Fet gasmask måste ju bara funka?
Säkerligen ganska effektivt men kanske inte så estetiskt tilltalande. Det lär ju inte funka på så många brudar på krogen. Dom brudar som det funkar på lär ju vara en liten aning skruvade.
Kanske blir det också lite jobbigt att modifiera integralhjälmen så att man får in en fet mask där.
Å andra sidan ligger det ju helt i linje med rekommendationen att man ska försöka undvika att utsätta sig för allergen som man reagerar mot. Tyvärr måste det då också vara en helmask om man inte vill ha kliande ögon.
Jag vet att du inte var seriös där man jag kunde bara inte låta bli.
+1 på telfast.. Måste nog faen börja knarka dom snart igen..

För övrigt dom enda jag inte somnar av.. Clarityn, Zyrlex och annat receptfritt är som rena nock out:en på mig.. Tar ett pillar och tvärslocknar...
Helt sant. Jag har inga som helst biverkningar av telfast. Iofs hade jag inga biverkningar av clarityn eller zyrlex heller men dom hade å andra sidan ingen effekt alls så.
Den jag åt innan dom började mickla med min medicin var teldanex. Den funkade lika bra som telfast men tyvärr så togs den bort då den orsakade för många problem med hjärtarytmi och liknande. Jag hade dock inga sådana problem alls så jag var mäkta besviken när jag inte fick min bra medicin utan istället värdelös clarityn.
Men sen kom som sagt Telfast.
Antihistaminer används ju också som lugnande så många personer kan ju reagera på vissa av dom med att dom blir väldigt trötta. dock är ju även detta högst personligt. Jag har aldrig ätit ett antihistaminpreparat som gjort mig trött. Dom har bara varit olika effektiva på att ta bort allergin för mig. Och Telfast är bara bäst helt enkelt.
Jag gick igenom ganska många när jag testade mig fram då jag hade gratis tillgång till läkare genom företagshälsovården hos min dåvarande arbetsgivare och dessutom fick ersättning för receptbelagda läkemedel via reseräkning så jag tyckte att jag kunde unna mig att vara lite kinkig.
Och det är ju faktiskt värt ganska mycket att slippa rinnande näsa och kliande illröda ögon.