Dark_Messenger
Guest
Kan inta alla bara skaffa katter så slipper vi det här jävla KAmpHUnDstjaffset! 

Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: This feature may not be available in some browsers.
Ett upprepat mönster är däremot att hundar attackerar människor. Därför ska det vara olagligt för hundar över en viss storlek att inte ha munkorg utanför hemmets väggar.*suck* vill man måla fan på väggen över något som har hänt en gång så visst då kan man dra gränsen vid en. Annars brukar man säga att det ska vara ett upprepande mönster/problem för att man ska göra något åt det.
Kan inta alla bara skaffa katter så slipper vi det här jävla KAmpHUnDstjaffset!![]()
Katter är ju helsajko![]()
Självklart..men det förslaget tog jag ju även upp.
Det är att ha pli och kontroll på sin hund. Att vara hundens flockledare.
Må så vara men de äter inte upp barn o dyl.![]()
Enklaste lösningen, som nog alla är nöjda med, är helt enkelt att förbjuda förekomsten av såna raser.
Dom köps i stort sett uteslutande av människor som har nån sorts psykisk störning. Dom har dålig självkänsla, dåligt självförtroende, paranoia o.s.v.
Dom skaffar hundarna som en slags förstärkning. För att andra ska se dom som starka för att dom "klarar av" en sån där hund.
Men ska en människa som inte ens klarar av människor försöka uppfostra ens en vanlig, liten hund så blir det bara så fel. Ska dom ge sig på att uppfostra och träna en större och starkare hund så blir det katastrof.
Hunden i sig är det ju inte nåt fel på men däremot klientelet den lockar till sig.
mvh
Kan inte du skicka mig en kopia på dokumenten/studien? De skulle göra mina framtida argumentationer väldigt mycket enklare.
Kamphund är ingen ras utan ett samlingsnamn för hundar som, initialt, avlades fram för att kampa (nej, inte campa) med varandra.
Kan det vara för att varken fenomenet eller benämningen "kamphund" inte är jättegammal?
Igen, kan det vara för att en labrador inte är en ras som inte ingår under benämningen kamphund? Kan det också bero på att det är pga att kamphundar är överrepresenterade när det kommer till att döda andra hundar i slagsmål? Så vitt jag förstår så slåss "vanliga" hundar oftast för att dominera och när kamphundar slåss är det för att döda.
Enklaste lösningen, som nog alla är nöjda med, är helt enkelt att förbjuda förekomsten av sporthojar.
Dom köps i stort sett uteslutande av människor som har nån sorts psykisk störning. Dom har dålig självkänsla, dåligt självförtroende, paranoia o.s.v.
Dom skaffar sporthojarna som en slags förstärkning. För att andra ska se dom som starka för att dom "klarar av" en sån där sporthoj.
Sporthojen i sig är det ju inte nåt fel på men däremot klientelet den lockar till sig.
mvh
Mammor har inga problem att slicka sina ungar till ridhuset o umgås med hâstar som statistiskt sett står för många olyckor men klappa "kamphundar" som i rätta händer är mycket härliga hundar är "livsfarligt" , när ska folk fatta att alla djur reagerar på ett för oss ej acceptabelt sätt om de känner sig hotade eller om man tvingar dem att göra saker de inte vill eller känner sig trygga med.
Jag bytte några ord, funkade rätt fint!![]()
Kamphundar slåss inte för att döda, dom slåss för att dominera precis som andra hundar, den stora skillnade på "vanliga" raser och kamphundarna är att även om dom blir allvarligt skadade eller blir dominerade av en annan hund så istället för att visa undergivenhet så kan dom fortsätta.
Detta gäller givetvis inte kamphundar generellt utan vissa individer och detta kan såklart även förekomma hos "vanliga" hundar men är mer förekommande hos kamphundarna.
När du skriver att kamphundar dödar fler hundar i slagsmål så tror inte jag att så är fallet, inte så fruktansvärt många fler att man skall kunna säga att dom är överrepresenterade i fall där en hund har blivit dödad utan där tror jag att media har spelat en stor roll.
Jag vet att kamphundar har lättare för att "slå över" och se rött än genomsnitts hunden men det betyder ju bara att man måste vara noggrannare när hunden växer upp och att alltid se till att hunden är stimulerad.
Som du säkert har förstått så har en sk. kamphund i mitt hus och jag kan väl bara prata från mitt eget perspektiv och jag kan helt ärligt säga att alla jag har träffat i samband med utställningar/tävlingar m.m. verkar ha bra koll på sina hundar, men jag kan tänka mig att om jag skulle röra mig i lite mer skumma kretsar så skulle jag nog träffa på folk som har hunden som någonslags macho symbol och det är ju dessa hundar bla, som jag tror att vi vanliga svenssons får läsa om.
Puss o kram![]()
Visst innebär det en försämring men den är marginell. Sätt det i relation till vad som kan hända ifall 2 hundar ryker ihop i en trång kupé utan munkorgar. Kan bli hemska skador eller som i detta fall leder till döden för den ena hunden. Då är det ett ganska litet pris att använda hundkorg.
Är det en varm sommardag med risk för dålig ventilation på tåget, låt hunden stanna hemma eller hitta andra transportsätt för din hund.
Försöker du skaffa billiga poäng. Tror då någon människa men hyfsad intellektuell nivå tycker tvärtom. Nu pratar vi om fallet med hunden som bets ihjäl i en kupé och munkorgars vara och icke vara. Våldtäckter och andra problem kan vi lösa i en annan tråd.
Kamphundar slåss inte för att döda, dom slåss för att dominera precis som andra hundar, den stora skillnade på "vanliga" raser och kamphundarna är att även om dom blir allvarligt skadade eller blir dominerade av en annan hund så istället för att visa undergivenhet så kan dom fortsätta.
Detta gäller givetvis inte kamphundar generellt utan vissa individer och detta kan såklart även förekomma hos "vanliga" hundar men är mer förekommande hos kamphundarna.
När du skriver att kamphundar dödar fler hundar i slagsmål så tror inte jag att så är fallet, inte så fruktansvärt många fler att man skall kunna säga att dom är överrepresenterade i fall där en hund har blivit dödad utan där tror jag att media har spelat en stor roll.
Jag vet att kamphundar har lättare för att "slå över" och se rött än genomsnitts hunden men det betyder ju bara att man måste vara noggrannare när hunden växer upp och att alltid se till att hunden är stimulerad.
Som du säkert har förstått så har en sk. kamphund i mitt hus och jag kan väl bara prata från mitt eget perspektiv och jag kan helt ärligt säga att alla jag har träffat i samband med utställningar/tävlingar m.m. verkar ha bra koll på sina hundar, men jag kan tänka mig att om jag skulle röra mig i lite mer skumma kretsar så skulle jag nog träffa på folk som har hunden som någonslags macho symbol och det är ju dessa hundar bla, som jag tror att vi vanliga svenssons får läsa om.
Puss o kram![]()
Ha haJag bytte några ord, funkade rätt fint!![]()
Tänker inte ge mig in i debatten om kamphundens vara eller inte vara...
Alla knarkare borde ha munkorg på bussen å tåg!![]()
![]() |
Bike kör Stark Varg EX!
Under hösten kommer Bike gö... |
![]() |
Customhoj Bike Show 2026
Den 23 till 25 januari körs... |
![]() |
Racing på Kjula Dragway till helgen
Den kommande helgen (23-24 ... |
Harley-Davidson och MotoGP lanserar Harley-Davidson Bagger World Cup
Harley-Davidson och MotoGP ... |
|