Om du har den attityden så är du ute på lite tunn is.
Visst, du har rätt, det är riktigt säkert att köra på bana och definitivt att göra det med Sydskanes Emse. Det är också tillåtet att köra precis hur fort man vill och jaga bättre och bättre varvtider men att lägga hjärnan i depån (nu säger jag inte att du gör det) när man ger sig ut på banan är ändå inte rätt.
Föreningen har tre ledord,
Ansvar, Hänsyn och Omdöme.
Att gazza satan och köra på yttersta gränsen innebär att man inte bara utsätter sig själv för fara (det är dock nåt man oftast själv får ta konsekvenserna av) utan man riskerar även att ta med sig andra som inte har anmält sig till körningen med den inställningen.
Man utsätter instruktörerna för risken att behöva komma fram till en riktigt otäck situation och behöva ta hand om en allvarligt skadad, något de är utbildade för men inte har nån önskan om att behöva göra. Vi jobbar alla ideellt.
Till sist så förstör varje hämtning i sandfållan för en massa andra som förlorar körtid.
Det är alltså 24-49 andra som blir lidande, bara för att en enstaka deltagare väljer att säga "På banan är jag "hemma", så att säga och då har jag bara 2 lägen. Av och på."
Det har hänt att vi har fått ställa in flera pass för att en deltagare behövt vård i ambulansen tills extern ambulans kommit och hämtat och det kan ta över en timme tills körningen är igång igen. Då är det 99 andra som blir lidande så inte ens på banan kan man bete sig hur man vill även om friheten är mycket större.
Vill man ge järnet och och pressa till gränsen så tycker jag man skall börja tävla. Där kör alla med samma inställning.
Har slutat dricka pilsner, sånt innehåller kolhydrater. Kolfiber och titan är skitdyrt så det är billigare att viktoptimera på annat sätt och jag tänkte bli lite snabbare denna säsongen.