Då va julbocken på plats igen

Den enda anledningen till att dom sätter upp en bock varje år måste ju vara att nån ska elda upp den. Är det NÅN som tycker det är dåligt att den brinner upp? :klappar :corn

goodfella skrev:
Den enda anledningen till att dom sätter upp en bock varje år måste ju vara att nån ska elda upp den. Är det NÅN som tycker det är dåligt att den brinner upp? :klappar :corn

Haha, nä men det måste ju ändå kosta en del pengar att bygga upp den.
Jag tror allting är arrangerat.

Gävle är min gamla hemstad, bocken bekostas av köpmännen på söder, faktum kvarstår att om bocken inte hade eldats upp så hade den inte varit speciellt känd, men frågan är om det är speciellt smart att göra det, man riskerar att hamna i fängelse.

Bocken drar turister och antagligen så budgeterar köpmännen för minst två bockar varje jul, dyrköpt men fungerande reklam.

goodfella skrev:
Jag kan tycka att den allmänna föstörelselustan som finns på SH
är bedrövlig. Vart är vi/ni på väg?

Jag tror att det är kommunen som både bygger upp och bränner ner bocken.
Att bygga bocken tar säkert en massa material och kräven en massa folk som bygger. Ett antal arbetslösa byggarbetare + hantverkare sysselsatta.
Att bärnna ner den är inte så svårt, men det kräver folk. Två personer i dethär fallet verkar det som. Två i allmänhet arbetslösa personer får något att göra.
Branden måste släckas. Ett antal kanske annars arbetslösa brandmän måste specialutnyttjas för det.
Därför. :tungan :hihi

Back