Då blir man utan mc då!!

Holger

Ny medlem
Gick med
18 Apr 2003
Ort
Sundsvall
Hoj
VTR 1000 Firestorm
Till helgen åker jag ner med min R1:a till firman jag köpte den på för undersökning o lagning av fel(troligen vxl-låda eller kopplingskorg eller nåt) och lär tyvärr bli utan den ett bra tag.
Under tiden får man väl titta på er när ni glider runt stan*snyft* man får se det från den ljusa sidan jag är ju en av dom som har kvar korter till juli*ler*
 
Går troligast fortare för dig än mig, min är total kraschad o försäkringsbolaget har käkat klister !!!!

:huvet
 
Fått tillbaks cykeln nu,kopplingen känns aningen bättre men det var ju inte problemet tyvärr utan problemet är missljudet som är vid låga varv,ullis om du läser detta och ska ut o åka nåt så gör mig en liten tjänst kör på typ 1600rpm på 6:an o gasa fullt bara för att se om din låter också då.min låter som kedjan kuggar över fast i motorn mellan ca 1600varv och 2300varv.
 
Holger skrev:
Fått tillbaks cykeln nu,kopplingen känns aningen bättre men det var ju inte problemet tyvärr utan problemet är missljudet som är vid låga varv,ullis om du läser detta och ska ut o åka nåt så gör mig en liten tjänst kör på typ 1600rpm på 6:an o gasa fullt bara för att se om din låter också då.min låter som kedjan kuggar över fast i motorn mellan ca 1600varv och 2300varv.
hörrö då låter motorn krig, utsätt den inte för sådan segdragning i onödan, du ska inte köra på 6an under 50-60 iaf, det uppstår då ett skaller från bla kedjan, nu vet jag inte vad 1600 varv på 6an ger för fart iofs, men det är plågsamt om det är tex 40 knyck.

antar att ett större glapp i transmission eller slapp kedja kan ge än värre vibrationer när motorn får segdra hårt.

Även om 2300 varv ju borde funka.
 
det är inte kedjan som fladdrar det var en av d första sakerna jag kollade men den kanske ska vara såhär när den är lite använd,var inte såhär när jag köpte den.


Silwer skrev:
hörrö då låter motorn krig, utsätt den inte för sådan segdragning i onödan, du ska inte köra på 6an under 50-60 iaf, det uppstår då ett skaller från bla kedjan, nu vet jag inte vad 1600 varv på 6an ger för fart iofs, men det är plågsamt om det är tex 40 knyck.

antar att ett större glapp i transmission eller slapp kedja kan ge än värre vibrationer när motorn får segdra hårt.

Även om 2300 varv ju borde funka.
 
På min förra cykel fick jag ett knakande ljud som lät som du beskriver.

I mitt fall var det drivpaketet som var slut, ljudet försvann när jag spände på kedjan med återkomm efter 20-30 mil.
 
gör inte det utom om man kommer ikapp nån mes och inte växlar ner,saken är den att det borde inte låta så även fast man inte ska köra där,man kan ju ha dom varven när man kör iväg ibland då blir ljudet detsamma.


Silwer skrev:
men allvarligt varför kör du på 1600varv på 6an, sluta upp med det.
 
Holger skrev:
gör inte det utom om man kommer ikapp nån mes och inte växlar ner,saken är den att det borde inte låta så även fast man inte ska köra där,man kan ju ha dom varven när man kör iväg ibland då blir ljudet detsamma.
det hoppas jag du vet bäst själv, om jag går ner så långt så vibrerar hela skiten o det skrammlar när jag ger gas.

Det är inte bra för motorn att få segdra så extremt.
 
Nyheter
Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...

120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla

Screenshot Den 16–17 aug...

En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT

I Allt om MC nummer 8 som k...

Ducati 996 SPS – fabriksny 99:a – såld för rekordsumma

När en hojfirma i Tombolo i...

Äldre än en gentleman

Vi har fotograferat en 100 ...

MV Agusta återgår till 100% eget ägande

MV Agusta Motor S.p.A. till...

MV Agusta åter självständigt

MV Agusta Motor S.p.A. till...

Back
Top