Då var det dax igen

chukabowa

Håårdcåår
Gick med
31 May 2004
Hoj
Stor moppe
Samma visa som förra vintern. Behöver fixa ett uppsamlingskärl till hojen. (ktm 525 exc -05) hittar inga bilder på smidiga lösningar. har kollat lite idag var man kan stoppa in en flaska men hittar inget bra ställe. o jag känner inte för att sätta den så att man riskerar att mosa det om man lägger hojen ner. uppfyller inte riktigt sitt syfte då. och att borra en masa hål i svingen är jag inte sugen på. Seså! släng upp bilder på hur ni har löst det. helst på 525/520.
och för att slippa en massa smartasses så: nä! hojen är inte samma som förra året. körde en tung LC4 då.

tack på förhand!

chukabowa skrev:
mm.. nån som vet var det monteras? o kanske nån som har bild på ett monterat?

bilder

Bifogat

• Catch_can_vert_sm.jpeg
    Catch_can_vert_sm.jpeg
    9.7 KB · Visningar: 93
  • catsch1.jpg
    catsch1.jpg
    14.1 KB · Visningar: 380
Monteras på ramröret. Se bild...

Bifogat

• 00014_.jpg
    00014_.jpg
    111.3 KB · Visningar: 117
  • 00014__.jpg
    00014__.jpg
    124.9 KB · Visningar: 195
Last edited:
fan vad glad jag blev att ingen sa att jag skulle söka o inga dumheter. skitbra svar. var nog första gången jag fått nått vettigt svar här.. i alla fall så fort. STORT tack :Bugar :Bugar

chukabowa skrev:
fan vad glad jag blev att ingen sa att jag skulle söka o inga dumheter. skitbra svar. var nog första gången jag fått nått vettigt svar här.. i alla fall så fort. STORT tack :Bugar :Bugar

Jag ska montera dit en sådan här:

Om den får plats.... Det enda jag gör på den är montera dit andra nipplar ihop med ett eller två t-kors. Vet ej hur det ser ut på andra hojar, men på husan är det trångt.

Edit/ det är en liten catch-tank till bilar men jag tror den fungerar ypperligt till uppsamlingskärl. Runt 600-700:- för en på 30-40cl.

Bifogat

• oil_catch_tank_new1_small.jpg
    oil_catch_tank_new1_small.jpg
    4.3 KB · Visningar: 68
chukabowa skrev:
Den funkar bra men det finns en liten nackdel med den, den har inte tillräckligt med anslutningar för att ta hela hojen. Som den kommer från KTM tar den fuggen och vevhusventilationen. Tanken och kylaren får du fixa nåt annat till. Jag kör med en nyposoppeflaska (e ju orange) fäst med buntband framme/nere på ramen. Funkar klockrent och den sitter tillräckligt skyddad för en normal marksyning.

.

Spider skrev:
Den funkar bra men det finns en liten nackdel med den, den har inte tillräckligt med anslutningar för att ta hela hojen. Som den kommer från KTM tar den fuggen och vevhusventilationen. Tanken och kylaren får du fixa nåt annat till. Jag kör med en nyposoppeflaska (e ju orange) fäst med buntband framme/nere på ramen. Funkar klockrent och den sitter tillräckligt skyddad för en normal marksyning.

.
tack för tippset. ska kolla närmare på det idag.

Zilversurfer: Vet du vart man kan beställa denna?

Bifogat

• Catch_can_vert_sm.jpg
    Catch_can_vert_sm.jpg
    9.7 KB · Visningar: 57
Slå ihop något eget och passa på att sälja ett par st? Lite alu, niplar från bauhaus, borrmaskin, gängverktyg och en svets

Ljunghusen skrev:
Slå ihop något eget och passa på att sälja ett par st? Lite alu, niplar från bauhaus, borrmaskin, gängverktyg och en svets

Vem orkar det? inte jag, men jag kan tänka migt köpa om någon snickrar ihop ett kärl...

Ljunghusen skrev:
Säger han som svarvar sina kraschpuckar :tungan

haha, inte samma sak som att svetsa i aluminium. Provat en gång och gör aldrig om det...däremot svarva plast är kul...

Vore jag hemma kanske man kunna göra ett kärl för här i lund har jag tillgång till en hammare typ

Spider skrev:

.
Fegis!! ;)

T-rör på Biltema för 3.40SEK löser det problemet.

En såndär aluminiumflaska som man kn köpa för camping/vildmarkslic måste ju va optimal. För att få tillräckligt med anslutningar så använd T-anslutningar. Bore väl funka och se ok ut.

Supermoto skrev:
Fegis!! ;)

T-rör på Biltema för 3.40SEK löser det problemet.
Din jädrans messerschmitter :hördu :)
Du kan väl lova att hålla tyst om detta nästa gång du ser min hoj med t-rör monterade.:wiggle

.

Nyheter
Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...

120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla

Screenshot Den 16–17 aug...

En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...