Då va det min tur att klota.

Kikade in på nätet och hittade denna snabbt

http://cgi.ebay.com/ebaymotors/KAWA...rcycles_Parts_Accessories?hash=item335c0ac2e3

Slipper lacka om tanken, elr så finns det massa annat skoj, blir ungefär 4000 sek med frakt, typ :D

Lycka till med hojen

Har spanat in det men jag tycker det blir för mycket reklammärken på saker jag inte har på hojen så då käns det bara dumt. har hittat ett kitt som är helgrönt. hur lång tid brukar det ta att få hem sakerna?
det står att dom skickar typ 12 dagar efter att dom fått in betalningen. jag skulle behöva sakerna snabbare.
 
Har spanat in det men jag tycker det blir för mycket reklammärken på saker jag inte har på hojen så då käns det bara dumt. har hittat ett kitt som är helgrönt. hur lång tid brukar det ta att få hem sakerna?
det står att dom skickar typ 12 dagar efter att dom fått in betalningen. jag skulle behöva sakerna snabbare.

Tog ca. 4 veckor tills jag hade mina kåpor från HongKong.
*Paypal tar 1-2dagar på sig
*Leverantören jag köpte av lackade på beställning så det tog några dagar.
*Sen tar frakten några dagar.
*Tullen höll paketet tills jag ringde dem och frågade varför de höll mitt paket(fick skicka in kvitto till dem).
*Du ska hinna montera kåporna också, inte ovanligt att du får borra upp hål och göra lite modifikationer för att få såhär billiga kåpor att passa.
 
men fan mannen det där suger.. men skönt att höra att du är ok! men vad hände precis efter att du kraschat? larmcentralen eller? tänkte om de var oroliga för att du skulle ha skadat nacken måste du slagit i rätt bra?
 
Last edited:
men fan mannen det där suger.. men skönt att höra att du är ok! men vad hände precis efter att du kraschat? larmcentralen eller? tänkte om de var oroliga för att du skulle ha skadat nacken måste du slagit i rätt bra?

Dom (gruppen jag körde med) tyckte att det va lika bra att jag stack in till sjukhuset o kollade eftersom jag hade slagit i med hjälmen i marken, hade skrap och stötmärke på baksidan av hjälmen.

En bekant kom o hämtade mig i sin bil medans en annan kille körde hem min hoj till några jag känner som bodde i närheten. sen blev jag skjutsad till sjukan för att kolla upp o få nacken röntkad.
 
Äh, satsa på en front från en 00 istället...;)
 
När jag krashade lite med min förra hoj i början av 2008 års säsong så såg hon ut ungefär som din (även samma typ av misstag).

Fixade i alla fall nya grejer på lite olika sätt:

# Ebay
# Mc-skrotar
# Blocket, sporthoj etc
# Handlare

Skulle vilja slå ett slag för våra mc-skrotar här i landet. Dom brukar ha en hel del på hyllorna faktiskt. Gäller bara att ringa runt lite.

Lycka till!
 
När jag krashade lite med min förra hoj i början av 2008 års säsong så såg hon ut ungefär som din (även samma typ av misstag).

Fixade i alla fall nya grejer på lite olika sätt:

# Ebay
# Mc-skrotar
# Blocket, sporthoj etc
# Handlare

Skulle vilja slå ett slag för våra mc-skrotar här i landet. Dom brukar ha en hel del på hyllorna faktiskt. Gäller bara att ringa runt lite.

Lycka till!

MCskrotarna är en stor tillgång som skall stödjas.
 
Tur att det gick så bra som det gjorde. Hade varit tråkigt att gå med nackkrage resten av säsongen. Så här tidigt på säsongen så ligger det en massa skit på vägarna som bara väntar på att plocka ner en olycksalig hojförare. Tycker att det bästa sättet för att inte hamna i den sitiuationen som du gjorde är att vara lite proaktiv och utgå från start att det kommer att vara en massa rullgrus, lera o annat skit på vägarna. Har man väl planterat det i skallen så kör man därefter och är lite mer uppmärksam på vad som ligger på vägarna och inte gasar över blinda krön eller runt kurvor på vinst eller förlust.
 
Det är inget magiskt med "roadracinghojar". Samma däck som sitter på en supermoto. Samma uppbyggnad av hojen med skillnad på vissa mått. Rundare om magen japp, men därför vill du ännu hellre sitta upprätt. Är du lutad in i kurvan så måst du luta upp både dig själv och cykeln för att få grepp. Generellt brukar det innebära att man ligger på backen innan man ens börjat luta upp cykeln

Motocross, supermoto, roadracing, trial, enduro etc är bara extremiteter på motorcykel, dem är alla byggda på samma sätt. Du kan ta en motogp-hoj till crossbanan också, och jag lovar dig att du inte vill luta med in i kurvan med den ;) Eller en customhoj till roadracingbana, det finns massor med folk som skulle åka på däng av en sån med rätt karl bakom styret :)

Tog kortet förra året, då fick vi lära oss att hålla cykeln upprätt och hänga lite lätt med kroppen. Nu pratar vi alltså körning på grusväg i lugnt tempo. Personligen har jag ingen relevant erfarenhet av gruskörning så jag vet inte. Men det är vad dom lär ut iaf.
 
