Då har det hänt..Första gången på mc.

SuperKnutte

Lägg av!
Gick med
12 Sep 2003
Hoj
KTM 525 SM-07 + Yamma WR426F Enduro Edition + Canon EOS 400D + en Caddy pickis och en tuff Transporter. :P
Som sagt, ikväll hände det som man inte vill råka ut för..
På bakhjulet, 75 km/h, 50-väg, snut***** med laserpicka.. :huvet
Visst, jag får skylla mej själv. Vet att många kommer att kommentera det, men så här var det:
Vi är ute och åker ett lite gäng i Västerås nu på kvällen. Så hamnar vi på Tunby, ett industriområde i utkanten av stan typ. Lång fin raka som gjord för slangning. Ingen trafik överhuvudtaget. Var förresten på den sträckan som Blackrace kördes. Nåja, vi slangar och har oss lite fram å tillbaka där på rakan, och rätt var det var stog det en röd Saab 95 uppbackad på cykelbanan som går parallellt med vägen. Jag kommer på slangen och får se att det sitter ett litet **** i bilen och siktar på mej med lasern. Sätter ner framhjulet precis när jag passerat bilen, och börjar bromsa in för att vända tillbaka. Då kommer bilen farande i full fart och kör upp bredvid, och föraren kryper nästan ut genom rutan för att försöka nå dödarknappen på hojen.
Jag stänger lugnt av hojen och lyssnar när han skriker en stund. :4skrika
Får ställa hojen, och krypa in i bilen. Jag tänkte att nu jävlar blir det illa.. Jag hade ingen aning om hur fort det gick, plus att jag slangade.. :va
Snuten sa "att nu har du valt fel ställe att busköra ska du veta".. Vaddå tänkte jag?? :confused: Jag sa "det här måste väl ändå vara ett idealiskt ställe att busköra på, ingen trafik, ingen i vägen"? Vad är det för trafikförseelse exakt jag gjort mej skyldig till egentligen frågade jag.. Fick inget svar.. :gnissla Frågade igen, men omfurmulerade frågan, tänkte att idioten fattar väl inte.. Inget svar... Till slut kom han väl fram till att "vi skriver bara för fortkörningen".. Ok sa jag, men bakhjulskörning kan inte vara en trafikförseelse här ute, sa jag åter igen.. Inget svar... :D

Nu till den stora frågan:
Jag hade inte körkortet eller annan legitimation med mej. Därför kunde dom inte skriva ut böter på plats. Dom frågade vad jag hette, personnummer o.s.v. och kollade sen mot reg.nummer. Jag fick skriva på en "förenklad delgivning". Det var bara en försäkran att jag skulle meddela polisen om jag flyttade, eller lämnade bostadsorten en längre tid.
Vad ska jag göra nu??
Dom kommer att skicka hem ett papper som jag ska skriva på för att erkänna fortkörningen, sen kommer 1600:- i böter när dom fått tillbaka pappret.
Ska jag skriva på?? Kan jag neka och säga att det inte var jag som körde??
Namnteckningen på delgivningskvittot blev bara några kråkor, av misstag.. :rolleyes:

Nån som har varit med om liknande??

HJÄLP!!! :7peta

Edit:
Hur är det förresten med snutens rapport, laserkalibrering o.s.v... Han visade mej typ i 3 sekunder att det stog 75 km/h i laserpickan..

Last edited:
Dom ska ha kalibrerings papper med sig. Hur ofta dom gjorde det minns jag inte, men en arbets kamrat till mig klarade sig för att kalibrerings papprena va för gamla... :)

GiXxaH skrev:
Dom ska ha kalibrerings papper med sig. Hur ofta dom gjorde det minns jag inte, men en arbets kamrat till mig klarade sig för att kalibrerings papprena va för gamla... :)
Jo... Fast det borde jag kanske kollat på plats då... :gnissla

GiXxaH skrev:

Ska inte lasern kalibreras på plats vid kontrollplatssen eller nått sånt?
För mig att jag läst det någonstans, Men jag kan ha blandat ihop det med något annat,

Att neka till att det inte var du som körde blir nog svårt. Du kommer då att bli kallad till ett förhör och då kommer ju konstaplarna som stoppade dig kunna vittna att det var du som körde.

SENSEI skrev:
Ska inte lasern kalibreras på plats vid kontrollplatssen eller nått sånt?
För mig att jag läst det någonstans, Men jag kan ha blandat ihop det med något annat,

Att neka till att det inte var du som körde blir nog svårt. Du kommer då att bli kallad till ett förhör och då kommer ju konstaplarna som stoppade dig kunna vittna att det var du som körde.
Jo, det blir säkert förhör och så, men jag kan ju klippa mej och färga håret.. :hihi

SuperKnutte skrev:
Jo, det blir säkert förhör och så, men jag kan ju klippa mej och färga håret.. :hihi

Dom kommer säkert ta upp bakhjulskörningen också, om du bråkar. Kan va värt 1600 spänn att slippa skiten...

Samuel skrev:
Dom kommer säkert ta upp bakhjulskörningen också, om du bråkar. Kan va värt 1600 spänn att slippa skiten...
Jo, men dom har ju inga bevis för bakhjulskörningen. Å förresten kunde han ju inte svara på vilken typ av förseelse det är.. :va
Kan ju bara inte vara vårdslöshet om man är på ett industriområde med noll trafik...

Å det vore ju skönt att slippa undan fortkörningen oxå.. Inte nog med att jag måste punga ut med 1600:-, jag bör ju passa mej för att åka dit igen för något..

