Däckvärmare....

Bosanac

Snabbare än 100Mbit t.o.m!!
Gick med
30 Apr 2004
Hoj
Stulen ...åker i en Cheva nu!
Nån som har hört / sett om att ha däckvärmare konstant på...
På vanliga gathojar alltså..

- Finns det såna?
- Skulle det va upskattat o ha dessa på en gathoj?
- Skulle du välja att ha det som extra utr... eller låter det som önödig grej?

PS: Se detta inlägg som undersökning bara..en ide om man säger så..:)
MVH Bosanac

Bosanac skrev:
2493418 Nån som har hört / sett om att ha däckvärmare konstant på...
På vanliga gathojar alltså..

- Finns det såna?
- Skulle det va upskattat o ha dessa på en gathoj?
- Skulle du välja att ha det som extra utr... eller låter det som önödig grej?

PS: Se detta inlägg som undersökning bara..en ide om man säger så..:)
MVH Bosanac
Känns väl hyffsat onödigt, dels för att gatdäck inte alls har samma arbetstemperatur som racedäck, dels för att gatdäck kommer lätt upp i sin arbetstemperatur, de få minutrarna det tar för dig att komma ut ur stan/till din favvoväg värmer definitivt upp däcken tillräckligt.

samuel w skrev:
2493424 Känns väl hyffsat onödigt, dels för att gatdäck inte alls har samma arbetstemperatur som racedäck, dels för att gatdäck kommer lätt upp i sin arbetstemperatur, de få minutrarna det tar för dig att komma ut ur stan/till din favvoväg värmer definitivt upp däcken tillräckligt.
Okei :-) ,,,, det tar väl ändå några minuter att dom blir varma..tänkte lite på oxå ..hur många har forlorat liv och klotat p.g.a. kalla däck ...
...tack för din åsikt ...:-)
MVH Bosanac

Jag tror inte så många förlorat sina liv pga kalla däck, snarare övermodighet.

När man kör gata stannar man ju titt som tätt; väntar på polare, tankar, McDonken etc. Ska man slänga på däckvärmarna då också?

Nä, som sagt tidigare, tre-fyra minuter körning räcker för att motor, däck och framförallt du skall vara uppvärmda.:tummenupp

Kan vara en ide kanske att låna ett par när man precis lagt på nya däck så man kan köra bort det hala på däcket när det är nytt..

Vad jag har förstått ska det bara vara halt när det är kallt, vid full värme är det 100% grepp..
Men klart, jag kan ha fel..

I övr. känns det lite overkill..

Marcus skrev:
2493771 Jag tror inte så många förlorat sina liv pga kalla däck, snarare övermodighet.

När man kör gata stannar man ju titt som tätt; väntar på polare, tankar, McDonken etc. Ska man slänga på däckvärmarna då också?

Nä, som sagt tidigare, tre-fyra minuter körning räcker för att motor, däck och framförallt du skall vara uppvärmda.:tummenupp

Du har missförstått mig lite kanske.. inte slänga på däckvärmare så fort man stannat..
Utan att dom finns på hojen(kan inte avslöja för mycket hehe) , så fort du startat hojen så blir däcken uppvärmda och så indikerar det vad du har för temp. på däcken i intrumenteringen?
Intressant eller?:)

Bosanac skrev:
2494734 Du har missförstått mig lite kanske.. inte slänga på däckvärmare så fort man stannat..
Utan att dom finns på hojen(kan inte avslöja för mycket hehe) , så fort du startat hojen så blir däcken uppvärmda och så indikerar det vad du har för temp. på däcken i intrumenteringen?
Intressant eller?:)

Nu får du förklara hur du ska värma upp luften i däcken...det jag skulle kunna tänka mig är att man isof la värmeslingor runt fälgen som skulle kunna gå på 12v men efter som ett par däckvärmare idag ligger på 1000w så har jag svårt att se att din generator skulle kunna ge den effekten men va fan kan en guldwinge dra runt allt det där tramset med sterio och lampor så borde det ju gå :D

Nyheter
Brembo inför nya Hyction‑bromsskivor i WorldSBK 2027

Brembos nya carboceramiska ...

Ducati lanserar Desmo450 EDS

Ducati lanserar Desmo450 ED...

Custom Bike Show 2026

I år var det 52a gången Cus...

Gotland Ring Bike Week ´26 går mot deltagarrekord!

Med en månad kvar är det gl...

Från familjeföretag till modern motorhub – Ljunggrens Motor växlar upp

I motorvärlden finns det ha...

Inga mirakelbatterier ändå?

Rabalder kring Verge: Har s...

Custom Bike Show på lördag!

På Sveriges nationaldag, nu...

Bilder från DGR 2026

Den 17 maj kördes The Disti...

ZXMOTO – nytt mc-märke i Sverige

PRESSMEDDELANDE, Köpenhamn,...

Gotland Ring Bike Week, välbokat trots turbulens i bolaget!

Det är med glädje vi pratar...

Back