Däckval för bana, mönstrat.

Bridgestone R10 helt totalt bästa däcket.. och lååång livs längd + blir inte kallrivna om man kör utan värmare

Bridgestone R10 helt totalt bästa däcket.. och lååång livs längd + blir inte kallrivna om man kör utan värmare

info/bokningar: info@racedays.se

SPONSRAD bla. av:

BRIDGESTONE

TEFCAR (strömstad)
LAPTIMER
BIKETROLLHÄTTAN

Objektivt? :va :rolleyes:

OT:
Vad innebär sponsringen?
3% rabatt eller gratis prylar?

Om du börjar jaga tider (svischtta) nedåt minuten och inte vill slåss mot fästet så vill du ju (uppenbarligen) ha bra däck.

Jag säger varken bu eller bä o Power One Comp. för jag har inte testat dem än. Men planerar du att köra gata med dem bör du veta att de INTE är godkända för gata trots sitt mönster. Då måste du gå på Power One street vilket får en annan blandning och liknas mer med Qualifier RR, Pirelli SP, Racetech osv...

OM du däremot vill ha dem, så hör av dig för jag har i garaget (både halvslitet och omonterat) och planerar att köra slicks/regndäck/Dunlop Sportsmart som mix beroende på situation. Men jag har ju några set fälgar också så jag behöver inte lida så hårt ;)

Michelin power one comp bör inte köras utan värmare. Helt galet hala när dom är kalla! Annars ok grepp men jag tycker D211 är långt mycket bättre. Dom finns ju med mönster med.

Om du börjar jaga tider (svischtta) nedåt minuten och inte vill slåss mot fästet så vill du ju (uppenbarligen) ha bra däck.

Jag säger varken bu eller bä o Power One Comp. för jag har inte testat dem än. Men planerar du att köra gata med dem bör du veta att de INTE är godkända för gata trots sitt mönster. Då måste du gå på Power One street vilket får en annan blandning och liknas mer med Qualifier RR, Pirelli SP, Racetech osv...

OM du däremot vill ha dem, så hör av dig för jag har i garaget (både halvslitet och omonterat) och planerar att köra slicks/regndäck/Dunlop Sportsmart som mix beroende på situation. Men jag har ju några set fälgar också så jag behöver inte lida så hårt ;)

Power One Competition ÄR godkända för gata. Men dom är hala i regn och som kalla.

Power One Competition ÄR godkända för gata. Men dom är hala i regn och som kalla.

Är du säker så backar jag.. Jag trodde det också och var helnöjd med att kunna köra ToR banan de dagar jag inte har transport. Men fick bassning när jag presenterade det för en hojåkande polis som hade läst på. Har du rätt är ingen gladare än jag.

Är du säker så backar jag.. Jag trodde det också och var helnöjd med att kunna köra ToR banan de dagar jag inte har transport. Men fick bassning när jag presenterade det för en hojåkande polis som hade läst på. Har du rätt är ingen gladare än jag.

Dom är DOT märkta och godkända. Däremot finns dom även som Slick och Rain som inte är godkända. Finns en "däcksväljare" på www.michelinpowerone.com och är provkörda bl.a på http://www.fastbikes.se/index.php/reportage/testat/1445-michelin-power-one-provkoers-pa-gellerasen

Bridgestone R10 finns i 2 varianter, vilken tycker du i sånt fall? Har däckvärmare och ska förhoppningsvis klämma på lite extra i sommar.

:felämne Har tänkte att prova Rudskogen i sommar, du kan väl PM:a lite om det du vet om körningar där.
Tack på Förhand:backontop

Michelin power one comp bör inte köras utan värmare. Helt galet hala när dom är kalla! Annars ok grepp men jag tycker D211 är långt mycket bättre. Dom finns ju med mönster med.

Körde D211 mönstrat i somras utan däckvärmare och de var läskiga första varvet kan man säga. Har däckvärmare i sommar.

Jag tror att Power One Comp är för klent om man ska pressa tider,, de flesta säger att Dunlop GP Racer är bland de bästa mönstrade däck man även kan ta en sväng landsväg med. Jag tror inte riktigt på Michelin, vet inte varför men så är det.

