jepa71
Ny medlem
Håll dig till 55 så blir det bra![]()
Okey. Varför är det bättre med 55 profil?
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: This feature may not be available in some browsers.
Håll dig till 55 så blir det bra![]()
Okey. Varför är det bättre med 55 profil?
Du har fått ihop en gedigen lista.Vet inte hur sportsmart 2 är men dom gamla bygger inte värme så snabbt om du jämför med pirelli iaf. Tittar du på det dyrare alternativet så kan du lika gärna köra supercorsa sc1 fram och sc2 bak. Funkar kalas på gata (godkänd) om du ska köra till banan. Jag har sett k3 hålla fint på GR men ingen erfarenhet av dom. Många lovordar sportsmart men jag känner en hel del som har kört med dom på bana i ganska högt tempo och dom har släppt utan förvarning och kraschat. Av dom billigare alternativen skulle jag ta supercorsa sp v2. Lycka till
Tack Hobbe!
Det har vandrat både en och två gånger över alternativen! Man vill göra ett så bra köp som möjligt efter ens egna behov. Vem vill inte det?
Ett däck som släpper utan förvarning är inget däck som man vill ha.
Supercorsa sp har fått goda recensioner, men har även hört att dessa kan vara lite svåra utan värmare?.. Kan dock ha förväxlat dem med deras mönstrade race däck..
Supercorsa sp har jag varit inne på från början men ville utröna om det kanske fanns bättre alternativ. Dock nu med den modifikationen att det blir med 55 profil![]()
Många lovordar sportsmart men jag känner en hel del som har kört med dom på bana i ganska högt tempo och dom har släppt utan förvarning och kraschat. Av dom billigare alternativen skulle jag ta supercorsa sp v2. Lycka till
...har de som kraschat utan förvarning haft koll på kalltryck..?
Med gamla Sportsmart och 1,8-1,9 kallt bak, och 2,1 fram, är det som att åka på räls...och det går undan ibland.
Vet iaf 2 personer som sänkte trycket så mycker för "dunlop säger man kan ha 1.8bar bak vid bankörning" och sedan överhettat bakdäcket kraftigt med ruggit slitage och hal yta som följd, så verkar inte finnas några exacta svar på vad som funkar för just den föraren på den hojen.
PS: Testatde ett par R10 sist och de va riktigt najs, skön profil så lättsvängt och väldigt mycket feedback från däcken, dock är de väl sådär på gatåka i kallt väder och tydligen livsfarliga i regn (inte vågat prova själv)
...har de som kraschat utan förvarning haft koll på kalltryck..?
Med gamla Sportsmart och 1,8-1,9 kallt bak, och 2,1 fram, är det som att åka på räls...och det går undan ibland.
Hur fort går det när det går undan då? Det kan ju vara rätt bra att skriva.
Ja, sportsmart är bra till en viss gräns, sen blir dom tråkiga att köra med. Profilen känns gubbig och dom blir halkiga. Men fram tills dess är dom mycket bra.
...har de som kraschat utan förvarning haft koll på kalltryck..?
Med gamla Sportsmart och 1,8-1,9 kallt bak, och 2,1 fram, är det som att åka på räls...och det går undan ibland.
En vecka kvar!
Nu är det exakt en vecka kv... |
|
![]() |
Farligt vilseledande alkomätare på marknaden
Ett stort oberoende test ut... |
![]() |
Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey
För att fira den trefaldige... |
![]() |
Vi provkör Indian Sport Chief RT
I Allt om MC nummer 8 som k... |
Ducati 996 SPS – fabriksny 99:a – såld för rekordsumma
När en hojfirma i Tombolo i... |
|
Äldre än en gentleman
Vi har fotograferat en 100 ... |
|
![]() |
MV Agusta återgår till 100% eget ägande
MV Agusta Motor S.p.A. till... |
![]() |
MV Agusta åter självständigt
MV Agusta Motor S.p.A. till... |
![]() |
Kurviger – Appen som hittar vägarna du inte visste att du ville köra
Att köra motorcykel handlar... |
![]() |
Richa blickar framåt mot 70 år i branschen
Bike var på plats på Richa ... |