – EURO MOTO lanseras

EURO MOTO ersätter inte IDM...

Galfer skärper greppet om racing

Pressrelease från Galfer: ...

Vi provkör Indian Chief Vintage