Jag förstår inte ditt resonemang? Du vill inte ha slicks för att du inte har extra fälgar? Det dräller av billiga bra begagnade slicks. Köp ett par extra fälgar så sparar du in det på bara ett par bankörningar. Då har du både grepp och ett par extra fälgar...

Jag tror att Power One Comp är för klent om man ska pressa tider,, de flesta säger att Dunlop GP Racer är bland de bästa mönstrade däck man även kan ta en sväng landsväg med. Jag tror inte riktigt på Michelin, vet inte varför men så är det.

I hear U sister..

Jag har aldrig gillat Michelin, men fick flera set med hojen när jag köpte den mitt i sommarn nu. Så nu har jag kört ca 15 mil gata och 2,5 träning på olika (michelin)däck, sen tog säsongen slut i början av augusti :död

Sen är det ju frågan om var man ligger. Pressa tider gör man väl lika mkt om man jagar sitt första <1.20 på Åsen, som sitt <1.15 eller <1.08. Och beroende på det blir ju däcksvalet olika. Jag skulle aldrig nu åka på würstingdäck, för det är onödigt dyrt med pengar man kan träna för istället och jag åker inte fortare på dem än nåt endurance-slicks..

I jakten på (Sviestad) 1.03 insåg jag att Power Pure inte riktigt räcker till. Det släpper och studsar, hasar och kasar.. Så jag vill ha nåt annat. Slicks? Ja, men om jakten går till (underbara tanke) att jaga 0.58 så blir det ju lika viktigt igen, men med ett helt annat svar på samma fråga.

Jag förstår inte ditt resonemang? Du vill inte ha slicks för att du inte har extra fälgar? Det dräller av billiga bra begagnade slicks. Köp ett par extra fälgar så sparar du in det på bara ett par bankörningar. Då har du både grepp och ett par extra fälgar...

Pengar min vän, de brinner i fickan för det är inte bara en sak som står på önskelistan. Jag kollar efter fälgar men det är minst 2500 per hjul. Men helt klart det bästa alternativet. Ja beg, slicka finns det gott om.

Last edited:
Du skulle ju kunna vara så wild and crazy att du kör mönstrat fram och beggade slicks bak.

Du kommer ju ändå få kränga lite däck och det tar inte många minuter att kränga på ett mönstrat bak om du vill köra lite gata.

Köp en extra bakfälg om du vill lyxa och när du får upp tempot lite köper du en extra framfälg. Vid det laget har du redan funderat på att lägga ner gatåkningen iaf så då kan du ha regndäck på dom. :D

R10 finns i soft,medium bak och bara medium fram, livslängden är nästan dubbelt så lång gentemot bt003 (föregångaren) och med grymt fäste

Du skulle ju kunna vara så wild and crazy att du kör mönstrat fram och beggade slicks bak.

Du kommer ju ändå få kränga lite däck och det tar inte många minuter att kränga på ett mönstrat bak om du vill köra lite gata.

Köp en extra bakfälg om du vill lyxa och när du får upp tempot lite köper du en extra framfälg. Vid det laget har du redan funderat på att lägga ner gatåkningen iaf så då kan du ha regndäck på dom. :D

Jag har tänkte lite så som du säger, ett mönstrat gp racer fram och beg, slicks bak.

Får lite PM om däck och fälgar så en bakfälg vore ju kalas att ha. Mitt Dunlop GP Racer har gått i princip hela 2011 så fram är ju inte nått stort problem.

Ja det blir licens till nästa år men jag vill ändå ta en sväng på väg i framtiden också.

Nyheter
Customhoj Bike Show 2026

Den 23 till 25 januari körs...

Racing på Kjula Dragway till helgen

Den kommande helgen (23-24 ...

Harley-Davidson och MotoGP lanserar Harley-Davidson Bagger World Cup

Harley-Davidson och MotoGP ...

BMW Motorrad International GS Trophy 2026 körs i Rumänien

Platsen för BMW Motorrad In...

Strängnäs Bike Show den 30/8

Sista lördagen i augusti är...

Mälaren Runt – Tillbaka till rötterna