Däckval för sporthojar som skall användas oavsett väderlek och touring

mkii

Sporthojsnörd
Gick med
16 Dec 2012
Ort
Gdansk, polen och Kungälv
Hoj
Suzuki GSXR 750 2008
Sitter och funderar på däckval till min gsxr 750 K8, jag vet ju att jag har A-B-C modes (mappar?) men jag vill ändå ha goa däck.
jag har funderat mycket på micheline. var väldigt nöjda med dom på min FZ6a, körde "tyvärr power pilot" pågrund av felköp (läste fel, ville ha road pilot) men dom var mjuka och bra, funkade i regn med den hojen iaf. men till en gixxer. vad hade ni rekommenderat som man kan köra i både regn, köra långt men även kunna köra inspererat på soliga fina dagar
 
Michelin pilot road! Antingen road 2, 3 eller 4 beroende på vilka din närmsta däckhandlare har hemma :)
 
Ett valfritt sporttouringdäck borde väl räcka rätt bra.
 
jag kör med något Michelin som slutar med 4, det skall tydligen vara bra i regn, -jag är nöjd.
Tidigare hade jag Michelin som slutade på 3, det var också bra , men skulle sats på 4:an

Bra allround landsvägsdäck
 
Något jag bör tänka på med ett sport touring däck när man gasar eller bör jag känna mig fram hur mycket grepp jag har? det enda jag kommer ihåg ifrån förra året med min fz6a med pilot power 2 eller 3 var att full gas funkade fint och kurvorna gick de snabbt och "självsäkert" i, kändes väldigt bra och så iaf.
 
Något jag bör tänka på med ett sport touring däck när man gasar eller bör jag känna mig fram hur mycket grepp jag har? det enda jag kommer ihåg ifrån förra året med min fz6a med pilot power 2 eller 3 var att full gas funkade fint och kurvorna gick de snabbt och "självsäkert" i, kändes väldigt bra och så iaf.

De jag kört på med de hojarna jag kört så har däcken inte haft något problem med full gas.
 
jag står och väljer mellan pilot road 4 eller något av power däcken, Men jag kan fan inte ta beslut om vilket jag ska ha..

Jag antar att det säkerligen går lika bra att köra med vilket som av dom däcken.
 
jag står och väljer mellan pilot road 4 eller något av power däcken, Men jag kan fan inte ta beslut om vilket jag ska ha..

Jag antar att det säkerligen går lika bra att köra med vilket som av dom däcken.

Jag skulle väl säga att det hänger lite på hur hårt du tänkt köra. Powerdäcken är bättre när man kör hårdare, typ nöter bana skapligt fort (eller motsvarande påhitt på allmän väg), men annars funkar road alldeles utmärkt.
 
Satsa på tidigare nämnda Pilot Road 4 så kommer det bli hur bra som helst. De pallar allt du kan tänkas göra på gata och går att köra oväntat fort på på bana. Dessutom är livslängden fantastisk.
 
Metzeler;
- Z8 Interact; 1.200 mil väg plus 50 mil på Mantorp med en CBF600SA
- Sportec M7 RR; ca 350 mil på bana plus drygt 50 mil på väg med CBR600RR och det är ca tre-fyra bandagar à ca 75 mil eller ca 200 mil väg kvar.

Båda har oväntat bra grepp i väta och grymt bra grepp i övrigt tycker jag.
 
Inte Bridgestone R10 :D

Pilot road 4 kommer bli kanon tror jag.
 
Nyheter
Michael Schumachers Honda Fireblade såld på auktion

Michael Schumachers Honda F...

Dags för Mälaren runt 2025 – 16 augusti

Lördagen den 16 augusti 202...

Retrohoj från Honda presenterad på Suzuka

Under 46:e Coca Cola 8-timm...

Sandvikens franskaste Triumph

I Norrtälje kunde vi se hur...

Hydet Dirt Drag #2 – Helt enkelt skitkul

Den 2 augusti körde Hydet M...

A ride for our child, Tyra

MC-kortegen ”A ride for our...

Mälaren Runt #40 – 16 augusti

Lördagen den 16 augusti kör...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP

För att fira den trefaldige...

Dragracing-EM på Tierp Arena 7-10 augusti

Den 7–10 augusti 2025 förva...

Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...

Back
Top