Därför blir hojåkare hatade

shbladet2.jpg

Haha vad störda ni är! Jag blir ta mig tusan aldrig arg i trafiken, inte ens när jag blir nästan påkörd. Däremot skulle jag nog bli det om någon medvetet försöker döda mig ...

konverterarade?

spelar väl ingen roll om han har 75% kvar av körbanan att köra på. Om en bils fartvektor korsar min så kommer jag att tänka på:
"kör som om alla försökte köra på dig"

Kanske lite det TS försökte bekräfta och styrka.

Är lite halvimpad av hojåkaren som lyckas göra en undanmanöver med en hand i luften...

Det är sådana som du som orsakar allvarliga olyckor i trafiken, som ska låsas vara någon form av ordningskonstapel. Låt Pajasen på hojen sköta sitt (det tar ut sin rätt till sist) så sköter du ditt, så kommer alla hem lite mer helskinnade.

Exempel:
Värsta sortens trafikanter är de som tror sig veta bästa. Kommer någon fort i vänsterfil på motorvägen och högerfilen är tom kan väll trafikanten framför i vänsterfil byta fil istället för att envisas ligga kvar med motiveringen: "man får ändå inte köra snabbare här"

Man vet ADLRIG vilken bakomliggande orsak som finns för någon att köra fort. Kanske ligger någon i diket som behöver hjälp eller så börjar sporten snart på tv:n hemma, oavsett så är ingen annan är Polisen rätt man/ kvinna att avgöra vad som är rätt och fel.

Jag ser att trafiken nästan står stilla. En bil ska svänga vänster in på min gata, jag passar då på att sakta rulla ut på Båthamnsvägen, men hinner inte riktigt fram innan MR Hard ass kommer med sin "Coola" Monster, jag är ju lite aningens i vägen för honom så han snabbar sig att göra tecknet "WTF håller du på med" Varvid jag ruttnar på puckot och tvärnitar.

Jag har en fråga till TS så vi vänder på steken:
Nu är du hojföraren, hur tänker du i samma situation eftersom rollerna är ombytta?

Nyheter
En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT

I Allt om MC nummer 8 som k...

Ducati 996 SPS – fabriksny 99:a – såld för rekordsumma

När en hojfirma i Tombolo i...

Äldre än en gentleman