Däckval Fireblade -97

r-e-m

Ny medlem
Gick med
18 May 2004
Ort
Tösse (Åmål)
Hoj
Honda CBR 900 RR -97 + Honda CR250 -98
Är på g att byta däck på bladen, men tänkte höra om lite råd.


Var ner till den lokala däckfirman och fick rek. att jag skulle köra med Pilot Road bak.

Till fram finns inte road´en, utan dom rek. pilot sport eller macadam.

Någon som har erfarenhet att dela med sig när det gäller just denna kombination av däck ?

Skulle få ge runt 3500:- för fram/bak + mont., det är väl skapligt pris eller ?
 
Jag skulle rekommendera Bridgestone Battlax.
Jag körde på de som hette 012 när jag körde och bakdäcket var lite hårdare i mitten och mjukare på sidorna. De funkade fin fint för både landsvägsåkning och banåkning om du inte kör som en idiot på bana.
Jag hade för mig att jag gav runt 3200 för fram och bak.

Honda Fireblade har ju Bridgestone på när de säljer hojarna.
 
Tja!
Jag kör med Bridgestone BT-012. Funkar bra. Silca är bra i vått väglag samt att dessa är hårdare i mitten än på kanterna.
Pilot sport eller race funkar oxå. Pirelli har haft flera dragon som har varit grymma.

Rikard
 
Jo Bridgestone har jag haft i åtanke också, vet inte riktigt var jag fått det ifrån men jag har fått för mig att dom är mjukare än Pilot road´en.

Jag kommer nog åka rätt mycket långresor, och vill ha lite mil i däcken.


Så vilken komb. skulle vara bäst ur livstidssynpunkt ?
Någon som har egna erfarenheter ?

Bridgestone Battlax BT-012
Michelin Pilot Road bak/ Pilot Sport
 
Vad är ett bra pris på Bridgestone Battlax?
Om man byter på plats, vad bör det kosta?
 
Kör inte på battlax, värsta skiten, hade de på min blade hade pilot innan fram.

Hopplöst att göra stoppis med, bara ville låsa sig även med hög temp i däcket.

Pilot funkar kanon

gav 1800 bak (road) o 1400 fram (sport)
 
Sitter Bridgestone Battlax BT-012 och 011 original på gixxern, väldigt fina däck, både som varma och kalla och i blött och torrt. Livslängden är sämre än för Pilot road och Dragon gts då de är snäppet sportigare. Pilot road/Macadam vet jag funkar fint och har hög livslängd, kör nu med Diablo som jag tycker är väldigt sköna. Snäppet mer lättsvängda än BT-012 och bra kvaliteter i övrigt. Dragon gts ska enligt uppgift funkar finfint även dem med fler mil. Stoppies med Macadam, Piot road och BT-011 är inga bekymmer.
 
r-e-m skrev:
Jo Bridgestone har jag haft i åtanke också, vet inte riktigt var jag fått det ifrån men jag har fått för mig att dom är mjukare än Pilot road´en.

Jag kommer nog åka rätt mycket långresor, och vill ha lite mil i däcken.


Så vilken komb. skulle vara bäst ur livstidssynpunkt ?
Någon som har egna erfarenheter ?

Bridgestone Battlax BT-012
Michelin Pilot Road bak/ Pilot Sport


Jag hade Bridgestone Battlax 012 när jag åkte till Holland och såg på GP:t i Assen. De håller ca 600 mil men då har du ett däck som passar för kurviga vägar också.
 
MHK skrev:
Kör inte på battlax, värsta skiten, hade de på min blade hade pilot innan fram.

Hopplöst att göra stoppis med, bara ville låsa sig även med hög temp i däcket.

Pilot funkar kanon

gav 1800 bak (road) o 1400 fram (sport)

Krängde på nya 014 igår och höll på att slå över framåt när jag skulle göra en stoppie, den gick upp så j...a enkelt. körde på sportmax innan, vilken otrolig skillnad. bromsade upp den i regnväder utan problem, med ganska kalla däck
 
Det blev Dunlop 207RR jag slängde på till slut, 2100:- inkl montering (däck satt på cyckeln) Helt OK däck är första intrycket...

Jag har själv kört på battlax hittils både fram och bak och jag har inte haft några problem alls med dom, varken med att lägga ned eller upp hojen. Kanondäck, men Dunlop var billligare :tungan
 
Nyheter
Fat Boy Gray Ghost – 35 år efter Terminator 2

2025-års Fat Boy Gray Ghost...

European Bike Week: 2-7 september 2025

Under veckan den 2 – ...

Michael Schumachers Honda Fireblade såld på auktion

Michael Schumachers Honda F...

Dags för Mälaren runt 2025 – 16 augusti

Lördagen den 16 augusti 202...

Retrohoj från Honda presenterad på Suzuka

Under 46:e Coca Cola 8-timm...

Sandvikens franskaste Triumph

I Norrtälje kunde vi se hur...

Hydet Dirt Drag #2 – Helt enkelt skitkul

Den 2 augusti körde Hydet M...

A ride for our child, Tyra

MC-kortegen ”A ride for our...

Mälaren Runt #40 – 16 augusti

Lördagen den 16 augusti kör...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP

För att fira den trefaldige...

Back
Top