Då har man gjort en klassiker....

Aratron

http://www.tycon.se
Gick med
16 Oct 2004
Hoj
slutkörd 900rr, Pitpro 05
Tog tvärnit o jag landade på tanken när jag skulle ut ur garaget idag, jävla skivbromslås :4skrika nån som har koll på vad bromskivor till en cbr 900 - 95:a kan kosta? Funderar också på om bromsarna tagit stryk, handtaget sjunker in om man får trycka en 3-4 gånger innan bromsen nyper. Låset vart rätt tuggat, men höll iaf :)

Aratron skrev:
Tog tvärnit o jag landade på tanken när jag skulle ut ur garaget idag, jävla skivbromslås :4skrika nån som har koll på vad bromskivor till en cbr 900 - 95:a kan kosta? Funderar också på om bromsarna tagit stryk, handtaget sjunker in om man får trycka en 3-4 gånger innan bromsen nyper. Låset vart rätt tuggat, men höll iaf :)
:D Skäms :fatta! ,själv har jag gjort det 2 gånger :tummenupp

GRATTIS! En blå jultomte kommer och ger dig en skär stjärngossestruuuuut i påsk :hihi
Skämt å sido, trist som fan för dig. Vilken ångest det är att göra såna grejer :(
Vad skivorna kostar beror väl på om du ska försöka få tag på beggat eller köpa nytt.
Touringbutiken har väl en del skivor iaf.
Vad det gäller handtaget som sjunker in så skulle jag inte åka vidare utan grundligare översyn.
Mindre kul om en eventuell packning säger "poff" vid en rejäl inbromsning :gnissla
Hoppas det löser sig mindre dyrt för dig :)
//Tobbe

tobbeviking skrev:
GRATTIS! En blå jultomte kommer och ger dig en skär stjärngossestruuuuut i påsk :hihi
Skämt å sido, trist som fan för dig. Vilken ångest det är att göra såna grejer :(
Vad skivorna kostar beror väl på om du ska försöka få tag på beggat eller köpa nytt.
Touringbutiken har väl en del skivor iaf.
Vad det gäller handtaget som sjunker in så skulle jag inte åka vidare utan grundligare översyn.
Mindre kul om en eventuell packning säger "poff" vid en rejäl inbromsning :gnissla
Hoppas det löser sig mindre dyrt för dig :)
//Tobbe

Kollade priserna på tourinbutiken, 2400:- för en skiva :huvet kan man byta bara en eller bör man byta båda?

Aratron skrev:

har gjort detta, med alla mina fd jobbarkollegor som publik :klappar

hjelmfrillan skrev:
har gjort detta, med alla mina fd jobbarkollegor som publik :klappar

Som tur var såg ingen mig, illa nog ändå :död En arg granne kom ner o frågade varför i helvete jag står o gasar i garaget för, man lär väl förfan få komma ut med cykeln :kocko
Vänta bara tills jag går lös med slipskivan när jag ska kapa kedjan :yoparty

Jag gjorde likadant häromdan....

men som tur va skyddade jag cykeln med min lilla späda fotknöl... (ja jag åkte i gympadojor)... blev jättefin skorpa.. :3freak

//Din vän i onöden

Aratron skrev:
kolla in med lelles ja köpte till min cbr 98 för ca 1800 st :3freak

det var två som fick för sig att kapa mina broms.....

Aratron skrev:

Har gjort samma grej, men i extremt låg fart. Klarade skivorna då, men bromsade dem senare skeva på Gelleråsen. Jag köpte mina begagnade via annons för 1300:-. Funkade fint.

Annars hatar den här killen att rikta skivor:

http://www.sporthoj.com/forum/member.php?action=getinfo&u=4842

Lycka till!

En till fråga, hittade ett par skivor på touringbutiken som jag tänkte köpa. Men dom ser inte exakt ut som dom jag har på idag, långt ifrån faktigst. Kommer detta ha nån betydelse? förutom estetiskt? Kom fram till att jag ska byta båda ändå, men har bara råd att byta ut en i taget. :gnissla

Lade märke till ett ovanligt fuckat moppefucko igår.
Han kom ut ur en kiosk och startade eu-skit-moppen med elstarten.
Den rök MYCKET och jag tänkte "moppefucko!".

När han sen hoppar på och gasar iväg utan hjälm så kommer han ca en meter tills det bara smäller och han totalkrachar! HEHEHE

Skivbrromslås... hehe

Nyheter
En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT

I Allt om MC nummer 8 som k...

Ducati 996 SPS – fabriksny 99:a – såld för rekordsumma

När en hojfirma i Tombolo i...