Jo det är att gnälla.
Gnäller man över att det inte finns några banor, att banorna som bevisligen finns tar för lång tid att ta sig till och att de banor som bevisligen finns och ligger inom ett par timmars transport är för dyra - Då är det dags att byta tampong och komma in i matchen.
Jag har svårt för att komma på något land som är så bantätt, både räknat efter areal och (i allra högsta grad) befolkning som Sverige.
Att det inte finns någon fullstor bana där markpriserna är som högst fövånar knappast.
Nope det är ett kallt konstaterande.
Att framställa det som att det bara är 2 timmar osv är ganska fel.
Om jag skulle åka till närmaste banan där jag skulle kunna köra en timme eller 2 så innebär det en heldag att lägga ner på det. 5 timmar körning för att komma till o från banan räkna med en timme eller två i depån för avlastning och ombyte mm och sedan en eller två timmar körning. en total på 8-9 timmar. skall det vara sociala hanteringar under tiden lär det nog skena iväg några timmar till
kallt konstaterat så fungerar inte det. Det är ett konstaterande av ett problem som finns.
Att inte stockholm med sina 40 000+ motorcyklar har en bana inom en mer lämplig radie har knappast med markpriserna att göra. Det är att göra det lite väl enkelt för sig. då hade inte grustag, skog eller odlad mark funnits heller eller för den delen hästar med stall och de tillhörande markerna.
Jag är inte säker på hur stockholm ser ut för dig skrotnisse men det är inte bara betong ghetto här.
Jag vet ingen som har begärt att det skall ligga en motorbana runt stureplan.
Nej problemet är nog snarare att det är så tätt med människor att just buller mm blir ett "så stort problem" för så många i närheten att det blir en massa överklaganden i oändlighet för att skapa en motorstadion värt namnet.
markpriserna är nog inte ett större problem. Det är ju bara att ta en titt på hur det går för viking motorpark, deras problem har väl knappast varit att få in pengar till marken.