Däckval till en Street Triple R - 2009

Tänkte bara informera om hur det vart i slutändan.
Vart en tripp till Wheeler dealer och krängde på det bakdäcket som jag hade liggandes. :död
Ger det en chans och om jag inte tycker om det när det blir kallare/blött så byter jag hela sättet då. :7peta
(Vart ju trots allt bara 200kr för att testa det)

Körde en test tur på 2 timmar och kan ju säga att idag (Dock varmt) så vart det som en ny MC med det däcket. Skönt grepp och härligt lätt svängt. Men vet ju inget alls om våtgrepp eller dylikt så kanske blir ett nytt däckbyte om någon vecka. Men annars så kan man ju skjuta på det ett tag till. :fakta

Tack för alla tips och det bästa är att nu har jag en alldeles ypperlig tråd att gå tillbaka till när däcken skall bytas nästa gång och hämta tips! :banana

Finns det något däck som är billigare på hojdäck.se än däckonline :confused:
Jag har gått igenom alla intressanta sportdäck och alla var billigare på däckonline, självklart så ska vi stödja svenska handlare men jag frågar ändå av ren nyfikenhet.

Hej.

Tyvärr finns det ingen rimlig chans att tävla mot Däckonline.
De köper in däck i miljontals och sen får de lagerplatsbrist och rear ut däcken. I vissa fall med förlust.
Vi kan inte matcha det.
De flesta Tyska webhandlare eller säljare kan inte heller matcha det.

Vi är inte billigast och kommer förmodligen inte att bli det heller.(tyvärr)
Vi har valt att satsa på service och personlig kontakt istället.
Vi försöker att bli bäst för kunderna helt enkelt. (vilket inte är så enkelt egentligen)

Jag bistår med råd och tips på däck och vilka modeller som passar bäst till olika hojtyper och användningsområden. Helt utan krav på att handla hos oss.
Vi värdesätter faktumet att den som frågar får rätt däck, mer än att vi ska tjäna en hacka på det.
Kanske kommer frågeställaren ihåg hjälpen till nästa gång och väljer oss. Oavsett, så kommer jag fortsätta med råd och tips om det behövs.

Med vänlig hälsning
Tom

Nyheter
Mälaren Runt #40 – 16 augusti

Lördagen den 16 augusti kör...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP

För att fira den trefaldige...

Dragracing-EM på Tierp Arena 7-10 augusti

Den 7–10 augusti 2025 förva...

Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...

120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla