Då har det hänt..Första gången på mc.

R1 wannabe skrev:
Fatta vad en enda liten ishall kostar och jämför det med vad en liten (20m bred 2500m) lång asfaltsremsa ute i skogen där man inte stör någon, skulle kosta.

Nja jag vet inte riktigt om det blir så stor skildnad på pris. asfalt är jääävligt dyrt sen ska marken skaktas och beredas och kanske eventuelt köpas.
Jag vet att när fassan skulle asfaltera garagenedfarten som är ca 70 kvadrat så gick det på 15 loppor svart.
Så jag kan tänka mig att 50 000kvm blir DYRT!!!!!!!! :dummer

Innan du nekar och drar det till rätten, kolla bara så det inte går in i den "andra" straffskalan. DAGSBÖTER... 1600:- blir lätt mycket mer om man tjänar pengar. Men e du student, BLÅneka och ta det till rätten, DÅ vinner du på det.. 30dagsböter a´10kr=300:- MEN jobbar du, 30x200=6000:- SVIDER..

sanntur skrev:
Innan du nekar och drar det till rätten, kolla bara så det inte går in i den "andra" straffskalan. DAGSBÖTER... 1600:- blir lätt mycket mer om man tjänar pengar. Men e du student, BLÅneka och ta det till rätten, DÅ vinner du på det.. 30dagsböter a´10kr=300:- MEN jobbar du, 30x200=6000:- SVIDER..

Men att bli dömd i rätten ser väll inte lika snyggt ut på papprena som om man skulle axeptera böterna... :confused: i framtida syfte.....eller?

du kan bara betala o vara lydig nu. skulle alldrig ha stannat bara gett gärnet o parka hoje´n o ta en krogrunda innan du går hem o säga att du inte fattat nått av vad som hänt på kvällen men att du inte har kört hoj:) hehe jag har haft jag av snuten i 20 mil för ett par år sen i en fiat uno med sommardäck mitt i vintern i sälen plöjde eljusspår o allt men gick bet på en vänsterkurva o klippte lilla tallen:) motorn var faen i kupen nästan:) men jag gick lös o det fans inget att ta mig för:)

ge gärnet o snacka mindre:)

croom skrev:
D e väl bara att betala och se glad ut..
du vet ju att du gjort fel.. så vad e problemet???
Inte lönt att bråka om sånna saker så länge men klarar kortet

Har du läst alla inlägg??
Gör om, gör rätt! :7peta

Jag har skrivit ett antal gånger nu att jag kommer att betala och se glad?!? ut. Det var egentligen aldrig frågan om jag gjort fel eller inte som var saken. Självklart var det fel, och jag får stå mitt kast.
Ähhh, läs dom andra inläggen så förstår du.. ;)
Ikväll blir det krogen istället för hojen! :fyllisar
(billigare så) :rolleyes:

Tänk på att poliser inte jobbar för trafiksäkerhet utan för att dra in pengar till fetGöran.

Last edited:
Varför skrev du med en massa konstiga "snutjävlar" "gris" "svin" osv..

Det var det som fick mig att irritera mig...

Men, jag gör som sagt dagligen samma sak som du gjorde, så att slanga på industriområden tycker jag är en mänsklig rättighet. Men tyvärr är det olagligt och det får vi acceptera.

//jaG

SuperKnutte skrev:
Nej, anarki vet jag inte direkt... Det jag menar är jag inte anser det vara "rätt ok", missförstå mej rätt, om två personer slangar lite fram å tillbaka på en helt öde raka utanför stan.. Skillnad om var ett helt gäng som körde, plus massa folk omkring, eller att det var trafikerat. Då är det lite vårdslöst att slanga omkring, eller köra fort.

Jag sväljer böterna, kanske inte med glädje, men ändå.
Tråden är inte onödig, tycker jag i alla fall. För det första känndes det som jag ville "skriva av mej lite", och sen ville jag ha lite råd om hur jag skulle göra.
Nu VET jag vad jag ska göra, men inatt 20 minuter efter händelsen hade man väl kanske inte alla hästarna i hagen.. :rolleyes:

Zeb_Macahan skrev:
Varför skrev du med en massa konstiga "snutjävlar" "gris" "svin" osv..

Det var det som fick mig att irritera mig...

Men, jag gör som sagt dagligen samma sak som du gjorde, så att slanga på industriområden tycker jag är en mänsklig rättighet. Men tyvärr är det olagligt och det får vi acceptera.

//jaG

Jag skrev snut***** en gång.. Stundens hetta kanske.. :rolleyes:
Japp, man får acceptera att det är olagligt som sagt.

