Då hände det...

RudaWorks

bonehead
Gick med
19 Dec 2005
Hoj
Honda cbr 929 -01
fan, tappade laptopen i backen och en mer eller mindre fungerande skärm uppenbarade sig. satan. :rolleyes:

Nu ska man bara försöka sätta sig in i djungel för bärbara också.
Någon som har bra tips för prisvärd dator?

vill iaf ha minst 2048mb RAM, ett bra grafikkort, behöver inte vara skitstor hdd, inte större än 15,4tums skärm, en BRA processor som inte blir alldeles för överhettad om man bestämmer sig för att leka lite i photoshop. :brinnerup
kostnad? inte mer än 10k.

finns det överhuvudtaget? :Bugar

B.A.D.D

Blå rökare
Gick med
28 Jun 2008
Hoj
Yamaha RD500
Mac... Finns inga andra vettiga alternativ om du vill redigera film och foton till vettig peng.. Så slipper du MS Windows GHEY Vista som äter minne och kapacitet...

DerClown

Ny medlem
Gick med
23 Feb 2008
Hoj
Triumph Daytona 675 -08
Mac... Finns inga andra vettiga alternativ om du vill redigera film och foton till vettig peng.. Så slipper du MS Windows GHEY Vista som äter minne och kapacitet...

Detdär stämmer nog... Vista är så crap. Köpte en snabb Asus för ca ½ år sen, skryts så mycket om Asus fast start, att den ska starta på 8sec. Det tar åtm 5min innan den har färdigladdat, och då är den inte mycke ens i användning med tanke på program osv.

Torgo

The Master does not approve
Gick med
28 Oct 2005
Hoj
En svart Qvarna 701
Detdär stämmer nog... Vista är så crap. Köpte en snabb Asus för ca ½ år sen, skryts så mycket om Asus fast start, att den ska starta på 8sec. Det tar åtm 5min innan den har färdigladdat, och då är den inte mycke ens i användning med tanke på program osv.

Det är inte Vista som bootar på 8 sekunder, det är Asus eget nerbantade operativ ExpressGate som startar så snabbt. Man får tillgång till mediaspelare, chat, internet mm. genom detta. Perfekt om man ska kolla upp något på nätet lite snabbt t.ex. men absolut ingen ersättare för ett normalt OS. Man installerar det parallellt med sitt vanliga OS och kan vid uppstart välja att boota in i ExpressGate.

Tips: skit i Vista, kör XP tills Windows 7 är släppt.

Esquire

Möjligen en smula excentrisk emellanåt.
Gick med
2 Oct 2003
Hoj
NV 70 Hobby -54, Bastard Bulldog -03 (inlöst)
Du nämner "Mac" och "vettig peng" som att de på något vis skulle höra ihop. Hur kan det vara vettigt att betala dubbelt så mycket för en Apple jämfört med en pc med samma komponenter? Det är ju inte ens så att MAC OS är dyrare än Windows. Utan bara för att det är ett söndertuggat äpple på datorn så är den genast värd sin vikt i guld.

Dessutom ger MAC OS mig allergiska besvär och en stark vilja att bjuda äppeldatorer på en flygtur ut genom fönstret. :mad:

honkiie

Världens starkaste man
Gick med
29 Apr 2004
Hoj
gdfs
Mac är sjukt dyrt och överskattat. Dessutom blir man så förbannat självgod av att äga mac så du måste skaffa ny umgängeskrets med bara macbögar så ni kan sitta och prata om hur många oviktiga saker ni kan göra som man inte klarar med pc.

Mac är snygga, har bra batteritid och är tysta. Resten är bara propaganda.

Merovingian

Guest
Mac är snygga, har bra batteritid och är tysta. Resten är bara propaganda.

Att de är snygga är subjektivt i högsta bemärkelse här.
Jag håller mig ambivalent till frågan om Mac vs PC, men nåt jag faktiskt tänker tycka till om är byggkvaliteten/stilen.

Minns att jag var inne hos en elektronikkedja med Mac-avdelning.
Gick runt och ögade, och tyckte att det var risigt att de hade atrapper framme och inte riktiga datorer.
Döm av min förvåning när det visade sig vara just riktiga exemplar, och inte atrapper. :gnissla

Nyheter
ExploreBike: Gotland Grand National 2.0

Foto: Creativeflipp Gotl...

Uppdaterad Kawasaki Ninja 1000SX

Kawasaki har uppdaterat sin...

Uppdaterad Triumph Trident 660

Triumph har presenterar en ...

Bike med Stark Varg på GGN!

Nu är vi på plats på GGN 2....

Nya Honda CB1000 Hornet presenterad

25YM Honda CB1000 Hornet ...

SVT sänder Gotland Grand National 2.0

SVT Sport och Nordic Sport ...

Sista finputsningen med Vargen inför GGN!

I söndags körde jag sista t...

Stark Future ska erövra mc-världen och bildar team med Swecon i enduroklassikern!

Pressrelease, 2024-10-21, S...

Energica i konkurs och upplöst

Energica är i konkurs och b...

Kawasaki Ninja 1100SX uppdateras

Kawasaki har uppdaterat sin...