Då har det hänt, årets första mc-olycka

Majkel

Ny medlem
Gick med
9 Mar 2003
Hoj
Xr600 dubbelknas, Bandit 1200
Saxat från http://www.st.nu/

Vid 16-tiden i går eftermiddag inträffade en trafikolycka mellan en personbil och en motorcykel. En 33-årig mc-förare från Sundsvall skadades allvarligt och opererades akut på Sundsvalls sjukhus i går eftermiddag.

En 52-årig kvinna körde norrut på Dalgatan och skulle precis passera järnvägsövergången när en motorcykel i hög fart kom på Södra Järnvägsgatan söderut och rände rakt in bakdörren på kvinnans Ford Focus. Vid den kraftiga krocken snurrade personbilen runt och över järnvägskorsningen för att slutligen hamna på Norra Järnvägsgatan med fronten i sydlig riktning.
52-åringen klarade sig oskadd vid den kraftiga smällen, men chockades.
Krocken var så kraftig att motorcykeln gick av vid framgaffeln. Motorcykeln var en modernare så kallad offroadmaskin med dubbade däck. Föraren hann inte bromsa trots att han hade väjningsplikt. Det är väl utmärkt med trafikmärken.
Var vid medvetande
– Mannen var vid medvetande när vi kom till platsen, men enligt vittnen hade han varit medvetslös en kortare tid. Mc-föraren hade en lårbensfraktur och vi var tvungna att fixera benen med en vaccummadrass, säger räddningsledaren Bengt-Erik Frölander.
33-åringen ådrog sig vid olyckan skallskador, benbrott, axel- och handledsskador. Skadorna betecknas som allvarliga och mannen opererades akut. Han vårdades igår kväll på intensivvårdsavdelningen på Sundsvalls sjukhus.

Verkar ha varit en kraftig smäll, hojen gick av på mitten.

Hoppas killen klarar sig.

Ush otäckt :( Hur är vädret i Sundsvall nu egentligen? Trodde det var värdelöst i hela landet... Får hoppas föraren klarar sig någorlunda bra iaf.

Som förra året... :/ men rapportera inte alla olyckor (som jag sa förra året)... det kommer köra ner alla i "attack" mode.

Killen var iaf stencool som körde hoj en dag som denna! Inte kul att det gick som det gick, dock!

jäkligt tråkigt hoppas att han kommer att bli bra...

Och jag säger som Swedie rapportera inte alla olyckor i år e så jävla tråkigt att läsa om dom, visst man kan få säg en tankeställare men jag tror att dom flesta e medvetna om riskerna...

Och man kan strunta i att läsa trådarna, men det gör man ju inte....likt förbannat måste man läsa vad som hänt

Shit!!

Ringde runt nu å det visar sej vare en polare i stan.....
Å det e inte så illa som det står i artikeln....
Skallskador låter ju aldrig bra, han fick en hjärnskakning, benbrott,
axel- och handledsskador mm....
Han kommer bli ok så småningom men det lär ju ta en tid.

Dom e ett gäng som kör på isarna å i skoterspåren här runt Sundsvall...
Han va ett hundratal meter från hemmet då det hände.
Dom hade hojat hela dagen så han va väll rätt slut..... antagligen va han väll redan hemma i sinnet å släppte konsentrationen, tyvärr!!

Som tur så använder ha alltid rejält me skydd, va väll det som gjorde att inte ådrog sej mer å värre skador... *suck*

Krya på dej Pär!!!

Last edited:
Hur kommer det sig att nu när det är motorcykeln som gjort "fel" genom att inte stanna så påpekar man det och skriker tydligt att det var väl markerat med skyltar etc. Det har jag aldrig sett när det gäller bilar? Eller jag kanske bara tänkte på det nu.

BlueNote skrev:
Hur kommer det sig att nu när det är motorcykeln som gjort "fel" genom att inte stanna så påpekar man det och skriker tydligt att det var väl markerat med skyltar etc. Det har jag aldrig sett när det gäller bilar? Eller jag kanske bara tänkte på det nu.
när en bil kör ut på/framför en mc så "såg inte föraren mc;n"

när en mc gör tvärtom och lkör ut framför/på en bil

då lämnade mc;n inte företräde enl. gällande regler!

Såg två motorcykelförare som tankade på hydro, bergsgatan, kl 10 i Lördags, såg ut som att de var två KTM-cyklar. Blev riktigt lycklig av att se dessa mc-entusiaster, kanske var det en av dem som krockade senare på dagen. Vem det nu än var så hoppas jag att tillfrisknandet går fort och smärtfritt.

apropå Blue Note s inlägg.

typiskt en sån jävla skittidning som Sundsvalls Tidning ( har arbetat i 4 år som fotograf där) att skriva en sån jävla skittext.
Jag vet att trafikolyckor har väldigt hög prioritet där. krockar en kärring med en lyktstolpe så var vi ofta där före polis/brandkår...

Snacka om att TA i när det är en MC inblandad, "Föraren hann inte bromsa trots att han hade väjningsplikt. Det är väl utmärkt med trafikmärken"
undra vad det hade stått om det var en VANLIG bil inblandad, hade de skylt på halkan då eller ?!?!

typisk lokaltidningshysteri att frossa i olyckor, crush em!

Nyheter
Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...

120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla

Screenshot Den 16–17 aug...

En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT