Då var det dags att byta upp sig

t-quick

oldie but goldie, HSK
Gick med
6 Mar 2003
Ort
småland
Hoj
KTM 625sxc, zx636r -03*såld, gsx750r -05 *RIP*
...men till vad?
körde en zx636r 03 förra året 1200mil, och var kanon nöjd.
sålde den i ett svagt ögonblick efter en av mina bästa
kompisars bortgång i en mcolycka.

Men nu känner jag att suget börjar komma igen men jag
kan inte komma på vilken hoj jag ska köpa =/

1000cc är inte att tänka på.

Valet står mellan
gsxr600 nya modellen (04-06)
r6 03->05
cbr600rr
zx636r 05
..ev gsxr750 00-03

det lutar just nu åt en zx636r 05.


kawasaki-zx6r-05-bikepics-282719.jpg
 
same shit diffrent name
kör på den du tycker e snyggast :tummenupp
 
Har ägt en R6 -01, provkört en R6 -05, provkört en zxr 636 -05 och ägt en gsx-r 750 -02.......

Måste säga att 750:n var den som passade mig bäst, tyckte om den motorn...... :yoparty

Vi två kom bra överens, inte att de andra var dåliga hojar för det är det inte......

Har du möjlighet så provkör hela bunten innan du bestämmer dig så att du bildar dig en egen uppfattning för det är det viktigaste, inte vad vi galningar här inne tycker och tänker.....

Misstänker att de kostar ungefär lika mycket i ägandekostnad så det spelar väl mindre roll....
 
Det blir val den du tycker ar snyggast? jag hade nog valt Kawasaki'n men nu gillar ju jag den bast..
 
Ta en Honda VFR750 från 90-talet så blir du inte lika lockad att köra idiotfort, om det nu är därför du sålde din förra hoj.
 
t-quick skrev:
...men till vad?
körde en zx636r 03 förra året 1200mil, och var kanon nöjd.
sålde den i ett svagt ögonblick efter en av mina bästa
kompisars bortgång i en mcolycka.

Men nu känner jag att suget börjar komma igen men jag
kan inte komma på vilken hoj jag ska köpa =/

1000cc är inte att tänka på.

Valet står mellan
gsxr600 nya modellen (04-06)
r6 03->05
cbr600rr
zx636r 05
..ev gsxr750 00-03

det lutar just nu åt en zx636r 05.


kawasaki-zx6r-05-bikepics-282719.jpg

Varför inte 1000cc?
 
Blajjarn skrev:
Varför inte 1000cc?
känns som om det blir för mycket av det goda då..
klarar mig gott med 600cc/636cc.
gillar smidigheten med en 600cc

Da Fris skrev:
Har ägt en R6 -01, provkört en R6 -05, provkört en zxr 636 -05 och ägt en gsx-r 750 -02.......

Måste säga att 750:n var den som passade mig bäst, tyckte om den motorn...... :yoparty

Vi två kom bra överens, inte att de andra var dåliga hojar för det är det inte......

Har du möjlighet så provkör hela bunten innan du bestämmer dig så att du bildar dig en egen uppfattning för det är det viktigaste, inte vad vi galningar här inne tycker och tänker.....

Misstänker att de kostar ungefär lika mycket i ägandekostnad så det spelar väl mindre roll....

känns inte gsxr750 02 gammal när man precis suttit på en 600cc 05.a med radial bromsar o andra gosaker?
 
Gör som ja,prova en Triumph Daytona 675a,årets snyggaste hoj :tummenupp
 
t-quick skrev:
känns som om det blir för mycket av det goda då..
klarar mig gott med 600cc/636cc.
gillar smidigheten med en 600cc



känns inte gsxr750 02 gammal när man precis suttit på en 600cc 05.a med radial bromsar o andra gosaker?


Ninja förstår du väl! ;) :tummenupp
 
t-quick skrev:
känns inte gsxr750 02 gammal när man precis suttit på en 600cc 05.a med radial bromsar o andra gosaker?
Nä, faktiskt inte. De nya hojarna hade inte så mycket mer än vad gixxern hade...... Gillade verkligen den hojen... :tummenupp Skulle det bli en kåphoj nästa gång skulle det bli en Daytona 675 eller en gixxer 750.... I varje fall om jag skulle bestämma mig idag.....

Håller fullständigt med dig om att 1000 känns onödigt mycket vad det gäller kåphojar, med S3:an känns det alldeles lagom med 1050........

Skillnaden mellan de nyare hojarna och gixxern vägde motorn och växellådan upp...... Suzukis växellådor :kär ....... me like
 
Nyheter
Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...

120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla

Screenshot Den 16–17 aug...

En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT

I Allt om MC nummer 8 som k...

Ducati 996 SPS – fabriksny 99:a – såld för rekordsumma

När en hojfirma i Tombolo i...

Äldre än en gentleman

Vi har fotograferat en 100 ...

MV Agusta återgår till 100% eget ägande

MV Agusta Motor S.p.A. till...

MV Agusta åter självständigt

MV Agusta Motor S.p.A. till...

Back
Top