Tog kortet förra året, då fick vi lära oss att hålla cykeln upprätt och hänga lite lätt med kroppen. Nu pratar vi alltså körning på grusväg i lugnt tempo. Personligen har jag ingen relevant erfarenhet av gruskörning så jag vet inte. Men det är vad dom lär ut iaf.

Nackdelen med att klättra runt som en apa är att vurpberedskapen minskar.
 
Då tillhör även jag den fantastiska skaran av hojåkare som rasat med älsklingen.. Inga personskador (skönt) men ordentligt med repor på kåpor och generatorkåpan (?). Som tur är gick det inte så fort den här gången, va på en 30 sträcka! Hata grus:huvet
 
Då tillhör även jag den fantastiska skaran av hojåkare som rasat med älsklingen.. Inga personskador (skönt) men ordentligt med repor på kåpor och generatorkåpan (?). Som tur är gick det inte så fort den här gången, va på en 30 sträcka! Hata grus:huvet

Skönt att du inte skadade dig nått.
Själv har jag lite värk i vänster axel som jag landade på och lite huvudvärk men det gör över om nån dag.

MCskrotarna är en stor tillgång som skall stödjas.

Kan bara hålla med.
Fick napp på första skroten jag ringde till.
Dom hade allt jag behövde och jag skulle bara behöva punga ut 2500kr.

Imorgon hämtar jag sakerna och sen är det ut o köra igen. :banana
 
Last edited:
Förresten!
Är det någon som kan rekomendera någon trevlig instrumentpanel som jag kan slänga på?
Den andra är inte så vacker längre.
 
Jag köpte kåpset från Heyman på ebay och passformen är 95% fick dock borra upp en del hål men helt klart värt det för 4300:- som de gick på totalt. Tog ca 3 veckor att få hem grejerna dock beställde jag speciallack som han inte tog något extra för +++. Bra finish i lack och dekalerna satt på rätt plats! Kan rekommendera honom precis som de andra 99,3% av hans köpare.

Äldre hojar som min o din är nog inga problem med, färre delar så det går att borra och finlira så sitter de bra. Men k5 och k8 kåpor var fan pimsamt hur fel de var. Där är det fler delar och det felar på många ställen som till slut blir helt knas.
Det jobbiga är att jag rekommenderade dessa två polare att köpa från heyman då jag var nöjd så de mailade han privat och gjorde affären utan ebay då de ville ha speciella färgsättningar och dekaler. När allt vart bajs av det hela var han inte lika till mötes gående.
 
Tog kortet förra året, då fick vi lära oss att hålla cykeln upprätt och hänga lite lätt med kroppen. Nu pratar vi alltså körning på grusväg i lugnt tempo. Personligen har jag ingen relevant erfarenhet av gruskörning så jag vet inte. Men det är vad dom lär ut iaf.

Jag skulle verkligen vilja veta varför dom gör det. Man behöver verkligen inte luta cykeln mycket för att svänga på grusväg men det är sju gånger lättare att rädda ifall det blir nåt problem me greppet. Körskolorna förutsätter väl kanske att man inte hamnar i en sån situation och det tar längre tid att svänga med "kroppsviktstyrning"

Är det verkligen någon som vill prova så går det bra att låna en cykel med slicks av mig och rapportera vad ni upptäckt ;)
 
Nyheter
Vinnarhjälmen utlämnad

Robin Axelsson lämnar över ...

Yamaha XT250 ny ordonnansmotorcykel för Försvarsmakten

Yamaha Motor Europa NV fil ...

Distinguished Gentleman’s Ride -25

Under söndagen den 18 maj d...

Dags att boka in Gotland Ring!

Upplev magiska Gotland Ring...

Öppet hus på Rapido MCK Stockholm

Lördag den 17 maj bjuds det...

Yamaha TRACER 7 & TRACER 7 GT 2025

Yamahas TRACER 7 och TRACER...

Nya Yamaha Tracer 7 och Tracer 7 GT

Yamaha har presenterat 2025...

Full fart på Bike Trollhättan-dagarna

Just nu har portarna öppnat...

MV Agusta inför fem års garanti

MV Agusta tar ett nytt steg...

MV Agusta förlänger garantin till fem år

Italienska motorcykeltillve...

Back
Top