Däckval?

MagnusK

EX SP Nr:90
Gick med
25 Aug 2003
Hoj
Några olika
Blir att beställa nya däck idag, har fått ung samma pris på Michelin, Pirelli och Bridgestone kör idag på Metzeler

Skulle vara tacksam av erfarenheter på Bridgestones nya Bt02 och Michelins nya dualcompound superduper.... hur de är och vilka hårdheter man isåfall ska välja

Tackar

Last edited:
Bridgestone är i min erfarehet inte lika bra som Metzeler. Du har ett jävla grepp när dom är helt nya men dom håller inte mer än några varv innan det börjar bli lite halt. Tar helt slut fortare också.

Michelin vet jag inget om...

pirelli o metzeler är väl sak samma... de som kört på bridgestone (macke?) ska väl va nöjda har jag hört. Dock är min personliga erfarenhet att bridgestone är OK ett tag sen faller de sönder.... fast det var ju inte de nya fina som de kommit med i år

//håkan

håkan skrev:
pirelli o metzeler är väl sak samma... de som kört på bridgestone (macke?) ska väl va nöjda har jag hört. Dock är min personliga erfarenhet att bridgestone är OK ett tag sen faller de sönder.... fast det var ju inte de nya fina som de kommit med i år

//håkan

Jo jag har hört samma ang Metzeler och Pirelli, vet 1 som har kört på Bridgestones nya han var riktigt nöjd med fästet men däcken höll bara en dag och det på en sv1000 och en vanlig bandag.

Hur har du det med däck och pris? Såg din länk, måste ha nya till Sviestad eller ev. stcc på Anderstorp.

9 Uppsättningar 180/55 120/70 Pirelli är vad som är intressant i såfall.

Last edited:
*/ ?>
Nyheter
Besöksstorm till MC-mässan på Elmia

Den svenska mc-mässan har v...

MC-mässan startar idag

Med start idag, den 23 janu...

Fullt drag på mc-mässan i Jönköping!

Bikes monter full till bred...

Nya Indian Chief Vintage

I kölvattnet av att ha spar...

MotoGP 2026: kalender och förare

MotoGP-kalendern och förarn...

Benavides till dramatisk Dakar-seger

Luciano Benavides, som gick...

Gotland Ring Bike Week 2026 – rabatt på färjan klar!

Alldeles nyss fick vi klart...

Michelin lanserar Anakee Adventure 2 – nytt adventuredäck med fokus på väg, men redo för grus!

Michelin breddar sitt adven...

Svensk auktion med tävlingshojar

Det svenska företaget Antiq...

Officiella: Harley-Davidsons 2026-nyheter

Efter att Cruiser-programme...

Back