Samma kväll, samma stad: Min granne försöker få hjälp av polisen att be en granne sluta spela kareoke mitt i natten. Han har själv flera gånger pratar med den störande. Av polisen får han till svar att dom inte har tid.
Sitta på lur i ett industriområde - det känns för jävligt att dom har tid med det.

Det är kanske inte poliserna som är "jävlar", utan prioriteringarna.

Själv skulle jag ha svårt att arbeta som trafikpolis, skattmas, eller tandläkare...

Ni borde bosätta er här jag bor.. Inte sett en polis på månader, nästan osäker på hur som ser ut :)

Kalibrering sker en gång per dygn,det gör de på stationen.jag skulle nog neka om jag var du han kan omöjligt veta att du var du för går det till tinget så tar det flera månader å de kan inte på stå att de kommer ihåg ett ansikte å säga att det var du som körde,han kan känna igen dig men det kan ju vara från korv mojen eller var som ju!Stå på dig. :tuttar

see ya skrev:
Tappa kopplingen så hojjen reser sej kan ju alla göra eller hur? :tummenupp
neka ALLTID fortkörning till dom har lagt fram en 110% bevisning MOT dej!

Det beror väl lite på hur pass långt man "hade turen att balansera" hojen? :) Men ursäkten lät riktigt skön :D

jag måste som vanligt passa på att påpeka att jag fortfarande väntar på trådar som handlar om att polisen dök upp när olaglig körning pågår och att någon då smiter ifrån polisen och klarar sig helt undan straff. det känns som att vi har haft 100-200 trådar i år där nån skriver att dom kört för fort och sen stannar och får böter när snuten kommer. jag kan inte komma ihåg att jag har läst en enda tråd om att någon har smitit.
det var någon tråd tidigare i år där det var en poll sen hette typ "kör du ifrån snuten" eller nått liknande. jag har då för mig att det var en vääääääldigt hög procent som skrev att dom utan tvekan kör ifrån snuten. nu börjar det verkligen låta som mycket snack och lite verkstad. eller är det som så att ingen vågar skriva om när dom körde ifrån polisen? det finns ju inget farligt med att göra det. vad man skriver här kan inte användas som bevis för fem öre.

bmwjohan skrev:
jag måste som vanligt passa på att påpeka att jag fortfarande väntar på trådar som handlar om att polisen dök upp när olaglig körning pågår och att någon då smiter ifrån polisen och klarar sig helt undan straff. det känns som att vi har haft 100-200 trådar i år där nån skriver att dom kört för fort och sen stannar och får böter när snuten kommer. jag kan inte komma ihåg att jag har läst en enda tråd om att någon har smitit.
det var någon tråd tidigare i år där det var en poll sen hette typ "kör du ifrån snuten" eller nått liknande. jag har då för mig att det var en vääääääldigt hög procent som skrev att dom utan tvekan kör ifrån snuten. nu börjar det verkligen låta som mycket snack och lite verkstad. eller är det som så att ingen vågar skriva om när dom körde ifrån polisen? det finns ju inget farligt med att göra det. vad man skriver här kan inte användas som bevis för fem öre.
Eller oxå kan det vara så att folk inte vill skryta om att dom "dragit snuten". Jag skulle aldrig göra det iaf.. Skulle nog inte försöka dra ifrån dom hur som helst.. Kanske är jag för feg, eller så är jag helt enkelt smart nog att inte göra det.. :tungan

SuperKnutte skrev:
Eller oxå kan det vara så att folk inte vill skryta om att dom "dragit snuten". Jag skulle aldrig göra det iaf.. Skulle nog inte försöka dra ifrån dom hur som helst.. Kanske är jag för feg, eller så är jag helt enkelt smart nog att inte göra det.. :tungan

men jag tycker inte att man ska se det som att man skryter. man ska se det som att man berättar något roligt. jag tycker att det är ultrakul att läsa drasnutenhistorier.

bmwjohan skrev:
http://www.sporthoj.com/forum/showthread.php?t=46469 :rolleyes:

Nyheter
Fat Boy Gray Ghost – 35 år efter Terminator 2

2025-års Fat Boy Gray Ghost...

European Bike Week: 2-7 september 2025

Under veckan den 2 – ...

Michael Schumachers Honda Fireblade såld på auktion

Michael Schumachers Honda F...

Dags för Mälaren runt 2025 – 16 augusti

Lördagen den 16 augusti 202...

Retrohoj från Honda presenterad på Suzuka

Under 46:e Coca Cola 8-timm...