Var vid MC Donalds på nynäsvägen och väntade på att att kompisen ska dyka upp för en lite lördagstur.
Istället för att då stå still och vänta så tar jag mig en tur inne på Donkens område.
På väg ut därifrån kommer en bil från vänster. I och med spårvalet han gjort ser det ut som han ska svänga in på donken fast den andra infarten 10-15m bort.
Därför genar jag lite i hans körfält när jag svänger vänster, mot honom.
Det visar sig att han inte ska äta skitmat idag, så jag svänger för kraftigt in på min sida av vägen och ser att jag är på väg mot en hög trottoarkant i alldeles fel vinkel. Varpå jag klämmer åt hejdaren ordentligt och flyger av.
Vet ej exakt hur jag flyger men jag landar i mitten av vägen.
Skadorna:
Fick ont i foten som nu har gått över.
Skadade högerhanden, ev. spricka.
Kulan längst ut på kopplingshandtaget är borta.
Skrap på styrändan.
Skrap på frontkåpan.
Vänster fotpinne något neråtböjd.
Växelföraren fick jag flytta upp ett hack så nu funkar den bra.
Samt rampucken som fick lite fina märken.
Efter jag ramlat så flyger jag instinktivt upp på fötter igen.
Då jag konstaterar att det mer eller mindre bara är materiella skador, ser jag att bilen sticker vidare.
Efter utebliven åktur och meckdag istället så åkte jag på hojen till mc-boden och köpte tankväska för att läka såren.
Ville bara skriva av mig lite samt testa rörligheten i handen, vilken verka må bra.
Istället för att då stå still och vänta så tar jag mig en tur inne på Donkens område.
På väg ut därifrån kommer en bil från vänster. I och med spårvalet han gjort ser det ut som han ska svänga in på donken fast den andra infarten 10-15m bort.
Därför genar jag lite i hans körfält när jag svänger vänster, mot honom.
Det visar sig att han inte ska äta skitmat idag, så jag svänger för kraftigt in på min sida av vägen och ser att jag är på väg mot en hög trottoarkant i alldeles fel vinkel. Varpå jag klämmer åt hejdaren ordentligt och flyger av.
Vet ej exakt hur jag flyger men jag landar i mitten av vägen.
Skadorna:
Fick ont i foten som nu har gått över.
Skadade högerhanden, ev. spricka.
Kulan längst ut på kopplingshandtaget är borta.
Skrap på styrändan.
Skrap på frontkåpan.
Vänster fotpinne något neråtböjd.
Växelföraren fick jag flytta upp ett hack så nu funkar den bra.
Samt rampucken som fick lite fina märken.
Efter jag ramlat så flyger jag instinktivt upp på fötter igen.
Då jag konstaterar att det mer eller mindre bara är materiella skador, ser jag att bilen sticker vidare.
Efter utebliven åktur och meckdag istället så åkte jag på hojen till mc-boden och köpte tankväska för att läka såren.
Ville bara skriva av mig lite samt testa rörligheten i handen, vilken verka må bra.
Du får ta och krya på dig och nästa gång tänka att alla bilister är idoter som är ute efter att få dig att klota