Mitra
Cava Leonem, 119.1 db
Hur sätter man en munkorg på en mops
Många hundraser har liksom ingen nos utan är helt platta framtill.

Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: This feature may not be available in some browsers.
Sunt fõrnuft verkar inte finnas länge. Om de nu fick platser bakon varandra varfõr kunde inte den som fick pa sista se om det gick att byta med någon ? I trånga utrymmen o särskilt på tag dar manga ror sig, nya dofter måste man va extra forsiktig, jag e inte ett duff forvanad over att de borjade slas, hade knappast någonstanns att fly här en frammande hund "sniffar under sätet" ,
Problemet är att den typen av ägare alltid kommer att hitta en hund som har just det humöret de vill ha.
Innan var det doberman och rottis och nu är det andra raser.
Hur sätter man en munkorg på en mops![]()
Det säger ju sig självt, klart de ska förbjudas. Det finns inga bra argument för att ha en sådan hund över huvudtaget när det finns en hel uppsjö med hundar som INTE är framavlade för att vara aggresiva. Den enda anledningen för någon att ha en sådan hund är för att de vill ha respekt. Samma sorts respekt som att spöa folk i kungsan eller att bära ett vapen i byxlinningen.
Men vad är problemet med att införa tvång på munkorg på tåget?
Jag har själv 2 st stora hundar. De har aldrig visat aggressivitet. Men jag skulle inte bli ledsen i ögat om jag var tvungen att sätta munkorg på dessa när jag åker med dom på tåget. När man sätter en hund i en sådan trång och stressad miljö, en väldigt onaturlig miljö för en hund är risken stor att även snälla och lydiga hundar reagerar på ett oberäknerligt sätt för dom är stressade.
Munkorg kommer självklart minimera skadorna vid dessa attacker. Sen tror jag att ägare till trasselsnuddar känner sig lugnare om Rottweilern/Schäfern brevid har munkorg.
Det finns munkorgar som tillåter hunden att andas med öppen mun så den fortfarande kan svalka sig samt dricka vatten. Så tvång på munkorg är inget att gnälla på när det finns så uppenbara fördelar.
En mops är en liten hund. Då sätter man den i sitt knä och får den att sluta skälla om den gör det.
Jag är väldigt mot förbud och även här tycker jag det är fel väg.
Det går inte att förbuda hundarna och även om det gick skulle det vara fel metod. Hundarna kommer finnas kvar och genom förbud ENDAS hamna i händer hos de folk som absolut inte ska ha dessa hundar.
Information är vad som behövs och acceptans från båda håll, dvs vi ska förstå att folk vill hålla på med dessa djur och de som gör det ska förstå vad det är de har att göra med.
Det tråkigaste är i dagsläget att om "Conny kåkfarare" har en sådan hund för att han påstår att den är en häftig hund som kräver sin man och som får honom att framstå som en hårdnackad boss of the creatures så är det så bra det kan bli. Han har i alla fall kolla på vad det handlar om.
Det illa är att många inte bara intalar sig själjva utan TROR att det är jättetöta juj som jillaj att kjamas.
Info är bra!
Men tror du inte att hundarna får en än hårdere "outlaw" stämpel av att vara bannade från samhället? Vilka raser exakt är det som ska förbudas? Ska polisen göra en räd och skuta människors husdjur? mm. Det skulle aldrig funka tror Jag.Jag håller inte med. Det enda som kan få bort dem från gatorna är ett förbud och avlivning samt ägareansvar för vad hunden ställer till med.
Biter den någon/något = ägaren åttalas för misshandel.
Dödar den någon/något = ägaren åtalas för dråp eller åtminstonde vållande till annans död.
Men tror du inte att hundarna får en än hårdere "outlaw" stämpel av att vara bannade från samhället? Vilka raser exakt är det som ska förbudas? Ska polisen göra en räd och skuta människors husdjur? mm. Det skulle aldrig funka tror Jag.