Falafelbabianen skrev:
På vilket avstånd skedde mätningen? det är en viktig sak i sammanhanget.

Om det var för nära så kan det kanske vara en felaktig mätvinkel...

jag skulle pyntat ¨vart gladf att det inke blev vätte!!

sorry.. :fyllisar

Falafelbabianen skrev:
På vilket avstånd skedde mätningen? det är en viktig sak i sammanhanget.

Om det var för nära så kan det kanske vara en felaktig mätvinkel...
Ingen aning.. Men skulle tippa på typ 30-40 meter, högst.. En grej som jag tänkte på oxå, hur lätt kan det vara att sikta in sej på en slangande motard med pickan?? Jag menar, det är ju inte direkt stor yta att sikta in sej på.. :va

Evil_Henke skrev:
jag skulle pyntat ¨vart gladf att det inke blev vätte!!

sorry.. :fyllisar

Jo, d lutar väl åt det.. men va fan, nåt kryphål vill man ju gärna hitta.. :banana

jag säger bara: hur fan orkar dom?? :va
är det inte bättre o lägga ner energi på pedofiler,rånare mm istället för o jaga hojfolk på öde industriområden :3freak

Betala och var glad!!

slangningen kan i värsta fall kosta både kort och pengar!!

va nöjd med 1600 och betala och ut och kör!

hehe skorpan då skulle du sett dom i sundsvall igår vet inte om du varit här men norr om stan är det motorväg dubbla filer åt båda hållen och mitträcke sen när man närmar sig stan från norr kommer det en höger kurva strax före den blir det 90 sen några hundra meter eller kanske 100 prick efter 90 skylten är det en viadukt ovanför vägen,där stod dom igår med laser pistolen sen efter kurvan blir det en lång raka där vinkade dom in bilarna,och hur många kör inte lite för fort förbi den skylten för det är ju samma väg fortfarande bara en kurva som inte är speciellt tvär.
Händer typ alldrig nån olycka där o är ju inge folk som svänger ut,ej heller mötande på samma körbana dom står där enbart för att dom vet att dom tjänar mycket pengar där.
Tycker det är skrämmande att dom bara jävlas med folk istället för att ställa sig vid en skola eller nåt där dom gör nytta,allt dom gör är att se till att folk hatar dom det är inte så smart......

Holger skrev:
hehe skorpan då skulle du sett dom i sundsvall igår vet inte om du varit här men norr om stan är det motorväg dubbla filer åt båda hållen och mitträcke sen när man närmar sig stan från norr kommer det en höger kurva strax före den blir det 90 sen några hundra meter eller kanske 100 prick efter 90 skylten är det en viadukt ovanför vägen,där stod dom igår med laser pistolen sen efter kurvan blir det en lång raka där vinkade dom in bilarna,och hur många kör inte lite för fort förbi den skylten för det är ju samma väg fortfarande bara en kurva som inte är speciellt tvär.
Händer typ alldrig nån olycka där o är ju inge folk som svänger ut,ej heller mötande på samma körbana dom står där enbart för att dom vet att dom tjänar mycket pengar där.
Tycker det är skrämmande att dom bara jävlas med folk istället för att ställa sig vid en skola eller nåt där dom gör nytta,allt dom gör är att se till att folk hatar dom det är inte så smart......
finns en fin brant nerförsbacke här oxå som går från 110 till 90,där brukar dom va till o från istället för o stå något längre fram på rakan :dummer
jaja,det e väl pengarna dom är ute efter :hihi

SuperKnutte skrev:
Å det vore ju skönt att slippa undan fortkörningen oxå.. Inte nog med att jag måste punga ut med 1600:-, jag bör ju passa mej för att åka dit igen för något..

Knutte, lider med dig, som fan. Om dom drar det till tinget, så blir det en situation där det är ord mot ord. Polismannen kan hävda att du var precis hur vårdslös som helst.

Protokoll o dylikt tror jag man måste kolla på plats.En enda grej - dom får inte skjuta laser genom bilens rutor. Det gjorde dom väl inte? För isåfall så är hela mätningen kass.... men det är nog på plats man ska ta den diskussionen.

Om jag vore dig så skulle jag betala och gå vidare till gå, typ. Om du hamnar i tinget eller i förhör etc så ska du hävda att du var helt själv, att du kollat sträckan innan så ingen var där och så vidare.

Life is a bitch - then you die!

SuperKnutte skrev:
Namnteckningen på delgivningskvittot blev bara några kråkor, av misstag..
nana.gif
nana.gif
nana.gif
nana.gif

Last edited:
SuperKnutte skrev:
Jo, men dom har ju inga bevis för bakhjulskörningen. Å förresten kunde han ju inte svara på vilken typ av förseelse det är.. :va
Kan ju bara inte vara vårdslöshet om man är på ett industriområde med noll trafik...
Tappa kopplingen så hojjen reser sej kan ju alla göra eller hur? :tummenupp
neka ALLTID fortkörning till dom har lagt fram en 110% bevisning MOT dej!

Last edited:
SuperKnutte skrev:
Jo, men dom har ju inga bevis för bakhjulskörningen.
Rätten litar på en polismans ord före ditt men som nån sa kan du ja slintit med kopplingen och blivit så rädd att du drog på gas av misstag och sedan lyckades få ner monstret på marken.

Nyheter
Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...

120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla

Screenshot Den 16–17 aug...

En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT