Då va det dax!!!

D-MAN 660

Torque Junkie....
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Superduper Hertig 2015.
I går va jag å tre polare ute och lekte lite med hojarna, kul som fan och jag fick ta krasch oskulden på 660... låg och slangade på fyran och tänkte åka riktigt högt förbi polarna, och högt blev det slog runt i ca 75 han aldrig trycka till på bromsen.. jaja jag gled ca 15 m på asfalten och målade om den till blå (Blått skinnställ) hojen gjorde en jäkla flygtur och studsade ner i diket... helt otroligt så skrapade jag bara slutet på slutburken, repade framskärmen och skrapade hjulmuttrarna fram och bak, samt lite repor på framfälgen och svingen.. så nu sitter man här med en öm hand och en mörbulltad rygg och är överlycklig att man kör motard och inte plast raket (då hade det blivit dyrt)

Moraltajm: Det är den här mentaliteten som höjer allas försäkringspremier. Slut på moralmeddelandet. Tack.

Tror inte den vurpan kommer kosta försäkringsbolaget en krona om jag ska vara helt ärlig..

- Johan

Mattias skrev:
Moraltajm: Det är den här mentaliteten som höjer allas försäkringspremier. Slut på moralmeddelandet. Tack.

Undertecknad är också lite mörbultad efter en vurpa i torsdags på tävlingen i göteborg...

- Johan

D-MAN 660 skrev:
I går va jag å tre polare ute och lekte lite med hojarna, kul som fan och jag fick ta krasch oskulden på 660... låg och slangade på fyran och tänkte åka riktigt högt förbi polarna, och högt blev det slog runt i ca 75 han aldrig trycka till på bromsen.. jaja jag gled ca 15 m på asfalten och målade om den till blå (Blått skinnställ) hojen gjorde en jäkla flygtur och studsade ner i diket... helt otroligt så skrapade jag bara slutet på slutburken, repade framskärmen och skrapade hjulmuttrarna fram och bak, samt lite repor på framfälgen och svingen.. så nu sitter man här med en öm hand och en mörbulltad rygg och är överlycklig att man kör motard och inte plast raket (då hade det blivit dyrt)

mr_rockster skrev:
Tror inte den vurpan kommer kosta försäkringsbolaget en krona om jag ska vara helt ärlig..

- Johan

Och jag syftade inte på den här vurpan heller. Mentaliteten, står det.

"Jag ska visa mina polare hur stor kuk jag har. OOOOOOJ, jag hade lika liten som vanligt. Syynd!"

Mattias!!
med den självrisken jag har så kommer jag ALDRIG använda min försäkring om jag då inte lyckas göra hojen total sne
Självrisk på 6 papp, alla kåpor runt 1800 hundra...hmmmm vad ska jag välja :confused:

Men det kanske är därför en del av oss åker motard istället för plastraket, det gör inte så mycket fall man går över gränsen och vurpar. Skulle det varit plastraket så hade det blivit försäkringssak och ofta inlösen med en gång...

Mattias skrev:

"Jag ska visa mina polare hur stor kuk jag har. OOOOOOJ, jag hade lika liten som vanligt. Syynd!"

Jag tror dig. Men alla plastraketåkare som gör likadant då?

då blir det dyrt, och försäkringarna höjs... Men kör man motard så är det tillåtet att vurpa titt som tätt ;)

- Johan

Mattias skrev:

Jag har oxå kraschat en hel del. Men inte orkar jag ens ringa försäkringsbolaget. Vem bryr sig om hjulmuttern eller lite plast är repig?

Om gaffeln eller ramen blir sne är det kanske lite annorlunda.

Slanga på! :tummenupp

Edit: D-MAN, tur det gick bra.

Last edited:
Mattias skrev:

Får man föreslå att du kör ditt moraltal i en annan del av detta forum. Under "Supermotard" hittar du mest folk som valt ett lekvänligt och billigt alternativ, just för att ha möjligheten att busa och köra omkull. Du snackar liksom med fel publik, vi har redan fattat!!

/H

Mattias skrev:

DÄR har du din målgrupp, snacka med dom istället. Eller har vi supermotardförare någon form av storebrorsansvar gentemot plastraketerna bara för att vi har dom häftigaste hojarna?
:rock

/H

Jag håller med Mattias. Men mest med er andra.
Förklaring: Det ÄR den mentaliteten som sabbar. Sen att den inte sabbar för just OSS är oxå rätt, dessutom MER rätt. En motard ska gärna ha lite battle-scars och liknande. Jag hade ju inte direkt fått för mig att måla med tuschpenna på hojen om den varit plastraket....

Nyheter
GOTLAND GRAND NATIONAL OCH AFTONBLADET SÄNDER 12 TIMMAR LIVE FRÅN ÅRETS TÄVLING!

Foto: Karin Tornblom Pre...

Allt om MC på Rapidos öppet hus!

Kom och hälsa på Rapido MCK...

Bike på Rapidos öppet hus!

Kom och hälsa på Rapido MCK...

Stabilt läge på Gotland Ring!

Den trista dispyten om ägan...

Anpassad service för Ducati Desmo 450 MX

Ducati lanserar serviceinte...

Oro för batteriet

Batteriet oroar mest – men ...

Video: Ducati Hypermotard