Dämparinsats för bankörning?

Biohazard

BKK-instruktör
Gick med
16 Mar 2003
Hoj
Nightrod
Jag har en CBR1000RR -04 m. numera monterat Yoshimura RS5 Titan halvsystem.
Vet att dom e´ rätt kinkiga m. ljudnivån vid bankörningar, så undrar därför om nån vet om & var man kan få tag i nån sorts insats som dämpar ljudet till rätt db? :va
Är ganska bökigt att ändra om till originalsystemet inför varje bandag. Inte som på förra generationers Blades..
Till mina bilar ingick det en insats som man trycker dit & skruvar fast m. en skruv. Finns ngt liknande för mc?
Tacksam för svar!

När jag körde mitt 2-1 helssystem på bana så stoppade jag i en noicekiller i form av ett perforerat rör med en konad fläns längst ut. Köpte den på Mekonomen och är ett biltillbehör, finns i olika tum.

Den passade perfekt och fästes lite racigt sådär, med najtråd till en diskret slangklämma som satt med gummiskoning runt utblåset på burken.

Blev bullertestad varje gång på den där banan med så bred raka så man kör vilse....Gaahh.. hursomhelst så funkade det. Märket inget på effekten heller, motorn blev kanske lite varmare.

När jag körde mitt 2-1 helssystem på bana så stoppade jag i en noicekiller i form av ett perforerat rör med en konad fläns längst ut. Köpte den på Mekonomen och är ett biltillbehör, finns i olika tum.

Den passade perfekt och fästes lite racigt sådär, med najtråd till en diskret slangklämma som satt med gummiskoning runt utblåset på burken.
.

Låter som ett bra alternativ. då får man väl köra dit m hojen när det blivit lite mindre svinkallt o kolla vilket rör som passar.
Om du har nån bild på när din e´ ditmonterad hade jag blivit överlycklig att få se den!

Nyheter
Yamaha R7-vinnarens rapport: ”Ett riktigt monster på kurviga landsvägar!”

På MC-mässan i vintras anor...

Nisse Hedlund bortgången

Den legendariske motorkonst...

En dag på dragstrippen

Efter att ha varit aktiv so...

Steve McQueens Scott Squirrel till salu

Detta Scott Flying Squirrel...

Dags för Strängnäs Bike Show!

Sista lördagen i augusti är...

Bikeweekend på Kjula denna helg