Då har man lyckats med marksyning i år då....

Diesel på väg är ett attans sattyg, och halt blir det :mad:
Själv hade jag en enorm tur vid årstakurvan in på Huddingevägen.

Attans osis mannen!!

Hur i hela friden kan en hoj som välter i 30 km/h och kanar några meter på sidan få något så kraftigt som sving och ram helt förstörd.Är dagens hojar byggda av wellpapp.Det var ju tur att du själv klarade fallet samt att det inte kom någon bilist och körde på dig när du satt där på vägen.

MC åkaren nedan hade också lite otur :

Last edited:
Hur i hela friden kan en hoj som välter i 30 km/h och kanar några meter på sidan få något så kraftigt som sving och ram helt förstörd.Är dagens hojar byggda av wellpapp...

Det är fan en bra fråga!
Min gick ikull <30km/h och fick skador for över 30 papp.
Lite plastkåpor och blinkers???
Hur fan sätter dom priserna på reservdelar? :confused:
En ny hoj kostar ju 85 pistoler, bättre och köpa en hel hoj och vänta till nån lägger åt andra hållet lr? :va

Hur i hela friden kan en hoj som välter i 30 km/h och kanar några meter på sidan få något så kraftigt som sving och ram helt förstörd.Är dagens hojar byggda av wellpapp.Det var ju tur att du själv klarade fallet samt att det inte kom någon bilist och körde på dig när du satt där på vägen.

MC åkaren nedan hade också lite otur :

30 km/h och totalstopp i en stenkant är hyfsat mycket kraft som ska absorberas. Och supersporthojar är så lätta som möjligt, inte så hållbara som möjligt, så de är rätt känsliga.

30 km/h och totalstopp i en stenkant är hyfsat mycket kraft som ska absorberas. Och supersporthojar är så lätta som möjligt, inte så hållbara som möjligt, så de är rätt känsliga.

Hade inte refugkanten funnits hade jag kunnat plock upp hojen och troligen kunna kört vidare. Tittar man på bilderna ser man att bakre delen av dämparen samt bakre del av svingen tog största smällen. vid smällen vred sig sedan frampartiet(cykeln roterade så att säga liggandes runt sin egen axel om ni förstår) och träffade refugkanten med tank,ram, styre och höger front. Det kändes som om det gick i slowmotion, satt mer eller mindre upp och så allt hända.

Halka på dieselspill = skada i följd av trafik med motordrivet fordon, ett okänt sådant förstås. Ditt försäkringsbolag ska kunna hämta hem kostnaderna från TFF och du slipper undan med 2200kr i självrisk. På dom bara.

Som sagt så tror jag att hojen kommer att bli inlöst.
Repor på ram och sving brukar betyda inlösning.
Det är bra att man inte ser regnr på hojen för då hade nästa köpare inte varit sugen på att betala mycket för den:fakta
Men jag håller tummarna för en inlösning:tummenupp

Halka på dieselspill = skada i följd av trafik med motordrivet fordon, ett okänt sådant förstås. Ditt försäkringsbolag ska kunna hämta hem kostnaderna från TFF och du slipper undan med 2200kr i självrisk. På dom bara.

Vore ju inte helt fel, just nu räknar jag med 6000:- som jag har som självrisk...

Usch sega stofiler ;) men bra bolag annars :) som Benjamin nämnde be dem pröva ärendet hos tff finns där nåt vittne som stannat el hjälpt dig?

Priserna i sverige är sviniga, jag kollade precis upp priset hos större känd svensk ÅF och pris för alla lackade kåpor inkl vindrutan blev 26849:-
Mitt pris (orginaldelar) blev dock "bara" 9000:-

Lycka till med F-bolaget och jaga dem så du får fixat innan säsongen är slut!

Priserna i sverige är sviniga, jag kollade precis upp priset hos större känd svensk ÅF och pris för alla lackade kåpor inkl vindrutan blev 26849:-
Mitt pris (orginaldelar) blev dock "bara" 9000:-

Lycka till med F-bolaget och jaga dem så du får fixat innan säsongen är slut!

Ska bli intressant och se vad som händer...

....låter som nya kåpor och fri vinterförvaring som man sa förr i världen när självriskerna var låga.... Trist hur som helst för känslan är ofta att det inte är "sin egen" hoj efter en sån där sak :(

Vad som än händer blir det nog en ny hoj, funderar på BMWS1000RR eller kanske Aprilia RSV4r, man är ju insnöad på sporthoj. Har kört fireblade ett antal år så nu kanske dags och testa något nytt. om nu inte Honda kommer med en ordentlig uppgradering.

Då var all armbrytning klar med försäkringsbolaget, nu kan man börja leta ny hoj på allvar. :)
Bladen hamnar på mc skroten i örebro om någon funderar.

Nyheter
Customhoj Bike Show 2026

Den 23 till 25 januari körs...

Racing på Kjula Dragway till helgen

Den kommande helgen (23-24 ...

Harley-Davidson och MotoGP lanserar Harley-Davidson Bagger World Cup

Harley-Davidson och MotoGP ...

BMW Motorrad International GS Trophy 2026 körs i Rumänien

Platsen för BMW Motorrad In...

Strängnäs Bike Show den 30/8

Sista lördagen i augusti är...

Mälaren Runt – Tillbaka till rötterna