I så fall efterlevs det dåligt.Det håller Jag med om till 100% Är det inte redan så?![]()
En mops är en liten hund. Då sätter man den i sitt knä och får den att sluta skälla om den gör det.
Ska man ha ett "lag" som säger att alla hundar som åker tåg eller buss ska ha munkorg så gäller det alla raser och storlekar.
Ska man ha ett "lag" som säger att alla hundar som åker tåg eller buss ska ha munkorg så gäller det alla raser och storlekar.
Jag skulle nog våga sätta ganska många pengar på att den aktuella hunden inte var mentalt frisk. En mentalt frisk hund sliter inte en annan hund i stycken eller tuggar sönder så totalt som det framstår i artikeln. Av alla dom hundslagsmål som uppstår runt om i Sverige så är det endast en oerhört liten del där någon av dom avlider eller skadas svårt. Ett hundslagsmål mellan friska hundar handlar i princip uteslutande om dominans eller revir och slutar med att den ena hunden ger sig och då slutar den andra hunden genast.
...eller göra det enkelt. Hundar som inte sitter i knät, bur eller handväska måste ha munkorg. Smidigt...
...eller göra det enkelt. Hundar som inte sitter i knät, bur eller handväska måste ha munkorg. Smidigt...
Det håller Jag med om till 100% Är det inte redan så?![]()
Allternativt om ena hunden har fått naturligt sociala egenskaper bortavlade såsom "deträckernu-genen" t.ex. Jag har själv sätt det. Många djur behöver inte ens slåss, de uppstår bara klarhet i vilken som är dominant och vilken som hamnar var i herarkin. Detta har plockats bort för att undvika at hunden "Razor" under pågående fight lägger sig på ryggen med svansen mellan benen, kissar på sig och kostar husse pengar i förlorad hundfight.
Han slåss tills den andra hunden är död, någon starkare lyfter bort honom eller tills han har så lite blod kvar i kroppen att han inte orkar mer.
Nja. Inte i praktiken. Jag tror inte att det är helt önskvärt heller. Det finns faktiskt fall där ägaren inte rimligtvis kunnat veta att hunden var aggressiv för att den aldrig tidigare uppvisat några sådana tendenser. Men en hund som dödar eller skadar en annan hund eller människa svårt ska givetvis avlivas genast. Händer det fler än en gång så kan man nog tillämpa principen att ägaren ska åtalas.
Att använda grannar som vittnen kanske är ett alternativ men jag vet med mig att grannar inte alltid är tillförlitliga i det avseendet. En riktigt hundrädd person tycker att alla hundar är mördarhundar och livsfarliga.
En del av grannarna på gatan när jag växte upp var övertygade om att våra hundar var riktiga mördarhundar och totalt livsfarliga för allt som rörde sig. inklusive barn. Det baserade dom på att dom såg ut som vargar i deras ögon och brukade yla en liten stund på kvällarna någon gång vid 21 tiden.
Våra hundar var mentalt stabila och trygga och sannolikheten att dom skulle göra något mot en människa bedömer jag som i princip obefintlig.
Ja. Det är givetvis optimalt om dom kan bedöma vem som är starkast utan att ens börja slåss. Som till exempel när grannens pekingeser attackerade en av våra slädhundar. Våran hund bara lade tassen på pekingesern och tryckte fast honom mot backen, tittade lite och sköt sedan bort honom. När pekingesern trots detta inte insåg att loppet var kört utan fortsatte attackera så tog han honom i nackskinnet och nöp lite.
En frisk hund ska sluta när den andra hunden ger sig och den ska ge sig när den insett att den inte är starkast.
![]() |
Bike kör Stark Varg EX!
Under hösten kommer Bike gö... |
![]() |
Customhoj Bike Show 2026
Den 23 till 25 januari körs... |
![]() |
Racing på Kjula Dragway till helgen
Den kommande helgen (23-24 ... |
Harley-Davidson och MotoGP lanserar Harley-Davidson Bagger World Cup
Harley-Davidson och MotoGP ... |
|