Då har man sänkt premien...

Chris

Yamaha
Gick med
10 Mar 2003
Hoj
Yamaha FZS600
Jag bytte bolag nu i vinter på hojen och fick ner kostnaden med nästan 2000kr/år...inte så mycket kanske någon tycker...men det är från 3400kr till 1500kr så procentuellt sett är det inte så dåligt...det är ju bra då det nu skall komma skatt på försäkringen...och den är ju procentuell så då blir det ju en mindre ökning..

Jag bytte från Trygg Hansa till Bilsport Mc försäkringar.

Trevligt... :D

T-H var helt klart billigast när det gällde försäkring på min hoj. Bilsports försäkring var bland dom dyraste. Så tydligen skiljer det mkt vad för hoj,vem man är,vad man bor.

Betalar under 2500:-/år (avställd 7 mån påställd helförsäkrad 5 mån om året) för min hoj, 30 bor i storstad haft mckort sedan 18. Den skulle kosta 3400:- helår helförsäkrad.

mv

Jo, det lönar sig att ringa runt. Jag sänker min årspremie från 10500:- TryggHansa till 6200:- SMC's(folksam). Näst billigast var Bilsport o MC med 6900:-.

Blir väl lynchad nu, men vad faaan:

CBR 929 hel/hel med noll i självrisk, kostar mig 169:-/mån :tummenupp

Blir väl lynchad nu, men vad faaan:

CBR 929 hel/hel med noll i självrisk, kostar mig 169:-/mån :tummenupp

Vad är det du har försäkrat och hur har du räknat :confused: :confused: :

Ålder på 132 år, gäller endast i garaget, självrisk på 112% av FB's samtliga utgifter i samband med en eventuell olycka. :confused:

Jobbar du på FB ? :confused:

Om det stämmer så är det bara att säga "Grat(t)is"

Last edited:
Låter som om folk enbart letar efter en billig premie. Inte så roligt att betala 200kr/månaden för att sedan ha en självrisk på 70000 om MC:n blir snodd :gnissla
Bilsport & MC var helt klart billigast för mig men då var jag tvungen att alltid bära full utrustning. Det kan jag inte när jag kör till och från skolan! :D

Vad är det du har försäkrat och hur har du räknat :confused: :confused: :

Ålder på 132 år, gäller endast i garaget, självrisk på 112% av FB's samtliga utgifter i samband med en eventuell olycka. :confused:

Jobbar du på FB ? :confused:

Om det stämmer så är det bara att säga "Grat(t)is"

Jag fyller 32 i år (schhh, det talar vi tyst om). Bor i lilla nyköping, parkerar alltid i garage (yeah right) , och använder alltid skyddskläder..

Jepp, jobbar på LF så har lite rabatt genom det. Dock var det ett krav att jag skulle ha hemförsäkring samt bilarna hos LF också. Men det gör ju inget när det blir rabatt på dom också :)

Låter som om folk enbart letar efter en billig premie. Inte så roligt att betala 200kr/månaden för att sedan ha en självrisk på 70000 om MC:n blir snodd :gnissla

Jag har NOLL i självrisk..

Last edited:
Bilsport & MC var helt klart billigast för mig men då var jag tvungen att alltid bära full utrustning. Det kan jag inte när jag kör till och från skolan! :D

Det är ju kanon för asfalt är ju mjukt som en fin gräsmatta när man kasar på det. Men hallå, vem stoppa en peng i mig, min dryga moralbitch. Det var ju inte det tråden handlade om, mitt pucko. Men billigt är bra ju. Ni får ursäkta mig för mitt inspel här!:)

Kollade försäkringen i går:Aprilia sl 1000-00 hel/år

If: 17000 sek:arsele

Läns...:6097sek:confused:

Trygg hansa:5181sek:huvet

Bilsport&MC: 3714sek:rolleyes:

Smc-Folksam: 3300sek :yoparty

40+/villa/åker i mc-utrustning/SMCutbildad

Jag fyller 32 i år (schhh, det talar vi tyst om). Bor i lilla nyköping, parkerar alltid i garage (yeah right) , och använder alltid skyddskläder..

Jepp, jobbar på LF så har lite rabatt genom det. Dock var det ett krav att jag skulle ha hemförsäkring samt bilarna hos LF också. Men det gör ju inget när det blir rabatt på dom också :)

Jag ska tamefan börja jobba ¨på LF

jag får nog lägga på¨en nolla på dina siffror för att få fram min premie /månad.
och då är det bara halvförsäkrat.

//droopfy

Jag gick från IF till Salus ansvar: 970/månad blev 360 hos Salus ansvar:yoparty :yoparty

Ringde precis och tecknade om

Jag har NOLL i självrisk..[/QUOTE

Muahahahah, det finns alltid förklaringar till varför. Jag kan bara grattulera till försäkringen. Prismässigt svårslaget. :tummenupp

Kollade försäkringen i går:Aprilia sl 1000-00 hel/år

If: 17000 sek:arsele

Läns...:6097sek:confused:

Trygg hansa:5181sek:huvet

Bilsport&MC: 3714sek:rolleyes:

Smc-Folksam: 3300sek :yoparty

40+/villa/åker i mc-utrustning/SMCutbildad

Bilsport & MC??
Ville dom försäkra din 1000 kubikare??

Jag fick ett bud på 23 000 /år enbart tarfik.. Mer var dom inte villiga att försäkra.

Tennant :D 137 000 i årspremie.. enbart trafik..

Bilsport & MC??

Jag fick ett bud på 23 000 /år enbart tarfik.. Mer var dom inte villiga att försäkra.

Japp enl enkäten på nätet iaf... jag fick den summan som svar....Såg hos folkskam att den ligger i klass 8 //S

Lika bra att du ger ut ditt nummer vi skall nu alla ringa till dig o försäkra våra hojer:tungan

Lika bra att du ger ut ditt nummer vi skall nu alla ringa till dig o försäkra våra hojar:tungan

Bilsport & MC

Bilsport & MC??

Jodå, SL Falco 1000 försäkrar de till en bra premie, likaså RST Futura, men inte RSV Millen som i princip har samma motor.

Nyheter
Michael Schumachers Honda Fireblade såld på auktion

Michael Schumachers Honda F...

Dags för Mälaren runt 2025 – 16 augusti

Lördagen den 16 augusti 202...

Retrohoj från Honda presenterad på Suzuka

Under 46:e Coca Cola 8-timm...

Sandvikens franskaste Triumph

I Norrtälje kunde vi se hur...

Hydet Dirt Drag #2 – Helt enkelt skitkul

Den 2 augusti körde Hydet M...

A ride for our child, Tyra